اصفهان شرق

برگزاری ٢٠٠ ویژه‌برنامه به مناسبت دهه فجر در اصفهان

کدخبر: 192698
1398/11/10 در ساعت 15:49

به گزارش اصفهان شرق؛  امیرحسین ستوده‌فر بعدازظهر امروز در نشست خبری ستاد دهه فجر اظهار کرد: شهرداری اصفهان همواره سعی داشته با دیگر نهادها حداکثر مشارکت را داشته باشد و امسال نیز همانند دهه فجر سال‌های گذشته که تمام شهر رنگ و بوی دیگری به خود می‌گرفت، ٨٠ الی ٩٠ درصد بار برنامه‌ها بر دوش شهرداری اصفهان قرار دارد.

دبیر اجرایی ستاد دهه فجر تصریح کرد: مشارکت‌های شهرداری اصفهان در این ایام به دو بخش تقسیم می‌شود، بخش اول آن مشارکت با دیگر نهادها و دستگاه‌های اجرایی است که سعی شده با تمام قوت با آن‌ها همکاری داشته باشیم؛ بخش دوم مشارکت‌های مردمی است که در این قسمت نیز با برگزاری فراخوان‌هایی در سطح محلات، مناطق، کانون‌های فرهنگی و مساجد آمادگی خود را برای هرگونه همکاری با سازمان‌های مردمی اعلام کرده‌ایم.

وی عنوان کرد: یکی از سیاست‌های اصلی شهرداری اصفهان در برگزاری مراسم‌ها و رویدادهای امسال، رعایت توزیع عادلانه در سطح محلات ١۵گانه اصفهان است و حتی سعی شده این رویدادها در مناطق حاشیه‌ای و کم‌برخوردار ویژه‌تر برگزار شود.

ستوده‌فر در ادامه بیان داشت: از دیگر سیاست‌های مهم در برگزاری رویدادهای امسال رعایت تنوع مخاطبین و موضوعات است که با توجه به ایجاد دفاتر تخصصی این سیاست نیز به خوبی تبیین شد و سعی شد در تمامی معاونت‌ها از جمله معاونت‌های فرهنگی، ورزشی، شهروندی، تفریحی و… برنامه‌هایی داشته باشیم.

دبیر اجرایی ستاد دهه فجر تصریح کرد: رویکرد اصلی برنامه‌‌ریزی‌های امسال ستاد دهه‌ فجر، امید آفرینی، افزایش انسجام ملی و هم‌دلی به امید کاهش آثار مشکلات بر زندگی مردم است و به همین جهت سعی شد ٢٠٠ عنوان برنامه در بیش از ۴٠٠ اجرا برای شهروندان تدارک دیده شود.

وی افزود: در تمامی مناطق ١۵گانه اصفهان ویژه‌برنامه‌هایی با رویکرد جدید تحت عنوان «شکوه پابرجا» با عناوین ملی و هم‌آوایی شهروندان اجرا خواهد شد؛ همچنین در خانه فرهنگ‌های تمامی محلات برنامه‌هایی تحت عنوان «سرای امید» نیز برگزار خواهد شد.

ستوده‌فر گفت: در بخش دانش‌آموزی نیز همکاری‌هایی جهت تبیین مبانی انقلاب اسلامی برای مخاطبان کودک و نوجوان با آموزش‌وپرورش صورت گرفت و نتیجه این همکاری‌ها برگزاری برنامه‌هایی تحت عنوان «سرود هم‌دلی» در سطح دانش‌آموزی خواهد بود.

دبیر اجرایی ستاد دهه فجر اظهار داشت: «به رنگ پیروزی» عنوان برنامه‌های اجرا شده در بخش ورزشی خواهد بود تا شکوه این ایام در بستر این‌گونه برنامه‌ها به خوبی به مخاطبان نشان داده شود، همچنین لیگ‌های متعددی در بخش‌های مختلف از جمله والیبال، فوتسال، دوچرخه سواری و… نیز برگزار خواهد شد.

وی بیان داشت: در این ایام برگزاری یادواره‌ شهدای انقلاب اسلامی و مراسم‌ چهلمین روز شهادت سردار سلیمانی را نیز در برنامه خود داریم.

ستوده‌فر اعلام کرد: به مدت سه شب از ١۶ الی ١٨ بهمن‌ماه از ساعت ١٨ تا ٢٠ شب برنامه‌ای در محل پل خواجو برگزار خواهد شد، در این رویداد بزرگ گروه ۴٠٠ نفره‌ای از دانش‌آموزان سرودهای انقلابی را بازآفرینی خواهند کرد.

دبیر اجرایی ستاد دهه فجر گفت: در بخش معاونت فرهنگی و هنری برنامه‌های متعددی اجرا خواهد شد که برگزاری نمایشگاه یار مهربان و گرامیداشت مداحان و مرشدان قدیمی شهر از این دست برنامه‌ها هستند، همچنین در روز ٢٢ بهمن‌ماه حین برگزاری راهپیمایی محصولات فرهنگی در میان مردم توزیع خواهد شد.

وی افزود: در تمام کمپ‌های تفریحی مثل جزیره‌بازی، ناژوان، باغ غدیر، کوه صفه و… برنامه‌های متعدد برگزار خواهد شد.

ستوده‌فر تصریح کرد: در روز شنبه ١٢ بهمن‌ماه ساعت ٧:٣٠ صبح افتتاحیه برنامه‌های دهه فجر در مقابل شهرداری اصفهان با حضور مسؤولان شهری و اجرایی برگزار می‌شود، همچنین افتتاحیه اصلی در گلستان شهدا با رژه ١٠٠٠ دستگاه تاکسی از طرف سازمان تاکسیرانی شهر به میزبانی منطقه ۶ اصفهان برگزار خواهد شد.

دبیر اجرایی ستاد دهه فجر گفت: در قسمت زیباسازی شهر اقدامات قابل توجهی انجام خواهد شد که این اقدامات به‌صورت خاص با نصب المان‌هایی در سطح شهر و همچنین فضاسازی در گلستان شهدا و تخت فولاد اصفهان پیگیری خواهد شد.

وی اعلام کرد‌: جمعه ١٨ بهمن‌ماه همایش بزرگ پیاده‌روی را در برنامه خود داریم که مردم از مناطق ٩، ١، ۵ و ١٣ شروع به پیاده‌روی خواهند کرد و نهایتا در میدان گردهمایی ناژوان، جنب باغ پروانه به یکدیگر می‌پیوندند.

ستوده‌فر ادامه داد: برنامه«راهیان انقلاب» به‌صورت بازدید از مراکز مهم و تاثیرگذار در شکل‌گیری انقلاب اسلامی در شهر تهران برگزار خواهد شد.

دبیر اجرایی ستاد دهه فجر اظهار کرد: ویژه‌برنامه‌ای از سمت سازمان ورزش و جوانان برگزار خواهد شد که در آن رژه و مانور موتورسواران از تمامی جایگاه‌های شهدای گمنام سراسر شهر شروع و به گلستان شهدا اصفهان منتهی خواهد شد.

انتهای پیام/