اصفهان شرق

کشف 300 میلیاردی کالای ساختمانی احتکار شده در اصفهان

کدخبر: 192193
1398/10/29 در ساعت 15:44

به گزارش اصفهان شرق؛ سردار” مهدی معصوم بیگی”در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: کارآگاهان پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان اصفهان با اشراف اطلاعاتی و نظارت دقیق بر فعالیت انبارها، از احتکار محموله سنگینی از کالا و لوازم ساختمانی توسط یکی از عمده فروشان تأسیسات ساختمانی اطلاع پیدا کرده و بلافاصله موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: در تحقیقات صورت گرفته مشخص شد متهم طي هفته هاي گذشته به بهانه نامعلوم بودن قيمت کارخانجات از فروش کالا خودداري کرده است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه متهم، محموله سنگینی از کالا و لوازم ساختمانی را در 6 سوله و یک منزل 3 طبقه نگهداری می کرد،گفت: در همین رابطه ماموران پس از اخذ مجوز از مقام قضائی به همراه کارشناسان اداره صنعت،معدن و تجارت طی یک عملیات هوشمندانه و ضربتی انبارهای نگهداری کالا را مورد بازرسی قرار دادند.

این مقام ارشد انتظامی بیان کرد: در بررسی های صورت گرفته مشخص شد اطلاعات سوله ها و موجودي آنها در سامانه ثبت انبارها درج نشده در حالی که تمام انبارها حاوي مقادير بسيار زيادي کالا و اجناس تأسيساتي و ساختماني از انواع مختلف بوده است.

وی از کشف مقادير زيادي پکيج و رادياتور در بازرسی از این  انبارها خبر داد و اظهار داشت: با توجه به اینکه در فصل زمستان قرار داریم و اين گونه اقلام در بازار نیز با کمبود مواجه شده موضوع احتکار کالا توسط متهم محرز و با حکم مقام قضائی نسبت به پلمب تمامی انبارهای متعلق به وی اقدام شد.

سردار معصوم بیگی، ارزش محموله کالاهای ساختمانی احتکار شده را برابر اعلام کارشناسان اداره صنعت، معدن و تجارت 300 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: در این رابطه پرونده تشکیل و متهم به اداره تعزیرات حکومتی تحویل داده شد.

فرمانده انتظامی استان اصفهان، تامین امنیت در تمام ابعاد زندگی مردم را وظیفه ذاتی نیروی انتظامی دانست و تصریح کرد: به اخلالگران نظام ارزی، مفسدان اقتصادی و محتکران کالاهای اساسی هشدار می دهیم که مطمئن باشند پلیس با آن ها برخورد قاطع و قانونی می کند و اجازه نمی دهد به طمع دست یابی به منافع شخصی از شرایط اقتصادی کشور سوء استفاده کرده و مردم را در تنگنا قرار دهند.