سرویس: غیر تولیدی 09:09 - سه شنبه 24 دی 1398

کمک 337 میلیونی واقفان اصفهانی به حوزه سلامت استان

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان از کمک 337 میلیون ریالی واقفان اصفهانی از محل موقوفات منطبق با نیات بهداشت و سلامت و دارو و درمان به افراد نیازمند و مراکز بهداشتی خبر داد.

به گزارش اصفهان شرق؛ حجت‌الاسلام ولی الله روان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اداره اوقاف  و امور خیریه  برای  اجرای  وظیفه  ذاتی  خود مبنی  بر اجرای  نیات  واقفان  نیک اندیش  از ابتدای  امسال  تاکنون  از محل موقوفات  منطبق  با  کمک  افراد  نیازمند  جهت تهیه  دارو  و درمان ، کمک  به بیماران صعب العلاج  جهت  تهیه  دارو  و همچنین  کمک به بیمارستان ها  و مراکز  بهداشتی  در قالب  طرح  مهر  تندرستی  کمک  های مالی  را انجام داده است.

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: خیران و واقفان نیک اندیش  به بهداشت و سلامت همنوعان  خود نگاه ویژه‌ای داشته اند و برای این نیز موقوفاتی را  از خود به یادگار گذاشتند.

وی افزود: در حال حاضر در سامانه جامع موقوفات و بقاع متبرکه 185 موقوفه در استان اصفهان با نیت دارو و درمان و 22  موقوفه نیز با نیت کمک به مراکز درمانی به ثبت رسیده است که متاسفانه تعدادی از این موقوفات به دلایل مختلفی همچون خشکسالی فاقد درآمد هستند و این نیز برای اداره اوقاف و امور خیریه جهت اجرای نیات واقفان نیک اندیش   مشکلاتی را ایجاد کرده است.

حجت‌الاسلام روان اضافه کرد: با وجود همه مشکلات، امسال تاکنون 337 میلیون ریال کمک مالی از محل موقوفات منطبق با نیات کمک به تهیه دارو و درمان افراد نیازمند و مراکز درمانی در قالب طرح مهر تندرستی پرداخت شده است.

وی با اشاره به موقوفات شاخص اصفهان خاطر نشان کرد: موقوفه های گرمابه پاچنار، حمامین  محمدکریم بیک، دخت عبدالمطلبی  و محمدتقی رز از در اصفهان، صفر علی رهنما  در فلاورجان، حاجیه  بانو منور  فقیه  در کاشان، محمد جعفر حسب الوصیه محمد حسین در شهرضا  و مسجد  و حسینیه امام حسین (ع) در شاهین شهر هستند که از محل درآمد  این موقوفات  به بیماران  نیازمند  برای تهیه دارو  و درمان کمک می شود.

معاون فرهنگی اوقاف اصفهان بیان کرد: شناسایی افراد مستحق، مطابق نیات واقفین و بهره‌مندی از اجرای نیت، اطلاع‌رسانی نسبت به آثار و برکات اجرای نیات واقفین در جامعه، زمینه‌سازی ایجاد وقف جدید متناسب با نیازهای روز، ترغیب، تشویق و جذب خیرین در امر کمک به بیماران نیازمند و تامین هزینه‌های درمانی نیازمندان و گسترش وقف تجهیزات پزشکی مورد نیاز مراکز درمانی وقفی و خیریه از دیگر اهداف این طرح است.

وی ادامه داد: 39 بیمارستان  و مرکز درمانی  نیز در سراسر استان  اصفهان  در موقوفات   ساخته شده است که شاخص ترین  این مراکز شامل  بیمارستان های سید الشهداء(ع)، صدوقی  و امیر المومنین (ع) در اصفهان، بیمارستان  نقوی در کاشان ، بیمارستان  آیت الله گلپایگانی در گلپایگان  و بیمارستان نیک آباد در جلگه و جرقویه هستند.

حجت‌الاسلام روان تصریح کرد: خیرین  و واقفان  نیک اندیش همچون گذشته  با هدف  کمک  به همنوعان  خود  به ایجاد  وقف های جدیدی  برای کمک  به بیماران  نیازمند  و مراکز بهداشت و درمان  اقدام کنند، قطعا اداره اوقاف  و امور خیریه  در آینده نیز می تواند  گام های موثر تر  و بلندی  را در جهت  کمک  به بهداشت  و سلامت  در جامعه  بردارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.