سرویس: اجتماعی » پزشکی و سلامت 18:20 - شنبه 27 اردیبهشت 1393

مدیرکل بیمه سلامت استان اصفهان:

اجرای طرح نظارت بیمارستان‌ها از 15 خرداد در اصفهان

مدیرکل بیمه سلامت استان اصفهان گفت: بیمارستان‌ها تا ۱۵ خرداد برای ارتقای کیفیت فرصت دارند که پس از این فرصت، از 15 خرداد طرح نظارت بیمارستان‌ها به صورت جدی آغاز می‌شود.

به گزارش اصفهان شرق به نقل از فارس، احمدرضا ریاضیات ظهر امروز در نشست خبری خود در جمع خبرنگاران از افزایش چهار برابری سرانه درمانی روستائیان نسبت به سال گذشته خبر داد و اظهار کرد: 66 درصد بودجه سازمان بیمه سلامت اضافه شده است و بیمه خدمات درمانی نسبت به سال گذشته هیچ بدهی و معوقه‌ای نداشته است.

وی از بیمه شدن 5 میلیون نفر در کشور بر اساس طرح بیمه همگانی دولت خبر داد و افزود: تا کنون در کشور سه میلیون نفر ثبت‌نام کرده‌اند که سهم استان اصفهان از این تعداد 200 میلیون نفر اعلام شده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان اصفهان با بیان اینکه پیش‌بینی شده است که 400 هزار نفر اصفهانی برای بیمه سلامت ثبت‌نام کنند،تصریح کرد: شهروندان می‌توانند از طریق دفاتر پیشخوان نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

*زایمان طبیعی در بیمارستانها بدون هزینه شد

وی با اشاره اینکه تمام ایرانیان غیر روستایی تحت هیچ پوششی تا کنون نبوده‌اند می‌توانند مشمول این طرح بیمه می‌شوند، ادامه داد: دفترچه‌های بیمه از ابتدای خرداد ماه جاری در اختیار بیمه‌گران قرار می‌گیرد.

ریاضیات در بخشی از صحبت‌های خود از اجرای طرح تحول نظام سلامت از 15 اردیبهشت ماه جاری خبر داد، گفت: این طرح از سوی سازمان بیمه سلامت ایران و شامل هفت بسته حمایتی تهیه شده است.

وی همچنین خبر از زایمان طبیعی بدون هزینه در بیمارستانها دارد و افزود: بنا بر این شده است که با زایمان طبیعی یک اتاق یک تخته به مادر اختصاص پیدا می‌کند.

مدیرکل بیمه سلامت استان اصفهان با اشاره به اینکه پرداخت بیمه سزارین از سوی متخصصان مورد اعتراض واقع شده بود، تاکید کرد: از این پس کارشناسان بیمه به جای پزشک و مادر عمل سزارین را مورد تایید قرار می‌دهند و این در حالی است که در گذشته این امر با تشخیص پزشک و مادر منجر به 40 درصد پرداخت هزینه‌های سزارین می‌شد و اکنون بر اساس بخش‌نامه وزرات بهداشت در هر استان فقط 25 درصد هزینه‌های سزارین توسط بیمه‌گر پرداخت می‌شود.پ

*62درصد زایمان‌ها در اصفهان سزارین است

ریاضیات در ادامه از کاهش حداقل 10 درصد از تعداد سزارین‌ها در هر سال از سوی وزارت بهداشت خبر داد و افزود: در استان اصفهان نزدیک به 62 درصد زایمان‌ها سزارین است که باید فکری برای کاهش آن انجام داد.

وی با اشاره به اینکه سهم بیمه سلامت دولت 258 هزار تومان است، گفت:در صورت سطح‌بندی انواع خدمات هزینه بیماران کاهش و تعرفه‌های دولتی تغییر میکند.

مدیرکل بیمه سلامت استان اصفهان به کاهش هزینه بیماران بستری در بیمارستان‌های دانشگاهی پرداخت و بیان کرد: با تشکیل ستونی به نام ستون سلامت 90 درصد هزینه بیماران بستری توسط دولت پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه بیماران‌ها از این پس موظف به تهیه تمامی امکانات برای بیماران است، گفت:بر اساس این طرح بیمار حق ارجاع به بیرون از بیمارستان برای تهیه تجهیزات و دارو را ندارد.

*سطح کیفی بیمارستانها افزایش پیدا می‌کند/ مهلت یک ماهه ارتقای کیفی به بیمارستانها

مدیرکل بیمه سلامت استان اصفهان از ارتقاء سطح کیفی بیمارستانها خبر داد و گفت: از این پس اتاق‌های دو تخته تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند.

وی در ادامه از سه ستاره شدن هتلینگ بیمارستان‌ها طی شش ماه آینده خبر داد و افزود: بیمارستان‌های دانشگاهی باید در ارائه خدماتی همچون تعداد و کیفیت تخت‌ها، ویلچر، تجهیزات تخت، غذا و فضای فیزیکی، نیروی انسانی و بهبود سیستم احضار پرستار ارتقا پیدا کنند.

*اجرای طرح نظارت بیمارستان‌ها از 15 خرداد اجرا می‌شود

ریاضیات با تاکید به نظارت به نظام بیمه سلامت، افزود: بیمارستانها یک ماه فرصت ارتقای کیفیت دارند که پس از این مدت یک ماه و از 15 خرداد طرح نظارت بیمارستانها به صورت جدی آغاز می‌شود و بیمارستان‌ها موظف به ارائه گزارش فعالیت‌های بیمه سلامت هستند.

وی با اشاره به اینکه اعتبار لازم برای خرید تجهیزات در اختیار بیمارستان‌ها قرار داده شده است،گفت:برخی خدمات همچون هزینه جراحی و اقدامات تشخیصی و درمانی زیبایی، اتاق‌های یک تخته به جز موارد ایزوله، هزینه اقامت در بخش vip بیمارستان‌ها، هزینه‌های ناشی از ضرب و جرح و خودکشی مشمول طرح بیمه‌ای سلامت قرار نمی‌گیرند.

*حمایت ویژه از پزشکان مناطق روستایی

مدیرکل بیمه سلامت استان اصفهان در بخشی از صحبت‌های خود خبر از طرح حمایت پزشکان مناطق محروم داد و بیان کرد: پرداختی پزشکان مناطق محروم افزایش پیدا می‌کند تا مدت اقامت بیشتری در منطقه محروم بمانند.

وی به برخورد جدی با پدیده زیرمیزی در آینده نزدیک خبر داد و گفت: بیماران می‌توانند با مراجعه به معاون درمان و درخواست برخورد با پزشک متخلف مبلغی را که به عنوان زیر میزی پرداخت کرده‌اند را از پزشک پس بگیرند.

ریاضیات در پاسخ به اینکه بیمار چه مدرک و یا سندی باید همراه خود داشته باشد، تصریح کرد: نیازی به ارائه سند توسط بیمار نیست چرا که از عدد و رقم زیرمیزی‌ها اطلاع داریم و پزشکان زیر میزی بگیر توسط کارشناسان معاون درمان شناسایی می‌شوند.

* تعرفه بیمارانی که به کلینیک‌های خصوصی ارجاع داده می‌شوند دولتی دریافت می‌شود

وی در ادامه از افزایش تعداد پرستاران در آینده خبر داد و افزود: بر اساس طرح تحول سلامت حقوق و مزایای پرستاران و نیز تعداد پرستاران در آینده افزایش پیدا می‌کند.

مدیرکل بیمه سلامت استان اصفهان همچنین در بخشی از صحبت‌های خود به ایجاد کلینیک‌های خصوصی در اصفهان اشاره و اظهار کرد: تعرفه بیمارانی که به کلینیک‌های خصوصی ارجاع داده می‌شوند دولتی دریافت می‌شود اما دریافتی تعرفه پزشکان با ویزیت هشت بیمار بر اساس تعرفه خصوصی است.

وی گفت: در اورژانس بیمارستان‌ پزشکان مقیم متخصص افزایش پیدا می‌کند و بیماران اورژانسی از این به بعد توسط متخصصان ویزیت می‌شود.

*شرایط اجرای طرح پزشک خانواده را تا چهار سال آینده نداریم

ریاضیات در بخشی از صحبت‌های خود در مورد اجرای طرح پزشک خانواده گفت: این طرح در حال حاضر قابل اجرا نیست اما در صورت فراهم شدن زیر ساخت‌ها احتمالا چهار سال دیگر این طرح اجرا می‌شود.

وی در خصوص حمایت از بیماران صعب‌العلاج اضافه کرد: در طرح تحول سلامت از مواردی همچون کاشت حلزون شنوایی، سوختگی، بستری طولانی مدت در بخش‌های ویژه، بیماران روانی، مسمومیت‌ها، صرع مقاوم به درمان نیز حمایت می‌شود.

انتهای پیام

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.