سرویس: غیر تولیدی 07:00 - چهارشنبه 02 بهمن 1398

توصیف آیت‌الله شاه‌آبادی از اقدام کشف حجاب رضاشاه

حجت‌الاسلام حسین انصاریان گفت: وقتی رضاشاه حجاب را از سر زنان برداشت، مرحوم آیت الله شاه‌آبادی در کنار منبر ایستاد و اظهار کرد، شاه با برداشتن حجاب کمر ۱۲۴ هزار پیامبر را شکست.

به گزارش اصفهان شرق؛ حجت‌الاسلام حسین انصاریان شامگاه سه شنبه در مراسم گرامیداشت ایام فاطمیه در شهرستان لنجان اظهار کرد: انسان موحد هر پیروزی را امتحانی از جانب خدا برای سنجش تکبر یا بندگی می‌داند و در نتیجه آن هر توفیق را تجلی قدرت خدا به حساب می‌آورد.

کارشناس مسائل دینی با اشاره به آیه ۴۰ سوره مبارکه نمل خاطرنشان کرد: اگر چنین نگاهی در بشر تقویت شد همه چیز را متعلق به خدا می‌داند که به سبب عطای الهی به انسان بخشیده شده و مغرور نخواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: براساس آیه آخر سوره رعد و منابع شیعی و غیرشیعی امام علی (ع) علم کتاب را دارد و پیامبر اسلام نیز حداقل ۸۵ بار بر جانشینی علی (ع) پس از خودشان تصریح کردند.

انصاریان خاطرنشان کرد: دین مجموعه آیات قرآن مجید و روایات اهل بیت(ع) است و بر کسی که دانش کافی برای استخراج احکام از منابع ندارد لازم است احکام مورد نیاز خودش را از علما بیاموزد و رفتار خودش را با آنان تطبیق دهد.

وی با توجه به نقش حجاب در جوامع بشری به ویژه در جوامع اسلامی افزود: وقتی رضاشاه حجاب را از سر زنان برداشت، مرحوم آیت الله شاه‌آبادی در کنار منبر ایستاد و اظهار کرد، شاه با برداشتن حجاب کمر ۱۲۴ هزار پیامبر را شکست، به این معنا که زمینه ترویج فساد را فراهم کرد و در نتیجه آن است که امروز شاهد آسیب‌های اجتماعی در کشور هستیم.

انصاریان یادآور‌ شد: یادگیری قرآن بر هر زن و مرد مسلمان واجب قطعی است و این یادگیری نباید منحصر به قرائت صحیح شود بلکه باید سبک زندگی را از قرآن استخراج کرد.

انتهای پیام/فارس

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.