سرویس: غیر تولیدی 12:12 - دوشنبه 14 بهمن 1398

انتخابات مبدأ و مقصد نظام اسلامی است

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی استان اصفهان گفت: نظام جمهوری اسلامی نسبت به انتخابات هم مبدأ است و هم مقصد؛ مردم با رای خود به اصل نظام رای دادند و حالا هم برای انتخاب مسؤولان نظام پای صندوق می‌روند.

به گزارش اصفهان شرق؛ حجت‌الاسلام محمد قطبی، انتخابات را یکی از لوازم حاکمیت در نظام جمهوری اسلامی و مسیری برای گزینش مسؤولان آن دانست و اظهار کرد: نظام جمهوری اسلامی نسبت به انتخابات هم مبدأ است و هم مقصد؛ از این باب که انتخابات بر اساس قانون اساسی برگزار می‌شود، نظام جمهوری اسلامی در حکم مبدأ آن است به‌گونه‌ای که پیش از انقلاب اسلامی، جمهوریت و مشارکت سیاسی مردم در حاکمیت وجود نداشت.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی استان اصفهان ادامه داد: از این باب که انتخابات برای گزینش مسؤولان نظام است، نظام در حکم مقصد آن محسوب می‌شود، به‌گونه‌ای که مسؤولان منتخب از مسیر انتخابات در مدار استمرار نظام جمهوری اسلامی فعالیت خواهند داشت.

 وی در ادامه خاطرنشان کرد: بر اساس آنچه که گفته شد، انتخابات در درون نظام قرارگرفته و نظام جمهوری اسلامی ایران چترِ گسترده و حاکم بر آن محسوب می‌شود، به همین دلیل باید نهادی قانونی نسبت به تأیید صلاحیت نامزدهای انتخاباتی اظهارنظر کند و با شاخص‌های ناظر به قوه عاصمه نظام، نامزدها را سنجش کند.

قطبی تصریح داشت: قوه عاصمه نظام همان قانون اساسی است که سیطره کامل بر همه امورِ نظام و حکومت دارد ازاین‌رو شورای نگهبان موظف است نسبت به التزامِ نامزدها به قانون اساسی و مفاد محوری آن ازجمله ولایت‌فقیه، اسلامیّت، استقلال، آزادی و… احراز صلاحیت کنند، درواقع عاقلانه نیست، کسی بخواهد در درون یک نظام مسؤولیت بپذیرد ولی به قوه عاصمه و حاکمه آن نظام التزام عملی و رفتاری نداشته باشد.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.