سرویس: غیر تولیدی 16:19 - سه شنبه 01 بهمن 1398

کارشناس مسائل سیاسی مطرح کرد؛

حضور 30 میلیونی مردم در تشییع شهدای مقاومت؛ یک رفراندوم بزرگ

معلمی با ذکر ناگفته هایی از شهادت سردار قاسم سلیمانی، به موضع رهبر انقلاب پس از دریافت خبر خطای انسانی پدافند و احتمال خرابکاری آمریکایی ها در سقوط هواپیما پرداخت و گفت: حضور 30 میلیونی مردم در تشییع شهدای مقاومت در چند شهر کشور یک رفراندوم بزرگ بود.

به گزارش اصفهان شرق؛ به نقل از روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، محمود معلمی، کارشناس مسائل سیاسی، در مراسم بزرگداشت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و مجاهد ابومهدی المهندس، با اشاره به فرمان امام خمینی(ره) در ابتدای پیروزی انقلاب مبنی بر لزوم شکل گیری بسیج جهان اسلام، گفت: از همان زمان نیروی قدس سپاه پاسداران شروع به فعالیت کرد تا اینکه نوبت به فرماندهی شهید قاسم سلیمانی با آن شخصیت کم نظیر رسید.

آشفتگی خواب آمریکا برای ایجاد خاور میانه جدید از سوی سپاه قدس/ قاسم سلیمانی؛ یک استراتژیست نظامی و سیاسی

وی با بیان اینکه آمریکایی ها برای ایجاد خاورمیانه جدید و کوچک کردن کشورها و به خصوص ایران کاملاً جدی بودند، افزود: ایران و سوریه و عراق و ترکیه و عربستان و قطر همه از کشورهایی بودند که آمریکایی ها می خواستند نقشه خود را در آن ها عملی کنند و این کار را از سوریه آغاز کردند و حتی سه استان عراق هم به اشغال داعش درآمد.

معلمی با اشاره به حضور شبانه روزی خود به مدت 2 ماه در کنار قاسم سلیمانی، ادامه داد: اما ایران به فرماندهی قاسم سلیمانی توانست آن ها را در سوریه و عراق متوقف کند و باید بدانیم که شهید سلیمانی تنها یک نخبه نظامی نبود، بلکه یک متفکر در ابعاد نظامی و سیاسی و یک طراح بود که توانست روسیه را به میدان سوریه بیاورد و به تدریج ترکیه هم متوجه توطئه آمریکایی ها شد، اما همه این ها با فرماندهی شهید سلیمانی بود و از نیرو و توان و حق وتوی روسیه در این زمینه به خوبی استفاده شد.

کارشناس مسائل سیاسی تغییر رویکرد رژیم صهیونیستی از هدف گسترش به تلاش برای بقا را محصول مهم کار جبهه جهانی اسلام ارزیابی کرد و بیان داشت: امروز جبهه جهانی اسلام تنها به ایران و سوریه و عراق و افغانستان و پاکستان و لبنان و یمن محدود نمی شود و ده ها کشور دیگر هم در این جبهه جهانی قرار دارند و اسراییل را از ادعای نیل تا فرات به خواری امروز و دست و پا زدن برای بقا رسانده اند.

ناگفته هایی درباره شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی

 وی با بیان اینکه صد بار برای ترور حاج قاسم سلیمانی برنامه ریزی شده بود که آخرین آن در مراسم فاطمیه سال گذشته در کرمان و با استفاده از نفوذ غیر قابل باور برخی از افراد بوده است، افزود: بارها گله مند بود که چرا به شهادت نمی رسد، اما بعدها به یکی از همرزمانش گفته بود که فیض شهادت نصیبش شده و اختیار زمان شهادت به خودش واگذار شده است و در مراسم فاطمیه سال گذشته اظهار کرده بود که سال دیگر در مراسم حضور نخواهد داشت.

معلمی انتخاب زمان شهادت از سوی سردار سلیمانی را بهترین زمان دانست و تصریح کرد: ایشان از زمان شهادت خودش خبر داشته است و این از نامه ای که در سوریه از ایشان باقی مانده است، کاملاً مشخص است و اولین بار بود که رهبر معظم انقلاب در نماز میت گریه کردند و از خداوند طلب شهادت نمودند.

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به نقشه شوم دشمنان برای اختلاف افکنی میان ملت ایران و عراق، اظهار داشت: شهادت سردار سلیمانی سبب شد تا پرچم ایران و عراق در کنار یکدیگر در هر دو کشور به اهتزاز دربیایند و مردم این دو کشور هر دو شهید یعنی شهید سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس را بسیار باشکوه تشییع کردند و مصوبه ای در مجلس عراق به تصویب رسید که در تاریخ بی نظیر است و طبق آن آمریکایی ها باید از عراق بروند.

وی افزود: بعد از این مصوبه، ایران به کشورهای کویت و قطر و امارات هم پیام هایی داد که اگر از آمریکایی ها حمایت کنند، ایران خودش را در جنگ با این کشورها می داند و امروز باید آمریکایی ها از منطقه خارج شوند و انتقام خون حاج قاسم سلیمانی تنها به ایران اختصاص ندارد و این موضوع در کلام سایر رهبران مقاومت نظیر سید حسن نصرالله مشهود است.

رهبر معظم انقلاب پس از دریافت خبر خطای انسانی پدافند به فرماندهای سپاه چه گفت؟

معلمی کارکرد مرکز «جنگال» سپاه را بسیار موفق دانست و گفت: امروز جنگ الکترونیک بین ایران و آمریکا برقرار است و در حمله به عین الاسد هم تمام پهپادهای آمریکایی در اخیار ایران بودند و بارها اتفاق افتاده که پهپادهای آمریکایی به صورت کاملاً سالم در داخل ایران نشانده شده اند و حتی یک بار در سوریه سپاه توانسته با به کنترل درآوردن پهپادهای آمریکایی از آن ها در بمباران مواضع داعش استفاده کرده است.

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به شجاعت سپاه در پذیرش مسئولیت ساقط شدن هواپیمای مسافربری، تصریح کرد: وقتی فرماندهان سپاه موضوع را به رهبر انقلاب گزارش کردند، رهبری فرمودند که نجات در راستگویی است و بایستی حقیقت را به مردم بگویید.

حضور 30 میلیونی مردم در تشییع شهدای مقاومت؛ یک رفراندوم بزرگ/ احتمال خرابکاری آمریکایی ها در سقوط هواپیما

وی با بیان اینکه احتمال نقش آمریکا در سقوط هواپیمای مسافربری اوکراینی از طریق جنگ الکترونیک و منحرف کردن هواپیما از مدار حرکت خود به سمت مواضع سپاه، ابراز داشت: البته این فرضیه هنوز به اثبات نرسیده است، اما در آینده حقایقی روشن خواهد شد که مقصر اصلی در این حادثه چه کسانی هستند.

معلمی با اشاره به لزوم انتقام سخت از آمریکایی ها، تصریح کرد: اگر انتقام نگیریم، قطعاً آمریکایی ها دست بردار نخواهند بود و جری خواهند شد.

کارشناس مسائل سیاسی حضور حدود 25 تا 30 میلیونی مردم در تشییع پیکر حاج قاسم سلیمانی و همراهانش در سراسر کشور را یک رفراندوم بسیار مهم برای تأیید جمهوری اسلامی و خط مقاومت ارزیابی کرد و بیان داشت: آن هایی که مدام بر طبل رفراندوم می کوبیدند و می خواستند تا از این طریق در کشور مشکلاتی را ایجاد کنند، با مشاهده این صحنه ها خفه شدند.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.