سرویس: غیر تولیدی 09:38 - دوشنبه 14 بهمن 1398

روایتی از علاقه «حاج قاسم» به کتاب‌خوانی

رئیس حوزه هنری گفت:کتاب در جمهوری اسلامی جایگاه ویژه‌ای دارد و مبارزان و رهبران کشور نیز همیشه اهل مطالعه بوده‌اند تا جایی که شخصیتی مثل سردار شهید قاسم سلیمانی همواره در خاطرات خود به کتاب خواندن خود اشاره می‌کند.

به گزارش اصفهان شرق؛ محسن مؤمنی شریف در مراسم افتتاحیه فروشگاه انتشارات «سوره مهر» در سینماساحل اصفهان اظهار داشت: انقلاب اسلامی اقدام هوشمندانه ملت برای حفظ فرهنگ و تمدن ایرانی و هدیه‌ای الهی برای تاریخ و مردم ما بود تا باعث حفظ ایران شود.

رئیس حوزه هنری ایران عنوان کرد: انقلاب اسلامی در واقع بیشتر از آن‌که یک رویداد سیاسی باشد، یک انقلاب فرهنگی بود.

وی تصریح کرد: کتاب در جمهوری اسلامی جایگاه ویژه‌ای دارد و مبارزان و رهبران کشور نیز همیشه اهل مطالعه بوده‌اند تا جایی که شخصیتی مثل سردار شهید قاسم سلیمانی همواره در خاطرات خود به کتاب خواندن خود اشاره می‌کند.

مؤمنی شریف ادامه داد: البته موانعی هم بر سر راه کتاب و کتابخوانی قرار دارد که باعث فاصله گرفتن جامعه از ارزش کتاب شده‌است.

رئیس حوزه هنری ایران اظهار داشت: کتاب در حوزه هنری دارای یک سیر است که درحال تکمیل کردن چرخه این سیر هستیم، همچنین در طی این سال‌ها درحال برطرف کردن نواقص خود در زمینه فروشگاه و توزیع کتاب بوده‌ایم.

وی عنوان کرد: با وجود مشکلات بسیار در حوزه نشر آمارهای کتاب‌خوانی نسبت به گذشته بهبود یافته است که البته شایستگی ملت ایران بیشتر از این‌ آمارها است.

مؤمنی شریف گفت: در بخش دسترسی و ساز و کار توزیع کتاب مشکلات بسیار وجود دارد و کتاب‌فروشی‌های کشور معیارهای یک کتاب‌فروشی استاندارد را ندارند، کتاب‌فروشی باید قبل از مکانی برای خرید کتاب، مکانی جهت گردهمایی فرهیختگان و اهالی فرهنگ محسوب شود.

رئیس حوزه هنری ایران اظهار کرد: حوزه هنری در طی ٨ سال گذشته موفق به چاپ بیش از ١٠٠٠ عنوان کتاب خوب شده است که توانسته مورد پسند اهالی فرهنگ و هنر و عموم مردم و به‌ویژه رهبر معظم انقلاب که در بحث کتاب بسیار سختگیر هستند قرار گیرد.

وی افزود: در بحث توزیع کتاب وظیفه‌ای برعهده داشتیم، لذا بخش سینمای حوزه هنری قول داد در کنار هر سینما یک فروشگاه بزرگ کتاب هم احداث کند.

در این مراسم از محسن کاظمی نویسنده کتاب نقاشی قهوه‌خانه که برنده جایزه جلال در بخش تاریخ است، احمد یوسف زاده نویسنده کتاب آن ۲۳ نفر و مسعود سلطانی نویسنده کتاب گرنوشته نیز تقدیر و تجلیل شد.

در ادامه این مراسم از کتاب «ارتداد» اثر وحید یامین‌پور نیز رونمایی شد، یامین‌پور در حاشیه این مراسم اظهار کرد: یکی از تاثیرگذارترین کتاب‌ها بر من کتاب «خاطرات احمد احمد» بود و این تاثیرگذاری در ادامه باعث تألیف «ارتداد» شد.

انتهای پیام/فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.