اصفهان شرق

محفل معنوی فعالان جبهه‌ فرهنگی انقلاب اصفهان برگزار شد

کدخبر: 192704
1398/11/10 در ساعت 20:55

به گزارش اصفهان شرق؛ حماسه آفرینی رزمندگان در 8 سال دفاع مقدس، مظهر وحدت و همدلی میان مردم ایران در تمام اقشار و فرهنگ‌ها و زبان‌ها بود و امروزه که دشمنان ما در جنگ نرم با همه ابزار و توانمندی‌های خود به کشور هجوم آورده‌ و فرهنگ اصیل ایرانی-اسلامی مردم ایران را مورد هدف قرار داده‌اند، اقدامات دلسوزانه مردم و همچنین فعالان فرهنگی می‌تواند در جلوگیری از این هجمه اثرگذار باشد.

جبهه فعالان فرهنگی انقلاب اصفهان، باحضور ده‌ها مرکز فرهنگی و فعالان بسیار در حوزه‌های مختلف، نقش بسزایی در پیشبرد اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی ایفا می‌کند و نقش این جبهه در مبارزه با جنگ نرم دشمن انکارناپذیر است.

مراسم دور همی خانوادگی فعالان جبهه فرهنگی انقلاب اصفهان، ظهر امروز در مسجد الامام اصفهان برگزار شد؛ در این مراسم مسئولان، مدیران، افراد، گروه‌ها و مراکز فرهنگی حضور داشته و بدینوسیله با اهداف و رفتارهای یکدیگر آشنا شدند. این فرصتی بود برای همدلی و هم افزایی توان درونی نیروهای انقلاب تا برای بیمه کردن کشور در مقابل هجمه بی امان دشمنان به اتفاق نظر برسند.

یکی از فعالان فرهنگی در رابطه با فعالیت‌های جبهه فرهنگی انقلاب به خبرنگار تسنیم گفت: هدف فعالان فرهنگی در زمانه‌ امروز این است که با شناخت راه و هدف یکدیگر، از فعالیت‌های تک گروهی جلوگیری کرده و با همکاری و هم‌بستگی برای هدف اصلی که دفاع دربرابر هجمه‌ نرم دشمن است، تلاش و جهاد انجام دهیم؛ همچنین هرکس باید نقش خود را در پازل دفاع در برابر جنگ نرم بداند و با فعالیت خود تکه‌ای از این پازل را پر کند.

حجت‌الاسلام سید حسین آقامیری در مراسم این مجمع با اشاره به نقش اصلی مساجد در فرهنگ‌سازی صحیح بیان کرد: مسجد مکانی موثر در انسان‌پروری است و نگاه دین به مسجد، در حقیقت نگاه تربیت دینی و اسلامی است و متاسفانه کنترل و مدیریت ما در مساجد دچار ضعف شده‌است.

وی در ادامه افزود: یکی از عوامل مهم در فعالیت فعالان فرهنگی در این راه، شناخت و علم کافی آنها نسبت به ولایت و ولی‌فقیه است؛ همچنین لازم است بدانید که مشکلات اصلی در اسلام به خاطر ماجرای ثقیفه است و باید شناخت کافی راجع به ارتباط این موضوع با زمانه امروز داشته باشید.

صله احباب، نامی است که می‌توان برای چنین مجامعی گذاشت، چراکه این نشست‌ها و دورهمی‌های دوستانه در نزدیک شدن افراد مراکز فرهنگی و همدلی آنها در پیشبرد اهداف اصلی جبهه فرهنگی انقلاب تاثیرگذار است.

در ادامه این مراسم، مسئول دو مرکز فرهنگی اصفهان دررابطه با این همبستگی و وحدت بیان کرد: هرکدام از ما در مرکز فرهنگی خودمان فعالیتی داشتیم و درطی اتفاقاتی یکدیگر را شناخته و در چنین مجامعی از گفت‌وگو با یکدیگر انرژی مثبت می‌گیریم؛ همچنین افراد هر مرکز فرهنگی باید در این وضعیت از بالا به خاکریز نگاه کنند و بدانند که همه درکنار هم و برای رسیدن به یک هدف مشترک حرکت می‌کنیم و نباید در این راه درمقابل یکدیگر قرار بگیریم.

 دورهمی فعالان فرهنگی انقلاب را می‌توان به محفلی معنوی نیز تعبیر کرد. فرصتی برای در کنار یکدیگر بودن و معرفت یافتن از نظرات و دیدگاه‌های اقشار مختلف و فعالان فرهنگی جبهه انقلاب اسلامی. دورهمی‌های معنوی فعالان این حوزه بی شک برکات فراوانی برای انقلاب اسلامی خواهد داشت.

انتهای پیام/تسنیم