سرویس: غیر تولیدی » نقلی 14:32 - دوشنبه 23 دی 1398

از سوئیس تا بغداد؛ روایت حضور شهید حادثه هواپیما در پیاده‌روی اربعین

امیر اشرفی و همسرش از شهدای حادثه سقوط هواپیما بودند، امیر در سوئیس به همراه همسرش درس می‌خواند، پدر امیر می‌گوید: عشقش کار فرهنگی بود و سال گذشته به بغداد آمد تا در مراسم اربعین شرکت کند.

به گزارش اصفهان شرق؛ هنوز داغی که بر دل بر مردم نشسته آرام نشده که عده‌ای پرچم عزای جان‌باختگان حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی را در دست گرفته‌اند، کسانی که حواسشان نبوده بعد از سقوط باید یادبود این شهدا را برپا می‌کردند و حالا با تأخیر سه روزه در پی جبران هستند.

دو روز گذشته و بعد از ۴ روز از سقوط هواپیمای اوکراینی جمع محدودی در تهران، اصفهان و برخی شهرها ضمن اعلام فراخوان، دست به تجمع زده و به جای عزاداری برای ۱۷۶ مسافری که در اثر سقوط هواپیما جان خود را از دست دادند، شروع به سر دادن شعارهایی کردند که در آبان ۹۸، دی ۹۶، فتنه ۸۸ و ۷۸ هم مشابه آن را تکرار کرده بودند. افرادی که ضدیت خود را با نظام و انتخاب مردم ثابت کرده و هر روز به دنبال بهانه‌ای برای حضور در خیابان و ایجاد تقابل و ناامنی در کشور هستند، برایشان فرقی نمی‌کند گران شدن بنزین باشد یا انتخابات یا خون بر زمین ریخته هم‌وطنانشان.

روایت پدر از پسری که عشقش کار فرهنگی بود

امیر اشرفی و همسرش از شهدای حادثه سقوط هواپیما بودند، امیر در سوئیس به همراه همسرش درس می‌خواند، پدر امیر می‌گوید: عشقش کار فرهنگی بود و سال گذشته به ایران آمد تا در مراسم اربعین شرکت کند.

پدر امیر که فرزندش برای ادامه تحصیل به دانشگاه ای.تی.اچ زوریخ رفته بود، در گفت‌وگوی رسانه‌ای اظهار داشت: فرزندم از زمان دانش‌آموزی فعال بود و زمانی که ارشدش را در دانشگاه صنعتی اصفهان می‌خواند همزمان فعالیت فرهنگی داشت.

وی با بیان این که او عاشق «سید علی» و پیرو رهبر انقلاب بود، ادامه داد: پیام‌های رهبری بر دلش می‌نشست و حتی خارج از کشور هم سخنان ایشان را دنبال می‌کرد؛ اربعین سال گذشته همراه با همسرش از سوئیس به بغداد آمد و ما را هم راهی کرد تا در پیاده‌روی اربعین حضور پیدا کنیم.

روایت بامداد شیرینی که منجر به طلوع تلخ شد

اشرفی در خصوص شب قبل از پرواز هواپیما گفت: آن شب با هم به فرودگاه رفتیم، آنجا وقتی شنید که پایگاه آمریکا مورد اصابت موشک‌های ایرانی قرار گرفته خیلی خوشحال شد؛ با خودم گفتم چرا در این شرایط هواپیما باید پرواز کند؟ اگر تدبیر و مدیریت صحیح بود، پروازها را لغو و فرودگاه را می‌بستند.

وی خاطرنشان کرد: اشتباه یک فرد نمی‌تواند تحت‌الشعاع قرار دهد و حفظ امنیت کشور نباید مورد هجمه قرار بگیرد، با هر حرکتی که بخواهد نظام را مورد حمله قرار دهد مخالفیم و حفظ ارزش‌های انقلاب جز وظایف ماست.

پدر امیر اشرفی یادآور شد: داغ‌دار عزیزانمان هستیم و می‌خواهیم این مراسم‌ها جهت تسلای خانواده باشد نه این که مورد سوءاستفاده جریان‌ها قرار گیرد؛ ما داغ‌دار یک نفر هستیم اما مقام معظم رهبری داغ ۱۷۶ مسافر را در دل دارند.

این فقط روایت پدر امیر نیست که یک ملت را در سوگ این فراق در کنار خود می‌بیند این روایت بیشتر خانواده شهدای این حادثه است که در مصاحبه با رسانه‌ها اعلام کرده و از این سوءاستفاده از داغ‌‌های بر دل نشسته گله کرده‌اند، پدر یکی از این شهدا می‌گوید: «حاضران در این تجمعات، کاری به خانواده‌ها ندارد و صرفاً نمک به زخم می‌پاشند، ما رضایت نداریم که بخواهند از مراسمات این جان‌باختگان سوءاستفاده کنند، اشتباه یک فرد نمی‌تواند عملکرد کل مجموعه تحت‌الشعاع قرار دهد و پشت نیروهای مسلح را خالی نمی‌کنیم».

انتهای پیام/فارس

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.