سرویس: غیر تولیدی 14:14 - پنجشنبه 10 بهمن 1398

شبکه بزرگ قاچاق سازمان‌یافته سوخت در اصفهان متلاشی شد

ماموران سازمان اطلاعات سپاه استان اصفهان یکی از بزرگ‌ترین شبکه‌های قاچاق کلان، سازمان یافته و حرفه‌ای سوخت را متلاشی کردند.

به گزارش اصفهان شرق؛ این شرکت از طریق پولشویی، تبانی، پرداخت رشوه و … موفق به جمع آوری فرآورده‌های یارانه‌ای از سطح کشور و قاچاق سوخت به کشورهای همسایه (عمدتاً مرزهای شرقی) شده که بررسی‌های اولیه حاکی از قاچاق بیش از 160 میلیون لیتر انواع فرآورده نفتی به ارزش 80 میلیون دلار توسط این شرکت است که تحقیقات از مدیران این شرکت در شعبه ویژه مبارزه با جرائم اقتصادی دادسرای عمومی و انقلاب استان اصفهان ادامه دارد.

 در روز بازداشت مدیران این شرکت تعداد 18 نفتکش با پلاک کشور افغانستان که قصد حمل محموله‌های صادراتی این شرکت را به کشور افغانستان داشتند پس از خروج از گمرک اصفهان توقیف و مشخص شد تمام 18 نفتکش با حجم تقریبی 600 هزار لیتر گازوئیل(نفتگاز) هست.همچنین مخازن این شرکت به حجم حدوداً  6 میلیون لیتر نیز توقیف شد.

همچنین مدیران این شرکت عواید حاصل از قاچاق سوخت را  به روش‌های پیچیده در شرکت‌ها و موسسات مختلف منتقل و اقدام به پولشویی نموده‌اند، همچنین پرداخت هرگونه رشوه توسط مدیران این شرکت از حساب‌های واسطه‌ای پرداخت نموده‌اند، همچنین فرار مالیاتی از دیگر اقدامات غیرقانونی این شرکت بوده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.