سرویس: سیاسی 13:11 - جمعه 18 بهمن 1398

تا انتخابات اسفند98؛

دوری از تجمل گرایی معیاری برای انتخاب نماینده اصلح

مسئول اگر اهل تجمل و اشرافیگرى باشد، مردم را به سمت اشرافیگرى و به سمت اسراف سوق خواهد داد و بر این اساس نماینده ای اصلح است که به دور از تجمل گرایی باشد.

به گزارش اصفهان شرق، تا انتخابات اسفندماه راه زیادی نمانده و هر آن کس که امسال شرایط رای دادن را در خود دید باید با تحقیق و بینش به انتخاب نماینده ای اصلح براید تا مجلسی در راستای اعتلای انقلاب اسلامی داشته باشیم. با توجه به اینکه در کشف معیارها، دیدگاهها و نظرات مقام معظم رهبری ملاک و مدنظر است، لازم است تا با مراجعه به  بیانات ایشان، معیار انتخاب کاندیدای مطلوب را بدست آورده و براساس آن نسبت به انتخاب مطلوب اقدام کنیم.

رهبر-در-انتخابات1

امام خامنه ای مدظله العالی:

« بهترین کیست؟ من نسبت به شخص، هیچ‏گونه نظرى ابراز نمی‏کنم؛ اما شاخصهائى وجود دارد. بهترین، آن کسى است که درد کشور را بفهمد، درد مردم را بداند، با مردم یگانه و صمیمى باشد، از فساد دور باشد، دنبال اشرافیگرى خودش نباشد. آفت بزرگ ما اشرافیگرى و تجمل ‏پرستى است؛ فلان مسئول اگر اهل تجمل و اشرافیگرى باشد، مردم را به سمت اشرافیگرى و به سمت اسراف سوق خواهد داد. » (بیانات مقام معظم رهبری در جمع مردم استان کردستان‌ در میدان آزادى سنندج‌ – ۲۲/۲/۸۸ )

کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با اصفهان شرق، با بیان اینکه دوری از تجمل گرایی و اشرافی گری یکی از ملاک های مد نظر حضرت امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب است، گفت: افراد باید بر اساس اینکه فرد تا چه میزان در زندگی به تجملات علاقه داشته و به سمت سبک زندگی اشرافی پیش می رود، به بررسی کاندیدای مورد نظر خود بپردازند.

غلامرضایی اظهار کرد: قطعا شاخصه های اصلح بودن در فرد به داشتن یک پارامتر خلاصه نمی شود و در این راه، بررسی کامل در خصوص وجود شاخصه ولایتمداری، استکبار ستیزی و کارآمدی در فرد کاندیدا، از جمله پارامترهای دیگر انتخاب فرد اصلح است.

وی با اشاره به راه شناخت افراد از کاندیدای اصلح انتخابات افزود: دوری از تجمل گرایی در زندگی و دنبال نکردن اشرافی گری باید مورد توجه افراد در انتخاب فرد اصلح قرار گیرد و به این واسطه، مردم باید به نحوه زندگی کاندیدای مورد نظر توجه کافی را داشته باشند زیرا اگر فرد رویه تجمل گرایی را دنبال کند، هرگز درد مردم محروم را نخواهد چشید.

« کاندیدای مورد نظر، باید از تجملات دوری کرده و چشم به مال دنیا ندوزد، چرا که اگر این ویژگی در فرد مورد نظر باشد، چگونه درد و رنج حاصل از محرومیت را درک کرده و برای دفاع از حقوق محرومین قدم برخواهد داشت»

کارشناس مربوطه دفاع از حقوق مردم در مجلس را یکی از موارد مورد توجه در رفتار و عمل نماینده عنوان کرد و گفت: کسی می تواند از حقوق مردم و قانون دفاع کند که به زندگی مردم دیار خود واقف بوده و رفتارش به دور از هر گونه زیاده خواهی و پرهیز از تجملات باشد وگرنه چنین فردی قانون مدار و قانون پذیر نخواهد بود.

وی از دیگر ابعاد شناخت شاخصه تجمل گرایی در فرد را، بررسی افرادی که پشت سرش قرار گرفته اند عنوان و بیان کرد: افراد نباید به کانون های ثروت وابسته باشند و کسی که اهل تجمل است برای رسیدن به این رفتار، گاها مسائل بسیاری را رعایت نخواهد کرد و اگر فردی با این ویژگی ها پشت سر کاندیدا قرار گیرد، مسلما نوعی دید منفی در اذهان مردم، از کاندیدای مربوطه به وجود می آورد.

غلامرضایی با تاکید دوباره بر کلام امام در رابطه با دوری از تجمل گرایی گفت: زمانی که امام خمینی(ره) انقلاب را آغاز کرد، حمایت از محرومین و پا برهنگان مطرح شد و اگر فرد اندیشه امام را قبول کند، مسلما از هر راهی مال و زراندوزی نخواهد کرد و این به وضوح در نوع زندگی کاندیدا دیده می شود.

وی اظهار کرد: در طول انقلاب و سال های قبل از ان، حرکت قشر محروم جامعه با نظام و انقلاب مشهود بوده و هست. همچنین اگر روزی کشور از سوی دشمن مورد تهدید واقع شود، قطعا حضور حداکثری این قشر در صحنه دفاع از آرمان های امام و رهبری مشخص است.

patch2image.php

**تشخیص مردم از نماینده باید به چه نحو باشد:
-به پیشینه اقتصادی کاندیدا و نحوه زندگی فرد مذکور، نگاه کنید
-با تحقیق و پرس و جو از افراد دیگر و آگاه به شناخت کاندیدا بپردازیم
-از افراد امین و صادق در خصوص شناخت کاندیدا و اصلح بودن فرد، مشورت بگیریم زیرا حقیقت و واقعیت ها باید بیان شود.
-عقبه اقتصادی و سیاسی کاندیدا را باید شناخت
-به افرادی که پشت سر کاندیدا قدم برداشته و حتی برای فرد مورد نظر تبلیغ می کنند، نگاه کنیم زیرا قطعا کاندیدا از اشخاص حامی خود، خبر داشته و مورد تایید کاندیدا می باشند.
-بررسی کاندیدا و حضور وی در دیگر حوزه ها می تواند یکی از عوامل مورد توجه افراد در تشخیص فرد اصلح باشد.

«رای مردم می تواند، در آینده کشور تاثیر بگذارد و در این خصوص باید به عنوان یک فرد تاثیر گذار به بررسی کاندیدای اصلح و دلسوز بپردازنند»

غلامرضایی در بخش دیگر گفتگو با توجه به اینکه مواضع کاندیدا باید بر اساس، خط و مشی امام و رهبری باشد، با تاکید بر شاخصه استکبار ستیزی، گفت: مواضع کاندیدا به راحتی می تواند توسط افراد مورد بررسی قرار گیرد و در این خصوص کسانی که آمریکا را به دنبال حل مسائل کشور می دانند، قطعا نمی توانند ادعای هماهنگی با اندیشه های امام را در سر بپرورانند.

«امام خمینی(ره) می فرمایند: حتی اگر در تمام امریکا مسجد بسازند و بالای گلدسته‌ها شعار الله اکبر قرار بدهند، هیچ وقت شعار مرگ بر امریکا را فراموش نکنید؛ چون آمریکا شیطان بزرگ است. از خدا می‏خواهیم که این قدرت را به ما ارزانی دارد که نه تنها از کعبه مسلمین، که از کلیساهای جهان نیز ناقوس مرگ بر آمریکا و … را به صدا درآوریم. صحیفه امام خمینی / جلد ۲۱ / سالگرد کشتار خونین مکه و قبول قطعنامه ۵۹۸ »

وی در بخش پایانی با بیان اینکه مردم در انتخابات باید هوشیار بوده و فریب برخی شعارهای تبلیغاتی را نخورند، اظهار کرد: مسلما برخی وعده و وعیدها از حدود وظایف نماینده خارج است و گاها کاندیدا به دلیل اینکه بتوانند وسعت رای بیشتری را برای خود داشته باشند، به شعارهای تبلیغاتی به ظاهر زیبا دست می زنند و در این رابطه مردم باید مراقب بوده و انتخابی از سر آگاهی را رقم بزنند.

« نماینده اصلح باید طرح و قانون مطلوب ارائه داده و وقت لازم برای نظارت بر قانون را بگذارد، قطعا مجلس کارامدی از قبل نماینده هایی پدید می آید که به درستی به وظیفه محوله خود عمل کنند.»

امید است دهمین مجلس شورای اسلامی به مراتب با انتخاباتی آگاهانه و در نظر گرفتن شاخصه اصلح از دید رهبر معظم انقلاب، بتواند از کارآمدی مطلوبی برخوردار شود. در این خصوص وظیفه همه اقشار، بررسی دقیق در رفتار و عمل کاندیدای مورد نظر است ولیکن گاهی فرد بر اساس سلایق و برخی قومی گرایی ها بدون شناخت صحیح از کاندیدای اصلح، رای خود را در صندوق می اندازد.

گفتنی است، این معیار به عنوان چهارمین پارامتر انتخاب نماینده اصلح در افراد از سوی این رسانه بیان شد تا بتوان با بهره مندی از انتخاب اصلح از دید رهبری، قدمی شایسته برداشت.

تا انتخابات اسفند 1398همراه ما باشید….

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.