سرویس: غیر تولیدی 10:34 - یکشنبه 29 دی 1398

برگزاری سوگواره یاس نبوی در 350 بقعه استان اصفهان

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان از اجرای طرح سوگواره یاس نبوی همزمان با ایام فاطمیه در امامزادگان و بقاع متبرکه استان خبر داد.

به گزارش اصفهان شرق؛ حجت الاسلام محمد حسین بلک در جمع خبرنگاران با اشاره برگزاری طرح سوگواره یاس نبوی همزمان با ایام فاطمیه  در اصفهان اظهار کرد: برنامه سوگواری یاس نبوی در 350 بقعه شاخص استان اصفهان با حضور 129مبلغ بومی و اعزامی از قم برگزار می‌شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: طرح سوگواره یاس نبوی با هدف تبیین شخصیت بانوی دو عالم حضرت فاطمه(س) و پرداختن به سبک زندگی و نحوه رفتار و کردار  حضرت در بقاع متبرکه اجرا و این طرح شامل مراسم دهه دوم فاطمیه از یکم تا دهم بهمن به مدت ۱۰ روز در آستان مقدس امامزادگان سراسر استان می شود..

وی افزود: روضه خوانی، مدیحه‌سرایی، سخنرانی با موضوع فضائل اخلاقی و ابعاد شخصیتی حضرت فاطمه(س)، ، برپایی خیمه‌های معرفت، پاسخگویی به سوالات شرعی خانواده‌ها و مشاوره خانواده از دیگر برنامه‌های تدارک دیده شده در بقاع متبرکه است.

حجت الاسلام بلک از برگزاری برنامه «تبرکات فاطمی» برای نخستین بار در استان خبر داد و بیان کرد: هر بقعه شاخص در این برنامه موظف است از محل نیات واقفان خیراندیش که متعلق به اطعام و کمک به نیازمندان است، حداقل 18 بسته حمایتی به خانواده‌های نیازمند به تعداد سال‌های عمر مبارک حضرت زهرا سلام الله علیها، تهیه و توزیع کنند.

وی تصریح کرد: امامزادگان محمد بن هلال (ع) آران و بیدگل، زینبیه اصفهان، سید الکریمان برخوار ، سید محمد (ع) خمینی شهر ، سید محمد قهدریجان (ع) و برخی امامزاده های دیگر از جمله امامزاده شاخص استان و مجریان برگزاری طرح سوگواره یاس نبوی در سطح استان هستند.

مدیر کل اوقاف اصفهان با بیان اینکه همایش «رهروان یاس نبوی» نیز با حضور بانوان در عصر روز شهادت در بقاع متبرکه شاخص استان برگزار می شود، خاطر نشان کرد: «خیمه‌های معرفت» با حضور مبلغان غرفه‌های یاس نبوی با موضوعات پرسش و پاسخ، جوانان و نوجوانان و مشاوره وقف برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/صاحب نیوز

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.