سرویس: غیر تولیدی 11:02 - شنبه 12 بهمن 1398

حسینی: بازنمایی‌های متفاوتی از اتفاقات اخیر کشور ارائه شد/ حلقه مفقوده هدایت رسانه‌ای افکار عمومی

رئیس شورای سیاست‌گذاری المپیاد سواد رسانه‌ای با اشاره به اتفاقات بزرگ یکی دو ماه گذشته گفت: در مورد هر یک از این رویدادها حجم قابل توجهی از بازنمایی‌های متفاوت از جانب دوست و دشمن ارائه شده است و تنها صاحب سواد رسانه‌ای می‌تواند از دل انواع اخبار و تحلیل‌ها حقیقت را کشف کند.

به گزارش اصفهان شرق، سیدبشیر حسینی روز گذشته در جلسه آشنایی والدین اصفهانی با المپیاد بین‌المللی سواد رسانه‌ای بر اهمیت یادگیری و ارتقای سواد رسانه‌ای برای نسل هزاره سوم و تأثیر فراوان این دانش بر زندگی افراد تاکید کرد.

رئیس شورای سیاست‌گذاری المپیاد سواد رسانه‌ای با اشاره به اتفاقات بزرگ یکی دو ماه گذشته در کشور مانند شهادت حاج قاسم سلیمانی، موشک باران پایگاه نظامی آمریکا و حادثه سقوط هواپیمای ایرانی خاطر نشان کرد: در مورد هر یک از این رویدادها حجم قابل توجهی از بازنمایی‌های متفاوت از جانب دوست و دشمن ارائه شده است و تنها صاحب سواد رسانه‌ای می‌تواند از دل انواع اخبار و تحلیل‌ها حقیقت را کشف کند.

حسینی اضافه کرد: اگر ما کار با رسانه‌ها و هدایت افکار عمومی به کمک آن‌ها را بهتر بلد بودیم از این گونه حوادث اجتماعی برای دفاع از جبهه حق بهتر استفاده می‌کردیم، اما اکنون دشمن حق و حقیقت، دست برتر را در استفاده از رسانه در این زمینه‌ها دارد.

یکی دیگر از موارد مطرح شده در این جلسه ویژگی‌های شاخص این المپیاد و بیان مزایای آن به عنوان یک المپیاد مسأله‌محور بود.

به گزارش فارس، روز گذشته و همزمان با آغاز ثبت نام چهارمین دوره المپیاد بین‌المللی سواد رسانه‌ای، دانش‌آموزان پایه‌های دهم و یازدهم اصفهانی در سالن اجتماعات خانه مشروطه این شهر با این المپیاد آشنا شدند.

در این جلسه که با حضور سیدبشیر حسینی، رئیس شورای سیاست‌گذاری المپیاد سواد رسانه‌ای برگزار شد، والدین و دانش آموزان سؤالات خود درباره اهداف و ویژگی‌های این المپیاد را با مهمان جلسه مطرح کردند.

انتهای پیام/فارس

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.