سرویس: غیر تولیدی 17:33 - سه شنبه 24 دی 1398

تایید مسافران و تکذیب تاکسیرانی از افزایش نرخ کرایه ها در اصفهان

با گذشت یک ماه و نیم از زمان سهمیه بندی بنزین، گزارش های میدانی حکایت از آن دارد که نرخ کرایه تاکسی در بعضی از خطوط بی سرو صدا افزایش یافته و از کورسی ۸۰۰ به ۱۰۰۰ تومان رسیده است. با این وجود مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اصفهان می گوید: افزایش قیمت بنزین روی فعالیت تاکسی ها اثر چندانی نداشته و برخلاف افزایش قیمت بسیاری از کالاها، کرایه تاکسی در یک ماه و نیم اخیر افزایشی نداشته است.

به گزارش اصفهان شرق؛ از ۲۴ آبان ۱۳۹۸ که شرکت ملی پخش فراورده های نفتی ایران آغاز سهمیه‌بندی بنزین و قیمت‌های جدید را اعلام کرد، یکی از دغدغه های اصلی مردم گران شدن حمل و نقل عمومی و به ویژه اتوبوس و تاکسی بود. اما خیلی زود، مسئولان ملی و محلی به مردم اطمینان دادند که قرار نیست در هیچ حوزه‌ای و به خصوص حمل‌ونقل افزایش قیمتی اتفاق بیفتد، چرا که برای تاکسی‌ها، وانت‌بار، موتورسیکلت‌های حمل بار، آمبولانس، سرویس‌های مدارس و تاکسی‌های اینترنتی نیز سهمیه بنزین در نظر گرفته شده است.

بر اساس آماری که در درگاه الکترونیک سازمان مدیریت و تاکسیرانی شهرداری اصفهان اعلام شده، نرخ مصوب کرایه تاکسی های گردشی و خطی در سال جاری برای اصفهان، ۸۰۰ تومان برای کورس اول و ۶۰۰ تومان از کورس دوم به بعد در نظر گرفته شده و تعریف کورس نیز فاصله بین میادین و چهارراه اصلی که به طور میانگین ۱۴۰۰ متر است. اما گشت و گذاری در خیابان های شهر حکایت از آن دارد که تاکسی ها در عمل از مسافران مبلغ هزار تومان به ازای هر کورس دریافت می کنند که ۲۰۰ تومان از نرخ مصوب امسال بیشتر است.

هادی منوچهری، مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اصفهان در واکنش به انتقادات شهروندان از این افزایش بی سر و صدای نرخ کرایه تاکسی به ایسنا، گفت: شهروندانی که نسبت به نرخ ها انتقادی دارند باید با پرهیز ار حرف های کلی، با سازمان تاکسیرانی یا سامانه ۱۳۷ شهرداری تماس بگیرند و به صورت مصداقی به ما اعلام کنند که این افزایش قیمت در کدام خطوط اتفاق افتاده است.

وی با بیان این که تاکنون گزارشی از گرانی و افزایش نرخ کرایه تاکسی به بهانه افزایش قیمت بنزین دریافت نکرده ایم، افزود: راه های ارتباطی شهرداری و سازمان تاکسیرانی در اختیار شهروندان هست، بارها تلفن رسیدگی به شکایات را اعلام کرده ایم سامانه ۱۳۷ شهرداری هم پاسخگوست و درصورت وجود هرگونه مشکل می توانند شکایت خود را با ما در میان بگذارند تا مورد رسیدگی قرار گیرد.

منوچهری نرخ مصوب کرایه تاکسی های گردشی و خطی در سال جاری را بدون تغییر و همان مبلغ ۸۰۰ تومان به ازای هر کورس اعلام کرد و گفت: به این دلیل که ۹۸ درصد ناوگان تاکسیرانی شهر اصفهان گازسوز است، سهمیه بندی و گرانی بنزین، اثر شدید روی آنها نگذاشته اند. ضمن این که فعالان ناوگان تاکسیرانی نیز نرخ های مصوب را رعایت کرده اند، یعنی اگر با وجود این که قیمت برخی کالاها و خدمات گران شده اما کرایه تاکسی در یک ماه و نیم اخیر افزایشی نداشته است.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اصفهان درباره احتمال بازنگری در نرخ کرایه تاکسی های خطی و گردشی نیز توضیح داد: افزایش قیمت کرایه، فعلا در دستور کار نیست فقط ممکن است در آینده در زمینه سرویس مدرسه تغییراتی ایجاد شود. البته نرخ کرایه تاکسی کورسی خطی و درون شهری ثابت خواهد ماند، اما چون بیشتر سرویس های مدارس، بنزینی هستند، ممکن است نرخ کرایه آنها درصدی افزایش یابد آن هم پس از گذراندن مراحل قانونی و کار کارشناسی و کارگروه ماده ۱۸ و پس از تصویب در شورای شهر، فرمانداری و استانداری.

انتهای پیام/ ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.