اصفهان شرق

کشف 300 میلیاردی کالای ساختمانی احتکار شده در اصفهان

کدخبر: 192221
1398/10/30 در ساعت 13:04

به گزارش اصفهان شرق؛ به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار مهدی معصوم‌بیگی اظهار داشت: کارآگاهان پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان اصفهان با اشراف اطلاعاتی و نظارت دقیق بر فعالیت انبارها، از احتکار محموله سنگینی از کالا و لوازم ساختمانی توسط یکی از عمده فروشان تأسیسات ساختمانی اطلاع پیدا کرده و بلافاصله موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان افزود: در تحقیقات صورت گرفته مشخص شد متهم طی هفته‌های گذشته به بهانه نامعلوم بودن قیمت کارخانجات از فروش کالا خودداری کرده است.

وی با بیان اینکه متهم، محموله سنگینی از کالا و لوازم ساختمانی را در 6 سوله و یک منزل 3 طبقه نگهداری می‌کرد، گفت: در همین رابطه مأموران پس از اخذ مجوز از مقام قضائی به همراه کارشناسان اداره صنعت، معدن و تجارت طی یک عملیات هوشمندانه و ضربتی انبارهای نگهداری کالا را مورد بازرسی قرار دادند.

معصوم‌بیگی  بیان کرد: در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد اطلاعات سوله‌ها و موجودی آن‌ها در سامانه ثبت انبارها درج نشده در حالی که تمام انبارها حاوی مقادیر بسیار زیادی کالا و اجناس تأسیساتی و ساختمانی از انواع مختلف بوده است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان از کشف مقادیر زیادی پکیج و رادیاتور در بازرسی از این  انبارها خبر داد و اظهار داشت: با توجه به اینکه در فصل زمستان قرار داریم و این‌گونه اقلام در بازار نیز با کمبود مواجه شده موضوع احتکار کالا توسط متهم محرز و با حکم مقام قضائی نسبت به پلمب تمامی انبارهای متعلق به وی اقدام شد.

وی ارزش محموله کالاهای ساختمانی احتکار شده را برابر اعلام کارشناسان اداره صنعت، معدن و تجارت 300 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: در این رابطه پرونده تشکیل و متهم به اداره تعزیرات حکومتی تحویل داده شد.

معصوم‌بیگی تأمین امنیت در تمام ابعاد زندگی مردم را وظیفه ذاتی نیروی انتظامی دانست و تصریح کرد: به اخلالگران نظام ارزی، مفسدان اقتصادی و محتکران کالاهای اساسی هشدار می‌دهیم که مطمئن باشند پلیس با آن‌ها برخورد قاطع و قانونی می‌کند و اجازه نمی‌دهد به طمع دست‌یابی به منافع شخصی از شرایط اقتصادی کشور سوءاستفاده کرده و مردم را در تنگنا قرار دهند.