سرویس: دسته‌بندی نشده 10:49 - شنبه 14 دی 1398

شهید سردار سلیمانی در چه عملیات‌هایی فرمانده بود؟

شهید حاج قاسم سلیمانی نقش مهمی درعقب راندن اسرائیل از جنوب لبنان، شکل‌دهی به فضای سیاسی عراق پس از سرنگونی صدام و مقابله با داعش داشت.

به گزارش اصفهان شرق؛ شهید سپهبد قاسم سلیمانی در سال ۱۳۳۵ در استان کرمان دیده به جهان گشود و تا زمان شهادتش در بغداد بعنوان فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی فعالیت می‌کرد.

وی نقش مهمی درعقب راندن اسرائیل از جنوب لبنان، جنگ افغانستان، شکل‌دهی به فضای سیاسی عراق پس از سرنگونی صدام و مقابله با داعش داشت.

این شهید بزرگوار فرماندهی عملیات‌هایی همچون؛ لشکر ۴۱ ثارالله، نیروی قدس سپاه پاسداران را برعهده داشت.

فرماندهی سپاه قدس پاسداران

حاج قاسم سلیمانی در ۱۳۷۹ از طرف مقام معظم رهبری به فرماندهی سپاه قدس منصوب شد.

وی تا پیش از انتصاب به فرماندهی سپاه قدس با باند‌های قاچاق مواد مخدر در مرز‌های ایران و افغانستان می‌جنگید و مدتی بعد با تجربه‌ای که از جنگ داخلی کردستان داشت نیز گزینه مناسبی برای این سمت به شمار می‌رفت، زیرا بنا بود در افغانستانِ عصر طالبان که درگیر جنگ‌های داخلی بود، وارد عمل شود.

شهید سلیمانی پس از ظهور داعش

شهید قاسم سلیمانی پس از ظهور داعش در عراق و سوریه، به عنوان فرمانده سپاه قدس با حضور در این مناطق و سازماندهی نیرو‌های مردمی، به مبارزه با این گروه پرداخت.

حضور سردار شهید قاسم سلیمانی در جنگ داخلی سوریه

سردار سلیمانی نقش پررنگی در دفاع از مردم بیگناه سوریه در مقابل گروهک تروریستی داعش داشت.

این شهید و یارانش که با نام مدافعان حرم شناخته می‌شوند در بیشتر عملیات‌ها حضور داشتند و از مقام حرم و مردم بیگناه سوری به دفاع همه جانبه پرداختند.

شهید حاج قاسم سلیمانی و فرماندهی ارتش در عراق

پس از شکل گیری کامل گروهک تروریستی داعش و یورش آن‌ها به مناطقی از عراق و سوریه در ۲۰۱۴ میلادی سردار سلیمانی و یارانش برای دفاع مردم مظلوم این مناطق از جان و زندگی خود دست کشیده و روز‌ها و سال‌ها به مبارزه با گروهک تروریستی داعش پرداختند و در نهایت در بامداد روز جمعه ۱۳ دی سال ۱۳۹۸ در حمله موشکی بالگرد‌های آمریکایی به ۲ خودرو در اطراف فرودگاه بغداد، سردار قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس و ابومهدی المهندس معاون حشدالشعبی و تنی چند از اعضای حشدالشعبی در این حمله مورد هدف قرار گرفته و مقام رفیع شهادت نایل آمدند.

منبع: میزان

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.