سرویس: غیر تولیدی 13:40 - جمعه 11 بهمن 1398

چرا کسانی که به قانون اساسی قسم خورده‌اند، درباره انتخابات ادعای واهی دارند؟!

امام‌ جمعه اصفهان گفت: چه دلیلی دارد کسانی که به قانون اساسی قسم خورده‌اند، انتخابات کشور را به تمسخر بگیرند و ادعاهای واهی داشته باشند؟ این تمسخر و سخنان در شأن شما نیست، با این اقدامات به خود ظلم نکنید.

به گزارش اصفهان شرق، آیت‌الله سیدیوسف طباطبائی‌نژاد ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه اصفهان با تسلیت ایام فاطمیه و سالروز شهادت حضرت فاطمه(س) اظهار کرد: مؤمنین کسانی هستند که وقتی یاد خدا می‌کنند قلبشان می‌لرزد و از این‌که ممکن است نسبت به خداوند نافرمانی کنند می‌ترسند.

وی ادامه داد: ذکر و یاد خداوند چند وجه دارد، ذکر قلبی و درونی، ذکر زبانی که همان تسبیح گفتن است و ذکر عملی یعنی به هنگام انجام عمل گناه و معصیت به یاد خداوند افتادن که شیطان نتواند آن‌ها را از مسیر خداوند منحرف کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان اصفهان یادآور شد: خداوند انسان‌هارا در قرآن کریم نسبت به یاد و ذکر خود به چهار دسته تقسیم کرده‌ است، دسته اول کسانی هستند که به قیامت اعتقاد ندارند و به همین سبب از یاد و ذکر خداوند ناراحت می‌شوند و هنگامی که حتی یک نفر نام خدا را ببرد نسب به او مشمئز می‌شوند.

طباطبائی‌نژاد در ادامه مطرح کرد: دسته دوم کسانی هستند که تنها زمان مشکلات خداوند را یاد می‌کنند و وقتی آن مشکل حل شود خداوند را فراموش می‌کنند.

امام‌جمعه اصفهان گفت: همان‌طور که خداوند در سوره عنکبوت نقل می‌کند افرادی که در کشتی گرفتار طوفان می‌شوند خداوند را با زاری و تضرع و خلوص یاد می‌کنند ولی وقتی با کمک خداوند به ساحل رسیدند نسبت به خدا مشرک شده و تصور می‌کنند می‌توانند کارهارا بدون کمک خداوند نیز انجام دهند در حالی‌که هر لحظه امکان بروز مشکل وجود دارد.

وی افزود: جان انسان لحظه به لحظه در اختیار خداوند است و خداوند روز به روز عمر انسان را می‌نگارد، پس نباید هنگام برطرف شدن مشکلات لطف خداوند را فراموش کنیم.

طباطبائی‌نژاد تصریح کرد: گروه سوم کسانی هستند که هنگام انجام گناه و معصیت به سرعت پشیمان شده و استغفار می‌کنند و به همین خاطر خداوند نیز آن‌ها را می‌بخشد و امید داریم همه ما سعی کنیم در این دسته قرار بگیریم و پس از انجام نافرمانی به سرعت اظهار ندامت و پشیمانی کرده و توبه کنیم.

امام‌جمعه اصفهان اظهار کرد: توبه و استغفار نباید به تعویق افتد؛ لذا وقتی وقتی کاری از روی نادانی انجام می‌شود فورا از آن برگشته و توبه کنند چون توبه کردن در اواخر عمر فایده‌ای ندارد همان‌طور که فرعون هم  در لحظات پایان عمر خود توبه کرده بود.

وی ادامه داد: دسته چهارم در ذکر و یاد خداوند کسانی هستند که عاشق خدا هستند و قلبشان با یاد خداوند آرام می‌شود، مؤمنین کسانی هستند که در همه حال حتی به حالت ایستاده، نشسته، خوابیده و… از یاد خدا غفلت نمی‌کنند.

طباطبائی‌نژاد افزود: خداوند در آیه‌ای دیگر میفرماید مومنان کسانی هستند که تجارت، کار، فرزند، مال و امور دنیوی آن‌ها را از یاد معبودشان غافل نمی‌کند و در همه حال نماز خوانده و زکات می‌دهند.

امام جمعه اصفهان در خطبه دوم خود با بیان جملاتی از امیرالمؤمنین(ع) گفت: مومنان بدانند که خداوند در وجودشان رصدی قرار داده است و جوارح و اعضای بدن‌شان ناظر و گماشته خدا هستند، غیر از وجود مؤمنان حافظان صادقی نیز وجود دارد که تمام اعمالشان را ثبت می‌کنند.

وی اظهار داشت: در مناسبت‌های این هفته ورود تاریخی امام خمینی(ره) بعد از ١۵ سال به وطن و آغاز چهل‌و‌دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را در پیش داریم، اتفاقات رخ داده پیرامون امام خمینی(ره) بسیار به وقایع رخ‌داده برای پیامبر(ص) شبیه است.

طباطبائی‌نژاد تصریح کرد: مشترکان همواره سعی کردند پیامبر اسلام را به قتل رسانند، زندانی کنند و از وطن بیرون کنند اما خداوند همواره پشتیبان پیامبر اسلام بود و این مکر و حیله مشرکان راه به جایی نبرد؛ هنگامی‌که پیامبر اعلام نبوت کرد بسیاری از جوانان به او گرایش پیدا کردند و به همین خاطر جلساتی بین مشکران برگزار شد تا تدبیری برای جلوگیری از رواج اسلام اندیشیده شود و در آخر به این نتیجه رسیدند او را به قتل برسانند که در این کار هم موفق نشدند.

امام‌جمعه اصفهان گفت: مشابه همین وقایع برای امام خمینی(ره) رخ داد و نه با تبعید و نه زندانی کردن او نتوانستند جلوی پیروزی انقلاب اسلامی را بگیرند.

وی عنوان کرد: امام خمینی(ره) را به ترکیه و سپس به نجف فرستادند و او در کمال تعجب به خاطر علم و ادب خود همان جایگاهی که در حوزه علمیه قم داشت را در حدزه علمیه نجف به دست آورد و شیفتگان بسیاری را جذب خود کرد.

طباطبائی‌نژاد ادامه داد: آیت‌الله راستین در جایی اظهار کرد که من فکر می‌کردم دیگر نیازی به درس خواندن ندارم و در زمینه علمی به کمال رسیده‌ام ولی بعد از قرار گرفتن در کلاس درس امام خمینی(ره) متوجه شدم که هنوز نیاز به درس خواندن و کسب علم دارم.

امام‌جمعه اصفهان افزود: تنها خلوص و ارتباط با خدا می‌تواند باعث این میزان از عظمت شود و این محبوبیت جز به دست خدا بر نمی‌آید.

وی در ادامه تصریح کرد: مطلع شدم مراسمی در میان بخشی از مردم اهل سنت کشورمان وجود دارد که به علت وفات پیامبر در ۶٣ سالگی، برای افراد ۶٣ ساله جشنی تدارک می‌بینند و امسال نیز برای شهید سلیمانی هم جشن گرفتند، این عظمت اتفاقی نیست.

طباطبائی‌نژاد با اشاره به حواشی رخ داده پیرامون مسائل انتخابات گفت: چه دلیلی دارد کسانی که به قانون اساسی قسم خورده‌اند، انتخابات کشور را به تمسخر بگیرند و ادعاهای واهی داشته باشند؟ این تمسخر و سخنان در شان شما نیست، با این اقدامات به خود ظلم نکنید.

امام‌ جمعه اصفهان در ادامه عنوان کرد: عده‌ای اگر احساس کنند ممکن است در انتخابات برنده نشوند سریع دست به این‌گونه اقدامات می‌زنند، مردم اعمال شما را می‌بینند و تشخیص می‌دهند که چه کسی برای انتخاب بهتر است.

وی در پایان خطبه‌ها اظهار داشت: امید است مردم هم در انتخاب خود دقت کنند و افراد لایق را به صحن مجلس بکشانند و برای انتخاب خود معیارهایی داشته باشند، نه اینکه صرفا به فامیل و آشنا رأی بدهند.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.