سرویس: غیر تولیدی » نقلی 14:45 - شنبه 27 اردیبهشت 1393

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان:

مدیران و روسای ادارات باید حافظان اخلاق اداری پرسنل خود باشند

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: باید کلیه کارمندان و پرسنل دارای اخلاق اداری باشند.

به گزارش اصفهان شرق به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت‌الاسلام رضا صادقی اظهار کرد: پرسنل ادارات باید دارای منش و اخلاق اداری باشند و مبانی و اصول آن را همچون امانت‌داری، خدمت‌گذاری، انضباط کاری و صرفه‌جویی رعایت کنند.

وی تصریح کرد: در جلسه‌ای که در هفته گذشته نیز در استانداری تشکیل شد،استاندار محترم اصفهان به اخلاق اداری بسیار تاکید نمودند و از مدیران کل، فرمانداران و دیگر مسئولان خواست که به این امر مهم در ادارات توجه ویژه شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان ادامه داد: روسای ادارات موظفند از پرسنل خود حمایت نموده و اخلاق اداری را در تمامی سطوح سازمانی اجرا کنند.

وی اخلاق را به دو بخش خَلق و خُلق تقسیم نمود و افزود: آنچه که در زندگی هر فرد مورد اهمیت است و باید پرورش یابد خُلق است چرا که به بعد باطنی افراد وابسته بوده و باید هر روز بیش از گذشته پرورش یابد.

صادقی یکی از عوامل از هم گسیختگی برخی از سازمان‌ها و ادارات را بی‌تفاوتی مسئولان و مدیران به پرسنل خود دانست و متذکر شد: بازرسی‌ها باید به صورت برنامه محور صورت گیرد و دلسوزانه، وظایف محوله را اجرا کنیم.

وی گفت: اداره اوقاف یکی از دستگاه‌های اجرایی است که مردم بر روی آن حساب ویژه‌ای خواهند داشت و باید با جدیت تمام برای تحقق اهداف سازمان و پیروی از آرمان‌های خون شهیدانمان تلاش کرده و با عزمی ملی، مدیریتی جهادی را در تمامی موقوفات و بقاع متبرکه به وجود آوریم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در ادامه به بیانات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) اشاره و خاطر نشان کرد: ایشان اولین و مهم‌ترین قدم خودسازی را نگاه انتقادی به اخلاق و رفتار خود دانستند و بزرگ‌ترین تکلیف بر دوش هر فرد را برطرف نمودن عیوب عنوان کردند.

وی داشتن پست‌های متعدد اجتماعی را به تعبیر مقام معظم رهبری( دامت عزه) همانند بندهای کفش دانست که اگر خداوند نخواهد،دست افراد حتی به بند کفش‌ها هم نخواهد رسید

صادقی متذکر شد: پست‌ها و مقامات به خواست خدا در اختیار افراد قرار گرفته است و این وظیفه افراد را سنگین‌تر خواهد نمود چرا که حفاظت و صیانت از امانات الهی موجب حفظ آبروی اسلام و ولایت است.باید من دروغین و عظمت یافته را در خود شکست داد و از خود دور نمود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان به اقدامات صورت گرفته در چند ماهه اخیر اشاره کرد و ادامه داد: یکی از اقدامات صورت گرفته در اوقاف، تشکیل کارگروه‌های با منابع طبیعی، بنیاد شهید، حوزه علمیه و میراث فرهنگی بوده است و خوشبختانه با برگزاری نشست‌های مربوطه توانستیم اقدامات قابل توجهی را انجام دهیم و بسیاری از موقوفات را شناسایی و احیا نماییم.

انتهای پیام

همچنین بخوانید:

یک نظر در مورد “مدیران و روسای ادارات باید حافظان اخلاق اداری پرسنل خود باشند”

  1. reza گفت:

    سلام پست جالبی بود خداوند شما را خیر دهدما که زیر بار مسولیت له شدیم خدا به همه عزت عنایت کند

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.