سرویس: غیر تولیدی 12:12 - یکشنبه 13 بهمن 1398

هراس دشمن از قدرت نظامی ایران است

نماینده ولی‌فقیه در استان اصفهان گفت:در طول ٨ سال جنگ تحمیلی دشمن از این می‌ترسید که کسی به ما سلاح بفروشد ولی در حال حاضر تمام ترسش این است که مبادا ما به کسی سلاح بفروشیم.

به گزارش اصفهان شرق؛ آیت‌الله سید یوسف طباطبائی‌نژاد در همایش فلسفه سیاسی انقلاب اسلامی و گام دوم که در شاهین‌شهر برگزار شد اظهار کرد: با توجه به آیات قرآن در سوره ولعصر زندگی همه انسان‌ها در خسارت است و خسارت در این‌جا به معنی از دست دادن کامل سرمایه است، مگر آن‌که ایمان و عمل صالح داشته باشند و دیگران را نیز به آن دعوت کرده و الگوی دیگر افراد باشند.

امام‌جمعه اصفهان بیان داشت: با توجه به بیانات مقام معظم رهبری ملت ایران با انقلاب اسلامی خود دست رد به سینه طاغوت زد و کسانی را که با آمریکا و اسرائیل همکاری داشتند و حتی منابع اسرائیل را تأمین می‌کردند از کشور بیرون کرد.

وی افزود: در قضیه عمل به اسلام هم خوب شروع کردیم و اگر مقایسه‌ای انجام دهیم متوجه می‌شویم که تغییرات زیادی در بعد از انقلاب در مقایسه با قبل از انقلاب در کشور رخ داد.

طباطبائی‌نژاد تصریح کرد: در زمینه این هفت محوری که در بیانیه گام دوم ذکر شده در گام اول انقلاب نیز اقداماتی صورت گرفت، برای مثال در علم و پژوهش گام‌های موثری برداشتیم که البته هنوز هم کافی نیست.

نماینده ولی‌فقیه در استان اصفهان عنوان کرد: پیش از انقلاب ۴٨ درصد مردم و به خصوص بانوان بی‌سواد محض بودند و حتی سواد خواندن و نوشتن هم نداشتند ولی این آمار امروزه به ٢ درصد رسیده است.

وی ادامه داد: از نظر علمی پیشرفت ما نسبت به علم جهانی ١١ برابر بوده است، البته این مسأله به این معنا نیست که از منظر علم از غرب جلو افتادیم بلکه هنوز هم از آن‌ها عقب‌تر هستیم لذا سرعت پیشرفتمان از آن‌ها بیشتر است.

طباطبائی‌نژاد گفت: حتی در مسائل سیاسی هم پیشرفت زیادی داشتیم، قبل از انقلاب ملت در کارهای سیاسی دخالتی نمی‌کرد و از اتفاقات سیاسی کشور کاملا ناآگاه بود و حتی غرب هم در حال حاضر همین وضعیت را دارد، تاجایی که اگر از جوانان غربی سؤال سیاسی شود اکثرا از آن بی‌اطلاع هستند ولی این درمورد جوانان و مردم کشور ما صدق نمی‌کند.

امام‌جمعه اصفهان اظهار داشت: در مسائل فنی، عدالت اجتماعی، مبارزه با فساد و امکانات شهری و روستایی هم پیشرفت‌های بسیار داشته‌ایم تا جایی که در قبل از انقلاب تنها ۸۵۰ هزار خط تلفن ثابت در کشور وجود داشت ولی امروز این عدد به ۷۵ میلیون خط تلفن رسیده است، همچنین کمتر از ۳۰۰ روستا قبل از انقلاب دارای برق آن هم نه برق سراسری بلکه با موتور برق بودند.

وی بیان داشت: برخی اظهار می‌کنند که در مسأله فقر و فاصله طبقاتی وضعیت بسیار نامناسبی نسبت به گذشته داریم درحالی که بر اساس آمارهای جهانی ضریب جینی در قبل از انقلاب ۵۰ بوده و ۴۸ درصد از مردم در فقر مطلق به‌سر می‌بردند ولی امروزه حدودا ٩.٩ درصد فقر مطلق وجود دارد.

طباطبائی‌نژاد عنوان کرد: در طول ٨ سال جنگ تحمیلی دشمن از این می‌ترسید که کسی به ما سلاح بفروشد ولی در حال حاضر تمام ترسش این است که مبادا ما به کسی سلاح بفروشیم.

عضو خبرگان رهبری گفت: از مزیت‌های کشور بعد از انقلاب استقلال کامل آن است تا جایی که حتی می‌توان ادعا کرد کشورهای اروپایی و منطقه ما دارای استقلال کامل نیستند.

وی ادامه داد: در جنگ‌های رخ داده در سراسر تاریخ ما قسمتی از خاک کشور به تاراج رفت ولی در زمان جنگ تحمیلی رزمندگان اجازه ندادند حتی یک وجب از خاک کشور کم شود و با وجود تمام تهدیدها، تحریم‌ها و جنگ‌ها این میزان از پیشرفت را می‌توان معجزه به حساب آورد.

طباطبائی‌نژاد افزود: علی‌رغم پیشرفت‌ها و مجاهدت‌های انجام شده نمی‌توان گفت که حکومت کنونی ما کاملا حکومت اسلامی است چون در حکومت اسلامی دروغ وجود ندارد درحالی‌که متاسفانه هم‌اکنون شاهد این مسأله در کشور هستیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان اصفهان تاکید کرد: برای مثال نباید تقلب در انتخابات‌های ما معنایی داشته باشد، گرچه نسبت به گذشته و حتی اوایل انقلاب در این زمینه به شدت رشد کرده‌ایم، چون اوایل انقلاب تقلب به دلیل رأی دادن با شناسنامه‌های باطل نشده از قبل از انقلاب بسیار انجام می‌شد ولی همین تخلفات اندک هم نباید در حکومت اسلامی صورت گیرد.

وی اظهار کرد: مرحله سوم انقلاب اسلامی، تمدن اسلامی است، یعنی ما وظیفه داریم اسلام ناب محمدی را به همه کشورها منتقل کنیم و این کار هم صورت می‌گیرد همانطور که طبق گفته امام راحل انقلاب ما انفحار نور بود و این نور به همه جای جهان کشیده می‌شود همانطور که در مسأله شهادت حاج قاسم سلیمانی همگان دیدند که چگونه در کل جهان غوغای بی‌سابقه‌ای به پا شد.

طباطبائی‌نژاد در پایان تصریح کرد: با توجه به آیات قرآن باید صبر و تقوا داشت تا مکر و حیله دشمن به ما آسیب نرساند گرچه می‌دانیم کار دشمن همیشه آسیب زدن به ما است ولی باید در مقابل آن استقامت داشته باشیم.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.