سرویس: سیاسی 11:11 - چهارشنبه 02 بهمن 1398

انتخابات مظهر و تجلی اراده مردم و موجب انسجام و همبستگی اجتماعی و امنیت ملی است

رئیس ستاد انتخابات استان اصفهان گفت: انتخابات مظهر و تجلی اراده مردم و موجب انسجام و همبستگی اجتماعی و امنیت ملی است.

به گزارش اصفهان شرق؛ کلاس آموزشی انتخابات 7 استان کشور شامل اصفهان، چهارمحال و بختیاری، یزد، لرستان، مرکزی، قم و قزوین صبح امروز به میزبانی اصفهان برگزار شد.

حیدر قاسمی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اصفهان و رئیس ستاد انتخابات استان در این نشست اظهار داشت: انتخابات مظهر و تجلی اراده مردم و موجب انسجام و همبستگی اجتماعی و امنیت ملی است چون نظام جمهوری اسلامی مبتنی بر رأی مردم است و سلامت حوزه‌های اجتماعی، امنیتی و اقتصادی متکی بر حضور مردم است.

وی افزود: در راستای رأی، نظر و اراده مردم نخستین رفراندوم 50 روز پس از انقلاب انجام شد که در دنیا بی‌سابقه است و با رأی قاطع مردم نوع نظام حاکمیتی کشورمان مشخص شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اصفهان با بیان اینکه مردم صاحبان اصلی انقلاب و کشور هستند، ادامه داد: قانون اساسی جمهوری اسلامی نیز به رأی مردم گذاشته شد که یکی از اصول مترقی آن انتخابات است و امروز تا سطح اداره یک روستا، به اراده و رأی مردم مربوط است. تا کنون ده‌ها انتخابات در سطوح مختلف در کشور برگزار شده و نهادهای مختلف برخاسته از نهاد مترقی انتخابات است.

وی گفت: تمام تلاش وزارت کشور و زیرمجموعه‌های آن، برگزاری انتخابات در نهایت صحت، سلامت، بی‌طرفی و انسجام ملی است که این تلاش در راستای حفظ نهاد انتخابات است.

قاسمی بیان کرد: حضور پرشور مردم، برگزاری درست، دقیق و قانونمند انتخابات در کمال آرامش هدف اصلی ما است و حضور حداکثری مردم همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده و وزارت کشور تا کنون وظایف خود در این راستا را به طور دقیق انجام داده است.

وی تصریح کرد: ما مأمور به وظیفه هستیم نه به نتیجه و نتیجه انتخابات را مردم تعیین می‌کنند و ما باید در راستای ترغیب مردم و رقابت موثر انتخاباتی گام برداریم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اصفهان با بیان اینکه امیدوارم در خصوص عدم احراز صلاحیت‌ها تجدیدنظر صورت گیرد، اضافه کرد: در برخی حوزه‌‌ها تنها 2 تا 4 نفر تأیید صلاحیت شده‌اند که امیدوارم تدابیر لازم در این خصوص صورت گیرد، چون نگران سطح مشارکت مردم هستیم‌.

وی با بیان اینکه آموزش روند و جریانی دائمی است و به مکان و زمان خاصی محدود نمی‌شود، خاطرنشان کرد: امیدوارم نشست امروز به رفع ابهامات و تبادل تجربیات در برگزاری انتخابات کمک کند.

قاسمی با بیان اینکه تا کنون بخش قابل توجهی از فرآیند انتخابات را پیش برده‌ایم، اظهار داشت: عوامل حاضر در شعب اخذ رأی باید به قوانین و مدیریت شعب اشراف کامل داشته باشند تا انتخابات با کمترین مشکل و در آرامش کامل برگزار شود. در نهایت امیدوارم با اصلاحاتی که در احراز صلاحیت‌ها صورت می‌گیرد مردم به صورت پرشور در انتخابات شرکت کنند.

انتهای پیام/تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.