سرویس: غیر تولیدی 14:18 - سه شنبه 24 دی 1398

30 دی ماه آخرین مهلت ثبت‌نام در جشنواره ملی ایده‌ها و فرصت‌ها

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان اصفهان از برگزاری پنجمین جشنواره ملی ایده‌ها و فرصت‌ها خبر داد و گفت: علاقه‌مندان تا 30 دی ماه برای ثبت‌نام مهلت دارند.

به گزارش اصفهان شرق؛ محمدرضا قنبری اظهار داشت: برای پنجمین سال معاونت اجتماعی پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه جشنواره ملی ایده‌ها و فرصت‌ها را برگزار می‌کند؛ این جشنواره نخستین بار در تهران برگزار شد اما از دوره دوم به صورت سراسری و از همه استان‌های کشور در آن شرکت داشتند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان اصفهان با بیان این که دبیرخانه جشنواره در تهران فعالیت دارد، افزود: در 3 سال اخیر استان‌ها در سه بخش تقسیم شده و منطقه یک تحت نظر استان اصفهان شمال استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، خوزستان، فارس، قم، ایلام، چهارمحال و بختیاری، لرستان و مرکزی است.

وی با اشاره با آزاد بودن شرکت در جشنواره برای عموم افراد عنوان کرد: کسانی که ایده‌های استارتاپی با محوریت پیشگیری از وقوع جرم دارند که در چهار حوزه طراحی نرم‌افزار تلفن همراه، رایانه‌ای، بازی و انیمیشن قابل پیاده‌سازی است می‌توانند با مراجعه به آدرس جشنواره اقدام به ثبت‌نام کنند.

به گفته قنبری، پیشگیری از جرائم اقتصادی، فساد اداری، جرائم و آسیب‌های فضای مجازی، اعتیاد و قاچاق مواد مخدر، جرائم و تخلفات رانندگی، جرائم و تخلفات حوزه پزشکی، جرائم مالکیت معنوی و نی ارائه خدمات حقوقی و قضائی و مشارکت و مسؤولیت اجتماعی از محورهای پنجمین جشنواره ملی ایده‌ها و فرصت‌ها هستند.

وی با اشاره به این که اصفهان همواره در رتبه‌های برتر جشنواره بوده، اضافه کرد: علاقه‌مندان از 23 آذر تا 30 دی برای ثبت‌نام مهلت دارند، ایده‌ها پس از ثبت داوری شده و از 19 تا 21 بهمن در تهران رقابت اصلی برگزار می‌شود، از نفرات برتر با اهدای جوایز نقدی، لوح و تندیس تقدیر می‌شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان اصفهان افزود: در کنار ایده پردازان از سرمایه‌گذاران یا همان شتاب‌دهنده‌ها هم برای حضور در جشنواره دعوت شده تا در صورت تمایل بتوانند با حمایت مالی از ایده‌ها، تولدی انبوه محصولات را در پی داشته باشد.

قنبری در پاسخ به سؤالی پیرامون خروجی جشنواره‌های گذشته اظهار داشت: ما به عنوان برگزار کننده سعی در فراهم کردن بستر داریم و وارد مسائل اقتصادی نمی‌شویم، اما تا جایی که اطلاع دارم مواردی بوده که به تولید انبوه رسیده است.

وی با بیان این که در دوره‌های قبلی 3 تیم دانش‌آموزی نیز حضور داشتند، گفت: به واسطه یکی از ایده‌ها نرم‌افزاری طراحی شد که به راننده زمانی که به خواب می‌رفت هشدار داده می‌شد و یا در محصولی دیگر نرم‌افزار برای نقاط حادثه‌خیز با همکاری پلیس راهنمایی و رانندگی طراحی شد که پیش از رسیدن راننده به این نقاط هشدار می‌داد همچنین ترک اعتیاد با بازی از دیگر ایده‌های منجر به محصول در دوره‌های گذشته جشنواره بوده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان اصفهان تاکید کرد: ایده استارتاپی برای حضور در جشنواره باید جدید بوده و قبلاً جایی ارائه نشده باشد، همچنین صرف ارائه ایده کفایت نمی‌کند، شخص باید حداقل طراحی اولیه را داشته باشد، ما در صورت نیاز برای تکمیل طرح به آن کمک می‌کنیم.

انتهای پیام/فارس

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.