اصفهان شرق

دبیرکل انصارالله یمن: آمریکا با ترور قاسم سلیمانی از همه خط قرمز‌ها عبور کرد

کدخبر: 191361
1398/10/19 در ساعت 08:22

به گزارش اصفهان شرق؛ به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، عبدالملک بدرالدین، دبیرکل جنبش انصارالله یمن در سخنرانی به مناسبت «روز شهید» گفت: با هجمه دشمنان روبرو هستیم که روشن است آمریکا و اسرائیل آن‌ها را هدایت می‌کنند. ملت ما به فداکاری در راه مقابله با سلطه آمریکا ادامه می‌دهد، در حالی که بعضی رژیم‌ها در منطقه تسلیم سلطه جویی آن شده اند.

رهبر انصارالله یمن: آمریکا و اسرائیل پیشوایان کفر در عصر حاضرند

بدرالدین افزود: دشمن آمریکایی- اسرائیلی ما را به عنوان یک امت هدف قرار می‌دهد تا استقلال ما را از بین ببرد. بعضی رژیم‌ها در منطقه مزدور آمریکا هستند که برای تحقق منافع آن تلاش می‌کنند. ما در مرحله‌ای قرار داریم که باید در آن بر پایبندی به اصول خود تاکید کنیم. هرگز نمی‌توانیم وابستگی به آمریکا و اسرائیل را بپذیریم و این اقدام کاملا با اصول ما در تناقض است. این آمریکایی‌ها هستند که در امور سیاسی ما دخالت و علیه ما توطئه چینی می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: آمریکا حتی به متحدان خود هم احترام نمی‌گذارد، همانطور که شاهد برخورد آن با رژیم سعودی هستیم.

عبدالملک بدرالدین گفت: این آمریکاست که به ما حمله می‌کند و ما نیستیم که به آن حمله می‌کنیم. نظام سعودی در حالی رئیس جمهور آمریکا را تمجید می‌کند که خود آمریکایی‌ها او را احمق توصیف می‌کنند. ما با تهاجم مستمر آمریکایی- اسرائیلی روبرو هستیم که به قتل، تجاوزگری، نقض حاکمیت ملی، تعرض به مقدسات و غارت ثروت‌های منطقه ادامه می‌دهد.

وی افزود: مقابله با تهاجم استکبار آمریکایی علیه امت اسلامی در زمینه‌های مختلف بر ما واجب است. آمریکا عامل فتنه انگیزی در منطقه و تأمین مالی داعش و تروریسم است. بعضی طرف‌ها می‌خواهند امت اسلامی در برابر دشمن تسلیم آمریکایی- اسرائیلی تسلیم شود و اقدامات دشمن را توجیه می‌کنند.

عبدالملک بدرالدین دبیرکل جنبش انصارالله یمن گفت: بعضی طرف‌ها در منطقه، از تهاجم خصمانه آمریکا حمایت و آن را تامین مالی می‌کنند.

بدرالدین در ادامه به جنایت اخیر آمریکا در عراق اشاره کرد و گفت: حمله آمریکا به فرمانده بزرگ ما حاج قاسم سلیمانی و فرمانده عزیز ابومهدی المهندس و همرزمان آنها، تجاوز آشکار و جنایتکارانه است. آمریکا با این ترور از همه خط قرمز‌ها از جمله استقلال عراق عبور کرد. آمریکا در این ترور، قوانین بین المللی را زیر پا گذاشت. آمریکا حاکمیت ملی عراق را نقض کرد. آمریکا می‌خواهد آزادانه در منطقه رفتار کند و هیچ کسی به آن اعتراض نکند.

رهبر انصارالله تاکید کرد: باید موضع شجاعانه، مسئولانه و با درایت برای مقابله با تهاجم آمریکایی- اسرائیلی اتخاذ کرد. آزادمردان در منطقه در برابر سلطه آمریکا ایستادگی کرده و پیروزی‌هایی به دست آورده اند و در آینده پیروزی‌های دیگر خواهند داشت.

وی با تمجید از موضع ایران در مقابل تجاوزگری آمریکا گفت: ایران تنها کشور اسلامی است که در برابر تجاوزگری آمریکا از زمان انقلاب اسلامی تاکنون ایستاده است. معادلات تغییر کرده و با این شیوه با رفتار آمریکا برخورد خواهیم کرد. نمی‌توانیم در برابر حملات آمریکا و دخالت‌های آن در امور کشور‌های منطقه سکوت کنیم.