سرویس: غیر تولیدی 10:16 - سه شنبه 01 بهمن 1398

صلاحیت 95 کاندیدا در حوزه انتخابیه اصفهان احراز شد

فرماندار اصفهان با اشاره به نام نویسی ۴۷۵ داوطلب شرکت در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه اصفهان، گفت: از این تعداد، پس از انصراف، عدم احراز و رد صلاحیت داوطلبان، صلاحیت ۹۵ داوطلب تاکنون تأیید شده است.

به گزارش اصفهان شرق؛ به نقل از روابط عمومی فرمانداری اصفهان، حسین سیستانی در نشست مشترک مسؤولان ستادهای ۱۹ گانه شهر اصفهان و بخش مرکزی و هیأت اجرایی شهرستان، اظهار داشت: اعضای هیأت اجرایی انتخابات، ازجمله منتخبین مردم هستند، که در انجام امور مربوطه و وظایف محوله همکاری و همراهی متعهدانه و دلسوزانه‌ای داشته‌اند و وجود آنان به روند توأم با سلامت و صلابت انتخابات کمک شایانی خواهد کرد.

فرماندار اصفهان افزود: از بدو انقلاب تاکنون، روند برگزاری انتخابات، یک روند تکاملی بوده و امروزه شرایط برای برگزاری انتخاباتی پرشور و با مشارکت همه اقشار و آحاد مردم مهیاست که این مهم، نتیجه اجرای خوب و اقدامات سازنده همه دست اندرکاران انتخابات تلقی می‌شود.

وی با بیان اینکه حوزه انتخابیه اصفهان دارای ۹۰۴ شعبه اخذ رأی است، اظهار داشت: از این تعداد شعبه اخذ رأی، ۷۸۹ شعبه در کلانشهر اصفهان و بخش مرکزی، ۱۱۱ شعبه در ۵ بخش دیگر شهرستان و ۴ شعبه اخذ رأی نیز متعلق به اقلیت‌های دینی (ارامنه، زرتشتیان و کلیمیان) است.

سیستانی با اشاره به نام نویسی ۴۷۵ داوطلب شرکت در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه اصفهان، عنوان کرد: از این تعداد، پس از انصراف، عدم احراز و رد صلاحیت داوطلبان، صلاحیت ۹۵ داوطلب تاکنون تأیید شده که لیست نهایی داوطلبانی که می‌توانند در عرصه انتخابات شرکت و به رقابت بپردازند تا چند روز آینده، در زمان قانونی مقرر مشخص و اعلام خواهد شد.

فرماندار اصفهان با تأکید بر اینکه مجریان انتخابات باید ۸ اصل مهم را در برگزاری انتخابات، سرلوحه کار خود قرار دهند، تصریح کرد: قانونگرایی و حرکت بر مدار قانون، برنامه ریزی، توجه به مدیریت دانش انتخابات، مستندسازی، سلامت انتخابات، عدالت و شفافیت انتخابات و همچنین مشارکت حداکثری در انتخابات، ازجمله اصول مهمی است که مجریان و دست اندرکاران انتخابات باید مورد توجه قرار دهند.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.