سرویس: غیر تولیدی » نقلی 16:34 - شنبه 12 بهمن 1398

افراد خود کم بین نیاز به مهربانی دارند نه ترحم

یک روانشناس درباره چگونگی رفتار با افراد عقده‌ای و خود کم بین توضیحاتی داد.

به گزارش اصفهان شرق، یاسر مهدویان روانشناس و مشاور، درباره چگونگی رفتار با افراد عقده‌ای اظهار کرد: متأسفانه یکی از آموزش‌هایی که همواره به همه ما در مواجهه با افراد عقده‌ای داده شده، بی توجهی و نادیده گرفتن این افراد بوده است.

وی با بیان اینکه نادیده گرفتن افراد عقده‌ای در زندگی راهکار مناسبی نیست، افزود: ما همواره نمی‌توانیم به چنین افرادی بی توجه باشیم، چراکه گاهی این افراد از نزدیکان ما هستند و نمی‌توانیم آن‌ها را نادیده بگیریم.

این روانشناس ادامه داد: با نادیده گرفتن این افراد باعث می‌شویم این عقده حقارت و خود کم بینی در آن‌ها افزایش یابد و تبدیل به یک معضل بزرگ در زندگی ما به هنگام برخورد با این افراد شود.

مهدویان گفت: هیچ انسانی با عقده خود کم بینی و یا حقارت متولد نمی‌شود، چراکه تربیت والدین، شرایط اجتماعی و وضعیت نامناسب مالی باعث می‌شود شخصی عقده حقارت پیدا کند، پس افراد عقده‌ای بیمار هستند و نباید به آن‌ها ترحم کرد. لازم به ذکر است که این افراد از امر و نهی کردن بیزار هستند، حال اگر با جملات امر و نهی با آن‌ها صحبت کنید از درون آتش می‌گیرند و امکان دارد عکس العمل‌های نامناسبی از خود نشان دهند.

وی با اشاره به اینکه در قدم اول نباید با جملات امری با آن‌ها صحبت کرد، ادامه داد: نباید حق انتخاب را از افراد عقده‌ای بگیرید و هرگز در بحث به روی این افراد نیاورید که “تو فرد عقده‌ای هستی”، چراکه این افراد بیمار هستند و باید با مهربانی با آن‌ها صحبت کرد.

انتهای پیام/شهرخبر

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.