سرویس: غیر تولیدی 13:25 - چهارشنبه 09 بهمن 1398

قبر مخفی حضرت زهرا(س) قطب فرهنگی جامعه شیعه است

امام جمعه ملک‌شهر با اشاره به ابعاد شخصیتی حضرت زهرا(س) گفت: قبر مخفی ایشان قطب فرهنگی جامعه شیعه محسوب می‌شود و شخصیت آن حضرت نیز برای همگان و در طول تاریخ می‌تواند الگو باشد.

به گزارش اصفهان شرق؛ به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید احمد محمودی در نخستین روز مراسم عزاداری حضرت زهرا (سلام‌الله علیها) که در دفتر امام جمعه اصفهان برگزار شد، اظهار داشت: هدف از برگزاری چنین جلساتی روشن شدن ابعاد شخصیتی شخصیت‌هایی همچون حضرت فاطمه زهرا (س) است تا همگان بهره بگیرند چراکه اعتبار تاریخی این شخصیت‌ها تمام نمی‌شود و الگویی برای همه به شمار می‌رود.

امام جمعه ملک‌شهر عنوان کرد: برخی از شخصیت‌ها، شخصیت‌های اعتباری هستند که واقعیتی ندارند و نمی‌توانند در طول تاریخ برای همه الگو باشند چراکه محدوده خاصی دارند، اما شخصیت حضرت زهرا (س) ذاتی بوده و اعتباری نیست؛ آن حضرت قبل از ورود به این جهان و انتساب به پیامبر اکرم (ص) دارای مقام و ارزش بوده است، به همین دلیل روش، راه و زندگی ایشان برای همه می‌تواند الگو باشد.

وی عنوان کرد: خداوند متعال دارای هزاران اسم است و هر اسم و صفت از خدای متعال، عرصه‌ای از عرصه‌های وجودی خداوند را برای ما روشن می‌کند؛ حضرت زهرا (س) دارای صفت‌ها و اسم‌های مختلفی هستند تا ما بتوانیم ابعاد شخصیتی این بانوی بزرگوار اسلام را درک کنیم.

محمودی با بیان اینکه برای درک مقامات حضرت فاطمه (س) باید تلاش کرد، عنوان کرد: پیامبر اکرم(ص) به ایشان می‌فرمودند «پاره تن من»، «نور دو چشم من»، «میوه دل من» و «روح و جان من»؛ ما با توجه به رفتار و گفتار پیامبر شاید بتوانیم حقایق شخصیتی دختر رسول خدا(ص) را درک کنیم.

امام جمعه ملک‌شهر گفت: رسول خدا (ص) با رفتار خود تلاش می‌کرد تا ما حقیقت نور حضرت زهرا (س) را درک کنیم، ایشان جلوی حضرت زهرا (س) می‌ایستاد، دست آن بانو را می‌بوسید و هر روز به خانه علی و زهرا (سلام‌الله علیهما) سلام می‌داد؛ پیامبر خدا (ص) برای ورود به مدینه، سه روز منتظر حضرت زهرا (س) ماندند و این حرکت سیاسی و اجتماعی پیامبر برای نشان دادن مقام آن بانوی بزرگ اسلام است.

وی بیان کرد: قبر مخفی آن حضرت لحظه به لحظه روشنگری می‌کند و جامعه بشری را بیدار می‌سازد و برای جهانیان پیام می‌دهد، مقام معظم رهبری فرمودند حرم اهل‌بیت (ع) و امامزادگان، قطب فرهنگی جامعه ما به شمار می‌رود به همین دلیل می‌توان گفت حتی قبر مخفی حضرت زهرا (س) قطب فرهنگی جامعه شیعه محسوب می‌شود.

محمودی با بیان اینکه وصیت‌های آن حضرت برای روشنگری و بهره‌مندی آیندگان است، گفت: حضرت زهرا (س) نخستین شهیده ولایت است و وجود شهیدانی همچون سردار سپهبد سلیمانی از ولایتمداری حضرت زهرا (س) و وجود ولایت در جامعه نشأت می‌گیرد.

امام جمعه ملک‌شهر با اشاره به یأس دشمن از جامعه فاطمی ایران اسلامی خاطرنشان کرد: دشمنان ما نمی‌دانند که جامعه دینی ما زهرا (س) را دارد که جان خود را فدای ولایت می‌کند.

وی انقلاب اسلامی را نمونه‌ای از شجره طیبه معرفی‌شده در قرآن کریم معرفی کرد و گفت: انقلاب اسلامی با همه هجمه‌ها و توطئه‌ها شکست نخورد و حرکت رو به جلو خود را ادامه داده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.