سرویس: سیاسی » دولت و مجلس 12:47 - جمعه 26 اردیبهشت 1393

معاون استاندار اصفهان:

رسانه‌های اصفهان مشکلات عدیده‌ای دارند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اصفهان گفت: رسانه‌ها در شهر اصفهان از نظر فنی، طراحی و گرافیک و محتوا مشکلات عدیده‌ای دارند و باید متحول شوند.

به گزارش اصفهان شرق به نقل از فارس، رسول یاحی در دیدار با سرپرست خبرگزاری فارس در استان اصفهان اظهار کرد: رسانه‌ها در اصفهان به وظیفه اصلی خود عمل نمی‌کنند و جا دارد با انجام پژوهش‌های رسانه‌ای، نقاط ضعف رسانه‌های گروهی اصفهان شناسایی و درصدد رفع این نواقص قدم‌های لازم برداشته شود.

وی توجه رسانه‌ها به موضوع رونق‌بخشی به کسب و کار را مورد تاکید قرار داد و افزود: رسانه‌ها باید خادمان فعال و کارآفرینان را به جامعه بشناسانند و علاوه بر این خائنین را نیز معرفی کنند که البته این مسئله هزینه‌هایی را نیز در بر دارد، ولی با این رویه زمینه رشد فراهم می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اصفهان در ادامه شهر را یک موجود زنده عنوان کرد و گفت: هر موجود زنده‌ای نیاز به حیات دارد و در این میان نیازهای انسان‌ها نیز با هم متفاوت است، احساس لذت یک انسان با دعای کمیل برآورده می‌شود و انسان دیگری با شرایط دیگری این احساس را دارد و جامعه باید فضا را برای احساس لذت و تفریح مردم فراهم کند که البته در این میان رعایت مسایل شرعی و قانون کشور مورد تاکید است.

یاحی بیکاری و اعتیاد را از جمله مهم‌ترین مشکلات شهر اصفهان ارزیابی کرد و گفت: به نظر می‌رسد لازم است شرایطی در رسانه‌ها فراهم شود تا با خبر و مقاله در مورد این دو موضوع بیشتر تلاش کنند.

وی همچنین خواستار شناساندن فجایع ناشی از اعتیاد به مردم از سوی رسانه‌های گروهی شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اصفهان از کاهش سن ابتلا به مواد مخدر در جامعه ابراز نگرانی کرد و گفت: متأسفانه معتادان از دوران مدرسه راهنمایی گرفته تا افراد پیر را در برگرفته‌اند و فضاهای کارگری نیز به تازگی با افزایش میزان اعتیاد به مواد مخدر روبه‌رو شده‌اند.

وی افزایش امنیت جامعه را منوط به کاهش تعداد معتادان دانست و خاطرنشان کرد: با کاهش آمار اعتیاد، سرقت‌ها هم کمتر می‌شود و ازدواج نیز در جامعه بیشتر شده و آسیب‌های اجتماعی نیز کاسته می‌شود.

یاحی در ادامه با درخواست از رسانه‌های اصفهان در خصوص انعکاس خدمات دولت تاکید کرد: رسانه‌ها در شهر اصفهان از نظر فنی، طراحی و گرافیک و محتوا مشکلات عدیده‌ای دارند و لازم است رسانه‌های شهر اصفهان متحول شوند.

وی انعکاس اخبار و رویدادهای مورد توجه مردم در رسانه‌های گروهی را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: وجهه مردمی رسانه‌ها در حال حاضر اندک است و باید رسانه‌های اصفهان نگاه ویژه‌تری به مخاطبین خود داشته باشند.

یاحی از بهبود رویکرد استانداری اصفهان در حوزه ارتباط با رسانه‌های گروهی شهر از اوایل خردادماه خبر داد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اصفهان در پاسخ به پرسش سرپرست خبرگزاری فارس در اصفهان در خصوص ضرورت رسیدگی به وضعیت شورای اطلاع‌رسانی استان اصفهان، از وجود این شورا اظهار بی‌اطلاعی کرد و گفت: در اسامی شوراهایی که به من داده شده اسم شورای اطلاع‌رسانی استان اصفهان در میان نبود و من وضعیت این شورا را پیگیری می‌کنم.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.