سرویس: غیر تولیدی 07:55 - سه شنبه 01 بهمن 1398

برگزارکنندگان انتخابات دین خود را به دنیای دیگران نفروشند

امام جمعه اصفهان با بیان اینکه برگزارکنندگان انتخابات آخرت و دین خود را به دنیای دیگران نفروشند؛ گفت: نباید اجازه داد که مسأله‌ای خلاف قانون انجام شود چراکه تخلف از قانون جمهوری اسلامی حرام است و رأی مردم باید محفوظ باشد.

به گزارش اصفهان شرق؛ و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی امام‌جمعه اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد در دیدار فرماندار اصفهان و معاونان با تأکید بر اهمیت رعایت سلامت مسأله انتخابات اظهار داشت:  رهبر انقلاب اسلامی بر میزان مشارکت مردم در انتخابات تأکید داشتند و همه ما وظیفه داریم به سهم خود، مردم را برای شرکت در انتخابات ترغیب و اهمیت حضور در انتخابات تبیین کنیم.

امام‌جمعه اصفهان افزود:  توصیه می‌کنم کسانی که در امر برگزاری انتخابات مسؤولیتی دارند آخرت و دین خود را به دنیای دیگران نفروشند؛ نباید اجازه داد که مسأله‌ای خلاف قانون انجام شود چراکه تخلف از قانون جمهوری اسلامی حرام است و رأی مردم باید محفوظ باشد.

وی با بیان اینکه استان اصفهان همچون سایر عرصه‌ها در برگزاری انتخابات نیز می‌تواند برای استان‌های دیگر الگو باشد، یادآور شد: انسان‌ها باید خود را در محضر خدا بدانند تا هیچ تخلفی رخ ندهد، اگر کسانی که برگزار کننده انتخابات هستند تقوای الهی داشته باشند و تمامی قوانین اجرا شود به لطف خدا مشکلی در اجرای انتخابات مجلس شورای اسلامی رخ نخواهد داد.

طباطبایی‌نژاد با اشاره به ضرورت رونق اقتصاد روستاها و شهرهای کوچک بیان کرد: اگر بخواهیم شهرهای کوچک و روستاها خالی از سکنه نشود مدیران هر بخش باید زمینه رونق اقتصاد را فراهم کنند؛ همه ما به خوبی می دانیم که با شغل کشاورزی در روستا، امورات زندگی مردم برطرف نمی‌شود و از قدیم‌الایام مشاغل خانگی بسیاری وجود داشت که به اقتصاد خانواده‌ها کمک می‌کرد.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با بیان اینکه همه بخشداران و دهیاران با استفاده از ظرفیت‌های موجود، زمینه را برای رونق فعالیت‌های اقتصادی فراهم کنند، عنوان کرد: یکی از اشکالات مدیران کل استان اصفهان این است که هر کاری را که قصد دارند انجام دهند، حتماً باید از تهران سئوال کنند درحالی‌که یک مدیر، اختیاراتی دارد و بر اساس قانون می‌تواند برنامه‌ها و ایده‌های خود را به کار بندد.

وی خاطرنشان کرد: اگر وضعیت اقتصادی در روستاها و شهرهای کوچک تقویت شود، بدون شک حاشیه‌نشینی و مهاجرت به شهرها روند کاهشی به خود می‌گیرد، برای این مهم باید مدیران دلسوز باشند و با شناسایی نیازها و استفاده از فرصت‌ها و ظرفیت‌ها، شرایط را برای بهبود وضعیت اقتصادی بهتر، بهبود بخشند.

طباطبایی‌نژاد تصریح کرد: برای ایجاد اشتغال باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کرد که وابستگی به آب به ویژه آب زاینده‌رود کاهش یابد؛ نیاز نیست صنایع بزرگ ایجاد شود حتی با ایجاد صنایع کوچک و مشاغلی که سرمایه اندکی می‌خواهد می‌توان وضعیت اقتصادی روستاها را رونق داد.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.