سرویس: غیر تولیدی 12:52 - دوشنبه 23 دی 1398

آخرین نتایج بررسی صلاحیت چهره‌های شاخص در استان اصفهان

تنور انتخابات دور یازدهم مجلس شورای اسلامی با اعلام نتیجه احراز صلاحیت‌های داوطلبان دوباره داغ شده و نتایج نشان می‌دهد که اسفند ماه پیش رو قرار است به عرصه رقابتی تنگاتنگ تبدیل شود و هر آنچه محصول این تنور باشد نقش مؤثری در سرنوشت کشور و انتخابات ریاست جمهوری 1400 خواهد داشت.

به گزارش اصفهان شرق؛  تنور انتخابات دور یازدهم مجلس شورای اسلامی با اعلام نتیجه احراز صلاحیت‌های داوطلبان دوباره داغ شده و نتایج نشان می‌دهد که اسفند ماه پیش رو قرار است به عرصه رقابتی تنگاتنگ تبدیل شود و هر آنچه محصول این تنور باشد نقش مؤثری در سرنوشت کشور و به گفته برخی در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ خواهد داشت.

طبق تقویم زمان‌بندی انتخابات یازدهمین دوره مجلس به دستور ستاد انتخابات کشور از تاریخ ۱۰ آذر ماه ۹۸ فرآیند ثبت‌نام از داوطلبان شروع و تا ۱۶ آذر به مدت یک هفته ادامه داشت، همزمان با این روند هیات‌های اجرایی در استان‌ها شکل گرفت و مقرر شد تا ۲۱ آذر به بررسی سوابق داوطلبان در مراجع چهارگانه بپردازد و بر اساس اطلاعات به دست آمده نیز تا ۲۶ آذر صلاحیت‌های داوطلبان در این هیات‌های اجرایی بررسی شود.

۲۷ آذر مراتب رد صلاحیت‌ها به داوطلبان توسط فرمانداران مراکز حوزه انتخابیه ابلاغ و از ۲۸ آذر تا یکم دی ماه و به مدت سه روز داوطلبان رد صلاحیت شده این امکان را داشتند که شکایات خود را در هیأت نظارت استان مطرح کنند.

پس از آن هیأت نظارت در تاریخ دوم تا ۲۱ دی ماه به شکایات داوطلبان رد صلاحیت شده رسیدگی کرده و در خصوص صلاحیت کلیه داوطلبان پس از کسب نظر هیأت مرکزی نظارت اظهارنظر و نتایج را به فرماندار مربوطه اعلام می‌کند.

از تاریخ ۲۲ دی ماه تا ۱۱ بهمن مراتب تأیید یا رد صلاحیت داوطلبان توسط فرماندار مرکز حوزه انتخابیه ابلاغ می‌شود، در این مرحله بازهم امکان شکایت و اعتراض به نتایج توسط داوطلبان رد صلاحیت شده وجود دارد و پس از آن است که اظهارنظر قطعی و نهایی شورای نگهبان در خصوص تمام داوطلبان به وزارت کشور اعلام خواهد شد.

در ۱۲ تا ۱۴ بهمن ماه شکایات داوطلبانی که در طول مراحل قبلی تأیید شده‌اند اما شورای نگهبان نظر به رد صلاحیت آنان دارد دریافت و در ۱۵ تا ۲۱ بهمن به این شکایات رسیدگی و نتایج به وزارت کشور ابلاغ خواهد شد و ۲۲ بهمن ۹۸ وزارت کشور اسامی نامزدها را به مراکز حوزه انتخابیه اعلام قطعی خواهد کرد و روز بعد اسامی نامزدهای تأیید شده منتشر خواهد شد و نامزدهای قطعی دور یازدهم مجلس به مدت یک هفته تا پایان بهمن ماه و دو روز مانده به برگزاری انتخابات فرصت تبلیغات انتخاباتی خواهند داشت و روز دوم اسفند انتخابات به طور رسمی برگزار می‌شود.

آخرین وضعیت احراز صلاحیت نمایندگان مجلس اصفهان

پس از اعلام روز گذشته نتایج بررسی صلاحیت‌ها توسط شورای نگهبان گمانه‌زنی‌ها حاکی از آن است که از میان نمایندگان فعلی استان در مجلس، ناهید تاج‌الدین و حسن کامران نمایندگان کنونی مردم اصفهان، زهرا سعیدی نماینده مردم مبارکه که این بار از حوزه انتخابیه اصفهان در انتخابات مجلس ثبت نام کرده است، موسوی لارگانی نماینده مردم فلاورجان، حسینعلی حاجی دلیگانی، نماینده مردم شاهین شهر و میمه و برخوار، سمیه محمودی نماینده مردم شهرضا و دهاقان، اکبر ترکی نماینده مردم فریدن، چادگان، بویین میاندشت و فریدونشهر، سیدجواد ساداتی‌نژاد نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل، اصغر سلیمی نماینده مردم سمیرم، علی بختیار نماینده مردم گلپایگان و خوانسار، ابوالفضل ابوترابی نماینده مردم نجف‌آباد و تیران و کرون برای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی تایید صلاحیت شدند.

طبق گمانه‌زنی‌ها عباسعلی پوربافرانی نماینده مردم نائین و خور و بیابانک و محسن کوهکن نماینده مردم لنجان نیز توسط هیأت های نظارت احراز صلاحیت نشدند.

آخرین وضعیت احراز صلاحیت چهره‌های شاخص اصفهان

حیدرعلی عابدی، احمد سالک و حمیدرضا فولادگر نمایندگان فعلی مردم اصفهان نیز از شرکت در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی انصراف دادند، مرتضی صفاری نطنزی نماینده نطنز و قمصر تیرماه امسال به رحمت ایزدی پیوسته بود.

البته نتیجه احراز صلاحیت اعلام شده حاکی از این است که برخی از چهره‌های شاخص احراز صلاحیت نشده‌اند، البته شکایت و پیگیری‌ها همچنان ادامه خواهد داشت و امکان دارد وضعیت این افراد دچار تغییر شود، با وجود این که هنوز وضعیت شهرستان‌ها مشخص نیست اما ستادهای شهرستانی نیز فعال شدند.

همچنین در مورد ثبت‌نام چهره‌های شاخص جریانات سیاسی غالب در اصفهان گفته می‌شود از هر دو جناح دست کم ۴ تا ۵ چهره مطرح برای حضور در لیست‌های انتخاباتی در مراحل بررسی احراز صلاحیت نشده‌اند و از طریق قانونی پیگیر بررسی مجدد پرونده خود هستند.

انتهای پیام/فارس

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.