سرویس: غیر تولیدی » نقلی 16:32 - شنبه 27 اردیبهشت 1393

رئیس اتاق اصفهان:

تشکل کمیته ویژه احیای زاینده‌رود در اتاق اصفهان

رئیس اتاق اصفهان گفت: اتاق در راستای حمایت از توسعه زیرساخت‌های اقتصادی استان در موضوع بندرخشک و CIP فرودگاه اصفهان اقدامات عملی از جمله تاسیس شرکت در شرف تاسیس برای بندر خشک انجام داده است.

به گزارش اصفهان شرق به نقل از روابط عمومی اتاق اصفهان، خسرو کسائیان در سی و نهمین جلسه هیئت نمایندگان اتاق اصفهان با اشاره به سفر هیئت بلند پایه اتاق ایران به تونس اظهارکرد: اتاق اصفهان در این سفر با سه اتاق بازرگانی آن کشور تفاهمنامه همکاری امضا کرد. توسعه روابط اقتصادی، برگزاری نمایشگاه‌های مشترک و اعزام هیئت‌های تجاری از جمله مفاد این تفاهمنامه بود.

کسائیان به توسعه صنعت گردشگری استان اصفهان اشاره کرد و افزود: اتاق اصفهان با همکاری بخش‌های دولتی و عمومی و همچنین فعالان اقتصادی اقدام موثری در توجه به توسعه زیرساخت‌های گردشگری داشته است.

محمود اسلامیان نائب رییس اتاق اصفهان توسعه مناطق آزاد اقتصادی و زمینه‌سازی برای جذب سرمایه‌گذاران خارجی را از رویکردهای مهم دولت یازدهم برشمرد و گفت: ایجاد بندر خشک می‌تواند منطقه آزاد اقتصاد در استان اصفهان ایجاد کند.

وی به بحران زاینده‌رود اصفهان اشاره کرد و افزود: برای جاری‌شدن آب در این رودخانه باید تلاش مضاعفی از سوی همه بخش‌های استان و کشور صورت گیرد و اجماع بین همه بخش‌ها می‌تواند این هدف را نزدیک‌تر سازد.

وی از تشکیل کمیته ویژه اتاق اصفهان برای پیگیری احیای زاینده رود خبر داد و اظهارکرد: سکوت استان اصفهان باعث پیشروی سایر استان‌ها در موضوع آب شده و استان باید در این زمینه فعال‌تر عمل کند.

اسلامیان عضو هیئت رییسه اتاق ایران در این جلسه خواستار استفاده از ظرفیت بانک گردشگری و دانشگاه جامع علمی و کاربردی آن با هدف توسعه صنعت گردشگری در استان شد.

وی همچنین به لایحه حمایت از تولید وزیر صنعت، معدن و تجارت اشاره کرد و گفت: فعالان اقتصادی می‌توانند نظرات خود را در زمینه حمایت از تولید به اتاق ایران ارایه کنند تا در این لایحه لحاظ شود.

وی به شفاف‌سازی مالی اتاق‌های بازرگانی کشور طی سه سال گذشته اشاره کرد و گفت: با حسابرسی سالانه از اتاق‌ها، صدور کارت هوشمند و افزایش بودجه اتاق ایران زمینه ساخت 12 اتاق بازرگانی در استان‌ها فراهم شده است.

بانک‌ها اتمسفر سرمایه‌گذاری را مخدوش کردند

مسعود گلشیرازی رییس کمیسیون تامین مالی و سرمایه‌گذاری اتاق ایران با اشاره به آمار تخصیص منابع و رشد نقدینگی از سال 89 گفت: بانک‌ها از سال 89 وارد بازار رقابت با بنگاه‌های اقتصادی شدند و این موضوع باعث افت رشد اقتصادی در چهار سال گذشته شده است.

وی تصریح کرد: به دلیل معافیت مالیاتی سپرده‌گذاری و سود سپرده 250 هزار میلیارد تومان از 550 هزار میلیارد تومان نقدینگی موجود در دست بانک‌ها قرار گرفته و با تشکل شرکت‌های تجاری اقدام به رقابت با بنگاه‌های اقتصادی می‌کنند.

وی تصریح کرد: بانک‌ها اتمسفر سرمایه‌گذاری در کشور را مخدوش ساختند و به عنوان رقیب فعالان اقتصادی با نقدینگی بالا در بازار رقابت می‌کنند.

گلشیرازی به گزارشی از کمیسیون گردشگری اتاق اصفهان پرداخت و گفت: این کمیسیون با حضور مسؤلان دولتی، اعضای شورای شهر و فعالان گردشگری استان هر هفته تشکیل جلسه می‌دهد و زمینه توسعه زیرساخت‌های گردشگری را در دستور کار خود قرار داده است.

وی تشکیل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه گردشگری اصفهان، پیگیری ساخت CIP فرودگاه اصفهان و معرفی جاذبه‌های گردشگری اصفهان در کشورهای هدف از مهم‌ترین اقدامات این کمیسیون اعلام کرد و گفت: شهرداری اصفهان با تشکیل سازمان گردشگری و شورای شهر با تشکیل کمیسیون ویژه گردشگری و اقتصاد گام موثری در تقویت این صنعت در استان اصفهان برداشتند.

رییس کمیسیون گردشگری اتاق اصفهان خطاب به فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران گفت: صنعت گردشگری استان اصفهان زمینه مناسبی برای سرمایه گذاری است، زیرا علاوه بر سوده بودن آن در اشتغال‌زایی و منفعت اجتماعی نقش ویژه‌ای دارد.

شرکت بندر خشک اصفهان تاسیس شد

جعفر ذره‌بینی، رییس کمیسیون تجارت اتاق اصفهان در این جلسه به نقش موثر بندرخشک در حمل و نقل کانتینرهای کالا اشاره کرد و گفت: اتاق در راه‌اندازی این بندر مشارکت فعال دارد و در آن راستا بخشی از سرمایه‌گذاری اولیه را به عهده گرفته است.

وی افزود: استانداری اصفهان پس از بررسی‌های لازم، اتاق را مسؤل پیگیری راه‌اندازی این بندر در منطقه شرق اصفهان کرد و در این زمینه اتاق مراحل تشکیل شرکت و دعوت از سرمایه‌گذاران را بر عهده گرفته است.

وی تصریح کرد: برای انتخاب مشاور طراح بندر خشک مناقصه‌ای برگزار شد و گام‌های نخست تاسیس شرکت بندر خشک با حضور فعالان اقتصادی و تشکل‌های مرتبط برداشته شده است.

تشکیل کمیته ویژه پیگیری احیای رودخانه زاینده‌رود، تشکیل کمیسیون ویژه تشکل‌ها، تاسیس شرکت بندر خشک اصفهان، بودجه عملیاتی 93 اتاق و تقویت صنعت گردشگری استان مورد توجه و تصویب اعضا قرار گرفت.

انتهای پیام

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.