سرویس: غیر تولیدی 08:44 - یکشنبه 29 دی 1398

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس:

تحریم جشنواره فجر از سوی هنرمندان نوعی وطن‌فروشی است / هنرمند واقعی حاج قاسم ‌بود

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس ‌گفت: به عقیده بنده اقدام برخی بازیگران در تحریم جشنواره فیلم فجر نوعی وطن فروشی است چرا که در شرایطی که کشور نیاز به وحدت دارد به جای تقویت جامعه به نبال ایجاد یأس در بین مردم شده‌اند.

به گزارش اصفهان شرق؛ حجت‌الاسلام احمد سالک اظهار داشت: بیانات عالمانه، حکیمانه و فهیمانه مقام معظم رهبری در جمع مردم بصیر و ولایت مدار حاضر در نماز جمعه بسیار راهبردی بود و نقشه راه آینده کشور را برای مردم و مسئولان ترسیم کردند.

وی افزود: جمعیت میلیونی حاضر در مراسم تشییع سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی نشان داد مردم فهیم ما علی‌رغم تمام مشکلات پای آرمان‌های انقلاب ایستاده‌اند و هرگز مجاهدت‌های افرادی که شبانه روز برای حفظ امنیت کشور تلاش کرده‌اند را فراموش نخواهند کرد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: متأسفانه در شرایطی که شهادت حاج قاسم و مجاهد بزرگ ابومهدی المهندس به دست اشقی‌الاشقیا و شخص ترامپ دو ملت بزرگ ایران و عراق را عزادار کرد و سبب پیوند مضاعف این دو کشور شد و همچنین سقوط هواپیمای اوکراینی که باعث آزرده دل شدن مقام معظم رهبری و داغ ‌دار شدن ملت ایران شد شاهد پدیده عجیب و قابل توجهی شده‌ایم که بسیار قابل تامل است.

وی ادامه داد: یکی از روزنامه‌های رسمی کشور صبح شنبه عکس 14 نفر از هنرمندان کشور را با تیتر “موج انصراف هنرمندان از جشنواره فجر” منتشر کرد؛ این مسئله به دلیلی قابل توجه است که در چنین شرایطی که کشور این چنین نیاز به وحدت دارد هنرمندانی که به وسیله صداوسیما و خود مردم خود را مطرح کرده‌اند چنین رفتاری انجام داده‌اند.

‌سالک تصریح کرد: به وضوح مشخص است سلبریتی‌ها با رسانه ملی و بیت‌المال مسلمین به جایگاه کنونی خود رسیده‌اند و اگر بستر فعالیتشان در داخل کشور فراهم نبود معلوم نبود اکنون در چه جایگاهی قرار داشتند ولی حالا با پشت کردن به زحماتی که برای رسیدنشان به جایگاه شهرت فعلی با بیت‌المال شده‌اند به دنبال القای ناامیدی نسبت به جامعه به مردم شده‌اند.

وی ادامه داد: سئوال بنده اینجاست چرا در شرایطی که هنرمندان باید قوت فکری مردم باشند به دنبال القای نا امیدی به مردم شده‌اند؟ به عقیده بنده به راستی این اقدام نوعی وطن فروشی  است چرا که به جای تقویت جامعه به دنبال ایجاد یأس در بین مردم شده‌اند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نکته دیگری که در این زمینه باید مورد تأمل قرار گیرد این است که بسیاری از همین هنرمندان فرزندانشان در خارج از کشور به دنیا آمده و زندگی می‌کنند ولی خودشان اینجا با پول مردم ارتزاق می‌کنند و درعوض به آنها فخر نیز می‌فروشند.

وی ادامه داد: به راستی باید این افراد تکلیف خود را با نظام مشخص کنند؛ اگر به اصل نظام و انقلاب اعتقادی ندارند نباید مورد حمایت مادی یا معنوی اعم از معافیت از پرداخت مالیات از سوی نظام قرار گیرند.

سالک تصریح کرد: متأسفانه پس از انتقاد کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی نسبت به این قضیه موج تخریب و تهمت روانه همکاران ما شد که جای دارد همینجا از مواضع کمیسیون حمایت و اعلام کنم شخص وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ‌باید پاسخگوی این رفتار سلبریتی‌ها باشند.

 وی ادامه داد: قابل پذیرش نیست که در شرایط حساس فعلی کشور رفتارهایی دشمن شاد کن از سوی هنرمندان کشور انجام شود و هیچگونه پاسخی از سوی نظام به آنها داده نشود به همین دلیل طبق صحبت‌های حضوری که با شخص وزیر محترم ارشاد داشتم خواستار رسیدگی و اتخاذ تدبیری در این زمینه شده‌ام.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: اینکه هرکدام از این افراد چه اندازه هنرمند هستند نیز خود جای بحث دارد؛ هنرمند واقعی حاج قاسم سلیمانی بود که مجاهدانه در راه اعتلای نظام اسلامی تلاش کرد.

وی ادامه داد: هنرمند واقعی شهدای ما هستند، هنرمند واقعی مادران شهدا هستند که با تحمل دلتنگی‌ها آماده فدا شدن فرزندانشان در راه این نظام شده‌اند، هنرمندان کسانی هستند که در خدمت انقلاب اسلامی هستند نه کسانی که با ظاهرهایی خلاف عرف و خلاف شرع در مقابل نظام اسلامی ایستاده‌اند.

انتهای پیام/تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.