سرویس: غیر تولیدی 14:13 - دوشنبه 23 دی 1398

از بین بردن لک‌های صورت با فناوری چاپگر سه بعدی

کارشناسان نسل جدیدی از چاپگر‌های سه بعدی را طراحی کرده اند که می‌تواند با آنالیز و بررسی پوست صورت به ایجاد ظاهری زیبا و منحصر به فرد در افراد کمک کند.

به گزارش اصفهان شرق؛ یک چاپگرسه بعدی جوهرافشان با نام Opté در نمایشگاه ۲۰۲۰ CES رونمایی شده است که با آنالیز و اسکن پوست صورت افراد بلافاصله مشکل را شناسایی و آن را به کمک چاپ سه بعدی ترمیم می‌کند.

نام کامل این دستگاه Opté Precision Skincare System است که لقب یکی از برترین اختراع و نوآوری‌ها در این رویداد را به دست آورده و به گفته کارشناسان سازنده اش قرار است از تابستان سال میلادی جاری روانه بازار‌های جهانی شود.
بسیاری از افراد دچارمشکل هایی، چون لکه‌های پوستی، آکنه و مواردی از این دست هستند و تنها درصد کمی از آنها برای درمان به پزشک مراجعه می‌کنند. اگر مشکل پوستی حاد و جدی باشد برای جلوگیری از گسترش مراجعه به متخصص الزامی است.
فناوری چاپگرسه بعدی
اما در مواردی که عارضه کم باشد یا زمان کافی برای درمان و رفع آن وجود نداشته باشد می‌توان از چاپگرسه بعدی جوهرافشان برای رفع مشکل استفاده کرد.
کاربر چاپگر را بر روی محل‌های دچار عارضه پوستی، چون لکه یا آکنه صورت قرارمی دهد و دستگاه لایه‌ای محافظ و پوشاننده برروی آن ایجاد می‌کند تا محل آن مشخص نشود.
قطره‌های جوهر سرم چاپگر سه بعدی به شیوه‌ای است که با قرار گیری آن برسطح پوست رنگ آن با پوست صورت یک دست می‌شود
اسکن و آنالیز پوست با استفاده از نوعی دوربین دیجیتال پیشرفته که با سرعت ۲۰۰ فریم در ثانیه عکس می‌گیرد انجام می‌شود و هر تصویر با استفاده ازنوعی الگوریتم اختصاصی تجزیه و تحلیل می‌شود تا مشکل‌های پوستی شناسایی و ترمیم شوند.
جوهر دستگاه حاوی نوعی رنگدانه از نوع مواد معدنی است که پوششی فوری برسطح پوست ایجاد کرده و ظاهر آن را بی عیب و نقص می‌کند و حتی کاربرد درمانی دارد؛ به تدریج سبب رفع لکه‌های پوستی مرتبط با سن می‌شود و با آبرسانی به پوست سبب جوانسازی آن می‌شود.
کارشناسان سازنده این وسیله امیدوار هستند با استفاده از آن نسل جدیدی از فناوری‌ها برای رفع مشکلات پوستی، کمک به زیبایی و خود مراقبتی پوستی برای افراد ایجاد شود.
منبع:Dailymail
انتهای پیام/
دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.