سرویس: اجتماعی » حوادث 23:31 - چهارشنبه 24 اردیبهشت 1393

تبلیغ نامشروع در روزنامه زنجیره ای!

یکی از روزنامه های زنجیره ای در اقدامی تاسف برانگیز، در پوشش نقد نوعی سبک زندگی غربی؛ به نام”خانه سفید”(یا همان همخانه شدن زن و مرد نامحرم)، اقدام به تبلیغ این نوع زندگی که…

به گزارش اصفهان شرق: یادداشت ها و مقالات روزنامه های کثیرالانتشار، به مانند خوراکی روحی و فکری است که به وسیله این جراید در اختیار خوانندگان قرار می گیرد. بنابراین مطالب منتشر شده می تواند دارای تاثیرات مثبت و منفی در سطح جامعه باشد و مهمتر از آن، نوعی از سبک زندگی را تبلیغ و ترویج نماید.

“خانه سفید” یا همان همخانه شدن زن و مرد نامحرم

یکی از روزنامه های زنجیره ای در اقدامی تاسف برانگیز، در پوشش نقد نوعی سبک زندگی غربی؛ به نام”خانه سفید”(یا همان همخانه شدن زن و مرد نامحرم)، اقدام به تبلیغ این نوع زندگی که در اسلام بدون هیچ قید و شرطی حرام شمرده می شود، نموده است. نویسنده مغرض این مقاله سعی کرده تا این گونه به خواننده القا کند که امروزه و در جامعه اسلامی ما این نوع سبک زندگی نامشروع غربی در حال گسترش است و با جسارت تمام  و در ادامه این تبلیغ دروغین، با زن و مردی که ۴ سال بدین شیوه با یکدیگر زندگی نموده اند گفتگو کرده و تلاش نموده است تا در جریان صحبت های این زن و مرد که به شکل حرام و نامشروع در این مدت با یکدیگر زندگی کرده اند،به این نوع سبک زندگی، هویت دروغین ببخشد و در قیاسی نامتعارف، این سبک حرام زندگی را همچون” ازدواج” که بنایی محبوب تر و ارزشمندتراز آن در نزد خداوند عزوجل نیست دانسته تا بتواند در این قالب کاذب هویت بخشی نموده و به تبلیغ خود مهر تایید و تمجید زند.

مراجع عظام درباره هم خانه شدن زن و مرد نامحرم چه فتوایی دادند؟

طبق فتوای تمام مراجع عظام، اگر زن و مرد در محل خلوتی باشند که کسی آنجا نباشد و دیگری هم نتواند وارد شود، ماندن در این مکان حرام است.

“خانه سفید” دقیقا به همین معناست یعنی، زندگی مشترک زن و مرد بدون ازداوج رسمی. یعنی به گونه ای که زن و مرد بدون اینکه خطبه عقد یا صیغه میانشان جاری شود برای زندگی زیر یک سقف می‌روند. حال این سوال مطرح است که نویسنده این مقاله، اگر به قصد نقد، این مطلب را نوشته است، چرا هیچ اشاره ای به حرام بودن آن نکرده است؟

اگر اینگونه ارتباطات به عادت تبدیل شود

دین مبین اسلام این نوع ارتباط را حرام دانسته زیرا اگر اینگونه ارتباطات به عادت تبدیل شود دیگر چیزی به نام کانون خانواده شکل نخواهد گرفت. سن ازدواج بالا می رود، افراد نسبت به هم بی اعتماد و بی تفاوت می شوند و در نهایت خانواده ای شکل نمی گیرد و به این ترتیب شاهد گسترش بسیاری از معضلات رفتاری، ناهنجاری های اخلاقی و حتی بهداشتی در جامعه خواهیم بود.

پیامبر اکرم(ص) فرمودند: هر که فرزندش به سن ازدواج رسد و دارای امکانات برای فرزندش باشد ولی امکان ازدواج او را فراهم نسازد، سپس فرزندش دچار حرام شود، گناهکار خواهد بود.(کنزالعمال، حدیث ۴۵۳۳۷)

  76040-226430-1399874755

اسلام افراد اجتماع را به روش صحیح زندگى فرا مى ‏خواند

از نظر اسلام ناب محمدی، یکی از راه های مشروعیت بخشیدن به روابط دختر و پسر جاری شدن خطبه عقد تحت نظارت خانواده ها است که در هر دو مورد والدین با ایفای نقش پررنگ تلاش می کنند جریان این رابطه را مدیریت کنند. اسلام افراد اجتماع را به روش صحیح زندگى فرامی‏خواند و در مقرّرات خود، همه جنبه ‏هاى نیاز دختر و پسر را در نظر مى ‏گیرد تا به حفظ حریم و کرامت و عفاف از سوی افراد بیانجامد.

خداوند این گونه به واسطین بنای ازدواج، اجر و پاداش می دهد

امر ارزشمند ازدواج آن قدر در دین راستین اسلام مورد توجه قرار گرفته است که خداوند این گونه به واسطین این بنای عزیز، اجر و پاداش می دهد؛ پیامبر اکرم(ص) فرمودند: هر کس تلاش کند تا دختر و پسر با ایمانی با هم ازدواج کنند خداوند همسری بهشتی در منازل بهشت به او عطا کند و برای هر قدمی که در این راه برداشته یا هر سخنی که برای این پیوند به زبان آورده ثواب یکسال روزه و نماز شب پاداش می دهد.( بحارالانوار، ج۷۶، ص۳۶۸

مقاله ی سراسر سیاه نمایی

این نویسنده در پایان مقاله ی سراسر سیاه نمایی خود می گوید: «از جمله عواملی که می‌تواند جوان‌ها را به سمت این دست از ازدواج‌ها بکشاند مشکلات مالی، محک زدن رابطه، آشنایی بیشتر و نداشتن اعتقاد به ازدواج می باشد. همچنین هزینه بالای اجاره یا خرید مسکن و نبود تناسب دخل و خرج که در این دوره و زمانه بسیار برجسته‌است، می‌تواند دلایل دیگری باشد که موجب می‌شود کسی حاضر به امضای عقدنامه نباشد و زندگی بدون ازدواج یا ازدواج از نوع سفیدش را ترجیح بدهند.»

البته این دست مطالب پس از تاکید بیش از پیش رهبر معظم انقلاب و مراجع و علما نسبت به موضوع مهم تکثیر نسل و تشویق به فرزندآوری، کثرت بیشتری در مطبوعات خارجی ضد انقلاب و همچنین در برخی روزنامه های زنجیره ای داخلی داشته است تا به آنجا که با گارش یادداشت و مصاحبه هایی سعی نمئده اند شرایط جامعه را نا مناسب برای تکثیر نسل و ازدواج نمایش داده و با سیاه نمایی بیش از حد، به مخاطب القاء نمایند که ازدواج و فرزندآوری کاری غیر عقلانی است.

بنابراین در واقع نویسنده آنچه که مورد نقد و سیاه نمایی قرار داده است نه “سبک زندگی حرام خانه سفید” بلکه ایجاد فضای بی اعتمادی میان افراد جامعه اسلامی، القای روحیه بی رغبتی به امر مهم ازدواج و پایین آوردن جایگاه ارزشمند پدر و مادر در هدایت فرزندانشان می باشد. و در نهایت به مدد این سیاه نمایی به این سبک حرام زندگی اعتبار و هویت بخشیده است و آن را به صورت غیرقابل انکار تبلیغ نموده است و چاره امروز برای ارضای نیازهای جوانان را رو آوردن آنان به بنا نهادن خانه سفید دانسته است.

حال این سوال مطرح است که چرا ناظرین محترم مطبوعات در برابر این تبلیغ و ترویج سبک حرام زندگی، سکوتی درد آور اختیار نموده اند و در سالی که توسط رهبر فرزانه انقلاب به سال فرهنگ مزین شده است در برابر این فرهنگ سازی شیوه زندگی نامشروع غربی، هیچ عکس العملی را نشان نمی دهند؟

منبع: فرهنگ نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.