سرویس: غیر تولیدی » نقلی 21:37 - پنجشنبه 25 اردیبهشت 1393

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور:

پیگیری و بررسی طرح تحول اقتصادی در وقف

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور به پیگیری و بررسی طرح تحول اقتصادی در وقف و تحول مدیریتی و منابع انسانی در سازمان اوقاف اشاره نمود و گفت: طی چند ماهه اخیر این طرح بیان و مورد بررسی کارشناسان و اساتید مجرب قرار گرفته است.

به گزارش اصفهان شرق به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت‌الاسلام و المسلمین علی محمدی اظهار کرد: شاخص‌ترین برنامه فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در سال 93 برنامه‌های قرآنی است چرا که ما هر چه داریم از قرآن نشات گرفته است.

وی تصریح کرد: امسال امکانات بیشتری به منظور برگزاری هرچه باشکوه‌تر مسابقات قرآن کریم فراهم خواهد شد تا مردم بالاخص نسل جوان از این نعمت الهی و این سفره پربرکت بهره‌مند شوند.

نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در خصوص تربیت حافظان قرآن کریم گفت: امسال طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم همچون سال‌های گذشته با جدیت دنبال خواهد شد و تلاش می‌‌کنیم جوانان و نوجوانان مستعد را بر سر سفره الهی بنشانیم.

وی ادامه داد: باید برنامه‌های فرهنگی با قوت بیشتر در جوار اماکن مقدس و بقاع متبرکه با شکوه هر چه تمام‌تر در طول سال برگزار شود.

محمدی به پیگیری و بررسی طرح تحول اقتصادی در وقف و تحول مدیریتی و منابع انسانی در سازمان اوقاف اشاره نمود و افزود: طی چند ماهه اخیر این طرح بیان و مورد بررسی کارشناسان و اساتید مجرب قرار گرفته است.

وی در ادامه صحبت‌های خود منطقه آران و بیدگل را دارالشهدا نامید و بیان کرد: این منطقه در سطح کشور بیشترین شهیدان را در خود جای داده است و یکی از مهم‌ترین علل ولایت‌مدار و دیندار بودن مردم این منطقه را می‌توان وجود فرزند بلافصل امیرالمومنین حضرت محمدبن هلال بن علی (ع) دانست.

نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: وجود امامزادگان روی دین، دیانت، معنویت و ولایت‌مداری مردم تاثیر می‌گذارد.

وی به حدیثی از پیامبر اکرم (ص) در مورد حضرت علی (ع) که «ذکر و یاد علی عبادت است» اشاره و بیان کرد: برگزاری مراسماتی همچون جشن میلاد نیز نوعی عبادت است اما باید بدانیم عبادت نیز شرایطی دارد و آن اطاعت و رهبری است.

محمدی با بیان اینکه حضرت علی(ع) یک لحظه از امام و رهبر خود جدا نشد، خاطرنشان کرد: زمانی این عبادت پذیرفته می‌شود که به دنبال آن اطاعت از ولی و رهبر زمان خود را به همراه داشته باشد.

وی ادامه داد: باید چشمان خود را باز کرده و بدانیم و بفهمیم چه کسانی پیرو خط امام هستند، بدانیم آنانی که در لباس تشیع در جبهه دشمن قرار گرفته‌اند دست نشانده‌های دشمنان اسلام هستند.

نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور افزود: دامن‌زدن به امور اختلافی میان شیعه و سنی خلاف اصول اسلام و موازین الهی است و هر کس باید در طول حیات خود با شناخت ولی‌فقیه زمان، تبعیت از سیره معصومین (ع) را دنبال کند.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.