سرویس: اجتماعی 14:28 - سه شنبه 08 بهمن 1398

كشف 27دستگاه ماينر قاچاق در خميني شهر

فرمانده انتظامي شهرستان “خميني شهر” از کشف 27 دستگاه استخراج ارز دیجیتالی (ماینر) خارجي قاچاق به ارزش 2 ميليارد و 700 ميليون ريال در بازرسی از یک کارخانه متروکه خبر داد.

به گزارش اصفهان شرق؛ سرهنگ “علي جعفري نژاد ” در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس اظهار داشت: ماموران فرماندهی انتظامی شهرستان خمینی شهر با اشرافیت اطلاعاتی اطلاع پیدا کردند، فردی بدون داشتن مجوز اقدام به استخراج ارز دیجیتال بوسیله تعدادی دستگاه ماینر قاچاق در يك كارخانه متروكه  می کند که بلافاصله بررسي موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وي افزود: ماموران پس از انجام تحقيقات و کسب اطمينان از درستي موضوع  با هماهنگي قضائي از محل مذکور بازديد کردند که  در نتيجه 27 دستگاه ماينر خارجی قاچاق  که به صورت قفسه بندي با تجهيز كابل هاي شبكه برق، جاسازي شده بودند، کشف شدند.

سرهنگ “جعفري نژاد” ارزش این دستگاه ها را برابر اعلام نظر کارشناسان مربوطه 2 ميليارد و 700 ميليون ريال اعلام کرده و گفت: در اين رابطه يك نفر دستگير و با تشکیل پرونده  براي اقدامات قانوني تحويل مراجع قضائي شد.

فرمانده انتظامي شهرستان خميني شهر  در پایان خاطر نشان کرد: استفاده از دستگاه هاي استخراج ارز ديجيتال نياز به مصرف برق زيادي دارد و استفاده از آن ها باعث اخلال در شبکه توزيع برق شهري شده که به همين دليل متهمان با استفاده از برق يارانه اي واحدهاي صنعتي تعطيل ونيمه تعطيل ويا به صورت غير مجاز از پشت كنتور برق اقدام به فعاليت غيرقانوني با این دستگاه ها مي كنند که پلیس برخورد قانونی با این گونه افراد را به طور ویژه در دستور کار خود قرار داده است.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.