سرویس: غیر تولیدی 15:15 - یکشنبه 29 دی 1398

ثبات قیمت‌ها در بازارها/ پیش‌بینی آرامش برای شب عید

رئیس اتاق اصناف مرکز اصفهان گفت: در بازارها فراوانی کالا وجود دارد و با نزدیکی به شب عید نیز بازارها آماده پاسخ‌گویی به نیازهای خریداران هستند و به نظر نمی‌رسد حتی در بازار شب عید نیز با مشکلی مواجه باشیم.

به گزارش اصفهان شرق؛ رسول جهانگیری در خصوص وضعیت بازارهای کالایی و ثبات قیمت‌ها اظهار کرد: در طی چند هفته اخیر وضعیت کاملاً آرامی بر بازارها حاکم بوده و در برخی اقلام نظیر گوشت قرمز نیز شاهد کاهش قیمت‌ها بودیم.

رئیس اتاق اصناف مرکز اصفهان در ادامه یادآور شد: پس از نوسانات ارز در سال گذشته و بازگشت ثبات به این بازار، یک آرامش نسبی در سطح عمومی قیمت‌ها ایجاد شده بود اما شوک قیمتی بنزین می‌توانست این آرامش را بر هم زند اما اتفاقات به سمتی رفت که شوک بنزین کوتاه مدت بود و مجدداً در بازارها شاهد ثبات قیمتی و کاهش هیجان‌ها هستیم.

وی خاطرنشان کرد: پس از گرانی بنزین، تأثیر هیجانی پایدار بر قیمت‌ها نداشتیم و تنها قیمت برخی خدمات که رابطه مستقیم با بنزین داشت افزایش یافت.

جهانگیری همچنین تصریح کرد: در بازارها فراوانی کالا وجود دارد و با نزدیکی به شب عید نیز بازارها آماده پاسخ‌گویی به نیازهای خریداران هستند و به نظر نمی‌رسد حتی در بازار شب عید نیز با مشکلی مواجه باشیم.

وی ادامه داد: در هیچ کالایی کمبود وجود ندارد و رکودی بر بازار حاکم است که باعث شده خرید و فروش کمتر از قبل شود و این وفور کالا باعث می‌شود شب عید آرامی را در پیش داشته باشیم.

رئیس اتاق اصناف مرکز اصفهان تأکید کرد: در بحث بازار میوه و کالاهای اساسی هماهنگی‌های لازم صورت گرفته و مشکلی در تأمین آن وجود ندارد.

وی اظهار داشت: از زمانی هم که بحث واقعی شدن نرخ ارز و کنترل نوسانات هیجانی آن در دستور کار قرار گرفته، تولیدات داخلی رونق گرفته‌اند و در زمان فعلی می‌طلبد تا متولیان امور کمک کنند این روند رو به رشد تولید داخلی قوت بگیرد و عملاً تولیدکننده‌ای که در حال نفس گرفتن در برابر جنس وارداتی است، فضای لازم برای رشد را در اختیار داشته باشد.

انتهای پیام/فارس

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.