سرویس: اجتماعی 09:06 - چهارشنبه 25 دی 1398

هشدار پلیس فتای اصفهان در خصوص كلاهبرداري در سایت های تبلیغاتی به بهانه فروش ويژه جشنواره زمستانه

رئیس پلیس فتای استان از دستگیری فردي كه با درج آگهي فروش ويژه جشنواره زمستانه لوازم صوتي و تصويري در يكي از سايت هاي واسطه گر از شهروندان كلاهبرداري مي كرد خبر داد.

به گزارش اصفهان شرق؛ سرهنگ “سيد مصطفي مرتضوي”با اعلام این خبر به خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت: در پي شكايت يكي از شهروندان مبني بر اينكه فردي در يكي از سايت هاي واسطه گر مبلغ 30 ميليون ريال بابت فروش تلويزيون از وي كلاهبرداري نموده بررسي موضوع در دستور كار اين پليس قرار گرفت.

وي افزد: در بررسی های صورت گرفته مشخص شد شاكي در يکي از سايت هاي واسطه گر با آگهي فروش ويژه جشنواره زمستانه لوازم صوتي و تصويري  مواجه شده و جهت خريد با فروشنده تماس برقرار می کند و به علت محدود بودن تعداد کالاها پيش پرداخت آن را واريز کرده اما نه تنها کالايي دريافت نكرده بلکه  فروشنده پاسخگوی تماس وی نبوده است.

سرهنگ مرتضوي افزود: در این زمینه تحقیقات علمی و تخصصی کارشناسان در فضای سایبر آغاز و سرانجام هویت عامل این کلاهبرداری به دست آمد که با هماهنگی مقام قضائی طی یک عملیات غافلگیرانه دستگير و جهت اقدامات قانوني تحويل مرجع قضايي شد.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان بیان کرد: شهروندان بایستی هنگام معامله از طريق سايت هاي واسطه گر مراقب کلاهبرداري هاي گسترده مجرمان سايبري باشند و حتما قبل از پرداخت هرگونه وجهی از هويت فروشندگان و کالاي معرفي شده اطمينان حاصل کنند.

این مقام انتظامی در پایان خاطر نشان کرد:  شهروندان مي‌توانند آخرين و به روزترين آموزش‌هاي لازم درخصوص استفاده صحيح از ظرفيت‌هاي فضاي مجازي را از طريق سايت پليس فتا به نشاني اينترنتي www.cyberpolice.ir دريافت کنند.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.