سرویس: غیر تولیدی 22:22 - جمعه 11 بهمن 1398

نظام اسلامی نباشد خبری از امر به معروف هم نیست

معاون فرهنگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: حفظ نظام و انتقال دستاوردهای آن مهم‌ترین معروف است و اصلی‌ترین منکر دروغ‌هایی است که به این نظام نسبت می‌دهند و سکوت در مقابل این دروغ‌ها خیانت است؛ این را بدانید اگر نظام اسلامی نباشد خبری از امر به معروف و نهی از منکر هم نیست.

به گزارش اصفهان شرق، سردار حسین نجات شامگاه جمعه در نخستین یادواره شهدای امر به معروف و نهی از منکر و شهدای محله همدانیان اصفهان اظهار داشت: آنچه در خصوص امر به معروف گفته می‌شود، چهار مرحله دارد که مرحله نخست آن باور و ایمان قلبی است؛ مرحله بعدی عمل است، یعنی این که رفتار خود آمر به معروف اخلاق اسلامی را ترویج دهد؛ مرحله سوم زبانی است که به صورت چهره به چهره انجام می‌شود و نهایتاً به صورت عملی که در اختیار ولی است.

معاون فرهنگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به امر به معروف و نهی از منکر در سیره اهل بیت (ع) تصریح کرد: حضرت زهرا (س) و اباعبدالله هر دو برای جلوگیری از انحراف قیام کردند.

وی در ادامه با اشاره به بیانیه گام دوم عنوان کرد: این بیانیه در شرایطی مطرح شد که منافقین انتظار تغییر نظام در چهلمین سالگردش را می‌کشیدند، رسانه‌های معاند جوانان را ناامید می‌کردند و بسیاری چشم‌انداز روشنی را برای کشور ترسیم نمی‌کردند.

نجات یادآور شد: انقلاب اسلامی گام اول خود را گذرانده و وارد گام‌های بعدی شده، این انقلاب زمانی پیروز شد که دو قطب در جهان بود و ایران توانست یک حرف جدید که همان تمدن نوین اسلامی با محوریت دستورات الهی را به دنیا ارائه کند و امروز جمهوری اسلامی در منطقه حرف اول را می‌زند.

وی در ادامه با اشاره به نقل قول‌هایی از چهره‌های سرشناس در خصوص پیشرفت‌های ایران در این سال‌ها عنوان کرد: محمد حسنین هیکل نویسنده به نام مصری می‌گوید نمی‌دانم ولی‌فقیه چیست، اما می‌بینم بعد از حکومت ساسانیان دوباره مرزهای ایران به مدیترانه رسیده است.

معاون فرهنگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: یکی از فعالان مصری به ایران آمد، او می‌گفت در سال‌های بعد از انقلاب شما به جایی رسیده‌اید که حیوان زنده به فضا فرستادید و ما که ارتباط بسیاری با آمریکا داشتیم و با رژیم صهیونیستی هم در صلح بودیم، آشغال‌های قاهره را هم نمی‌توانیم جمع کنیم!

وی اضافه کرد: پس از حمله موشکی به عین الاسد، وزیر دفاع روسیه سفیر ما را خواسته و گفته بود شما مسیر تاریخ را عوض کردید چرا که بعد از جنگ جهانی دوم چنین حمله‌ای به آمریکا سابقه نداشت؛ وزیر رژیم صهیونیستی می‌گوید که مشکل ما این است که جمهوری اسلامی هر کجا قدم می‌گذرد از خود اثری به جا می‌گذارد که به جز نابودی رژیم صهیونیستی فکر نمی‌کنند.

نجات ادامه داد: مدتی قبل سفری داشتم به لبنان و با سید حسن نصرالله دیدار کردم، او می‌گفت شما خودتان نمی‌دانید چه کرده‌اید، مانند شخصی که در قطار است و متوجه سرعت حرکتش نیست اما ما که بیرون هستیم می‌بینیم سرعت شما چقدر زیاد است.

وی با انتقاد از عدم آگاهی نسل جدید از این حقایق عنوان کرد: در طرف مقابل لیبرالیسمی است که سال‌ها قبل مرده، وضعیت جامعه آمریکا این را به خوبی نشان می‌دهد، درصد زندانیان در آمریکا از همه جای دنیا بیشتر است، از نظر کودکانی که مورد تجاوز قرار می‌گیرند رتبه‌های بالا دارد و بدهکارترین کشور دنیاست، این‌ها حقایقی است که جوانان ما از آن بی‌اطلاع هستند.

معاون فرهنگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تاکید کرد: رهبر انقلاب در بیانیه گام دوم مهم‌ترین تهدید کشور را ابزارهای رسانه‌ای فراگیر که در اختیار کانون‌های ضد اخلاق و باطل است و دروغ را به خورد جامعه می‌دهند، می‌دانند؛ شما جوانان باید پیشگام شکستن این حصر محاصره تبلیغاتی باشید و امید را ترویج دهید و این ریشه‌ای‌ترین وظیفه جوانان است.

وی اظهار کرد: حفظ نظام و انتقال دستاوردهای آن مهم‌ترین معروف است و اصلی‌ترین منکر دروغ‌هایی است که به این نظام نسبت می‌دهند و سکوت در مقابل این دروغ‌ها خیانت است، اگر از زینب (س) دم می‌زنیم باید برای جامعه روشنگری کنیم؛ این را بدانید اگر نظام اسلامی نباشد خبری از امر به معروف و نهی از منکر هم نیست.

نجات در پایان با بیان این که تاکیدی بیانیه گام دوم بر نگاه انقلابی، روحیه انقلابی و کار جهادی است، افزود: سردار سلیمانی کارمندی نبود که برود در دفترش بنشیند و کارش را از پشت میز انجام دهد؛ شاید پیش می‌آمد که صبح ایران بود، ظهر بغداد، شب لبنان و فردایش دمشق بود، عمل جهادی یعنی در میدان بودن مشابه فرماندهان دفاع مقدس.

انتهای پیام/فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.