سرویس: دسته‌بندی نشده 14:14 - یکشنبه 15 دی 1398

شهاب مرادی:

فرزندان شهدای مدافع حرم “حاج قاسم” را مثل پدر خود دوست داشتند

استاد حوزه و دانشگاه گفت: وقتی با خانواده‌های شهدای مدافع حرم صحبت می‌کنید، متوجه می‌شوید به حاج قاسم به عنوان یک پدر نگاه می‌کردند؛ ملاقات با او برایشان التیام‌بخش دردها و داغ‌ها بود.

به گزارش اصفهان شرق، حجت‌الاسلام شهاب مرادی استاد حوزه و دانشگاه، با اشاره به شهادت سردار سلیمانی گفت: حاج قاسم سلیمانی یکی از برجسته‌ترین چهره‌های تاریخ ایران است. در روزگار ما و در حافظه تاریخی مردم شاید انگشت‌شمار باشند افرادی که در دوره حیاتشان به اسطوره تبدیل شده باشند. او نماد شجاعت و اقتدار ایران است.

وی افزود: بعد از رحلت امام خمینی (ره) این حالت بُهت و اندوه را در مردم که از دیروز صبح آغاز شد، هرگز ندیده بودم. مردم ایران با سلیقه‌های مختلف سیاسی به شدّت از این جنایت آمریکا، بهت‌زده، ناراحت، غمگین و خشمگین هستند. امروز نفرت نسبت به آمریکا و اسرائیل به بالاترین حد خود رسیده است، مردم این وقاحت آمریکا و بی‌شرمی آنان در ترور حاج قاسم را یک اهانت، ظلم آشکار و موضوعی آزاردهنده و تلخ ارزیابی می‌کنند.

این صاحب‌نظر در حوزه روان‌شناسی خاطرنشان کرد: اگر در میدان جنگ علیه داعش و در تبادل آتش و گلوله، به حاج قاسم سلیمانی تیر مستقیم اصابت می‌کرد و شهید می‌شد، اینقدر احساس انزجار از آمریکا در دل مردم تشدید و تعمیق نمی‌شد! ترور، آن هم به این صورتِ ناجوانمردانه آن هم توسط دشمنی نامرد، خبیث و شقی بر تلخی این غم افزود.

به گفته حجت‌الاسلام مرادی، آمریکا اثبات کرد طرفدار ترورسیت‌ها و تروریسم است، همانطور که داعش را ایجاد کرد، ترور ابو مهدی و حاج قاسم به همین منظور بوده است. حمایت از منافع آنها و رژیم صهیونیستی اسرائیل فرقی نمی‌کند، آمریکا به طور کلی از ترور و جنایت حمایت می‌کند.

وی اضافه کرد: من این را از زبان فرزندان شهدای مدافع حرم شنیده‌ام؛ وقتی با خانواده‌های شهدای مدافع حرم صحبت می‌کنید، متوجه می‌شوید به او (حاج قاسم سلیمانی) به عنوان یک پدر نگاه می‌کردند؛ ملاقات با او برایشان التیام‌بخش دردها و داغ‌ها بود، او واقعاً تمام بچه‌هایش را دوست داشت.

این استاد حوزه و دانشگاه گفت: مهربانی در ذات او بود، وقتی از شهید احمد کاظمی، شهید حسین خرازی، شهید حسین بادپا، شهید حاج حسین همدانی و … صحبت می‌کرد، نمی‌توانست گریه نکند. روحیه مهربانی، عطوفت و رأفت چیزی بود که در وجود او نهادینه بود، هم در دوران دفاع مقدس و هم در دوران دفاع از حرم و وطن.

حجت‌الاسلام مرادی پیشنهادی هم داشت و گفت: اگر قرار است خیابانی یا میدانی به نام این شهید سرافراز شود که این درخواست همه مردم است، خواهش من این است که از بکارگیری تعابیر “سپهبد، سرلشگر و سردار رشید اسلام” و از این دست تعابیر خودداری کنند. مردم ما او را با صمیمیت یعنی “حاج قاسم یا قاسم سلیمانی” می‌شناسند، گرچه هر تعبیری درباره ایشان بکار ببریم باز هم کم است اما آن صمیمیتی که حاج قاسم سلیمانی با مردم داشت اینطوری نبود، بلکه مردم به گونه‌ای دیگر او را می‌شناسند، همچنان که همه نیروهای او هم ایشان را حاج قاسم صدا می‌کردند. گویی همه مردم از پرسنل لشگر او بوده و او را متعلق به خود می‌دانند.

وی افزود: او در قبال رهبر انقلاب بسیار مطیع بود و تابع و به این اطاعت افتخار می‌کرد، هیچگاه درباره اوامر و فرامین رهبر اجتهاد شخصی نمی‌کرد، او فقط لبیک‌گو بود، او این درس را از حضرت اباالفضل (ع) گرفته بود که نسبت به ولیّ خود تابع و لبیک‌گو باشد. شایسته است همه نیروهای انقلابی از موقعیت شهادت حاج قاسم سلیمانی در جهت تقویت وحدت و انسجام ملّی استفاده کنند و تا می‌توانند به همان شکل که حاج قاسم جذب حداکثری داشت، همه رو زیر بیرق نظام بیاورند.

انتهای پیام/تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.