سرویس: اجتماعی 10:10 - جمعه 13 دی 1398

کمبود نیرو، معلم 80 ساله را به کلاس درس می‌فرستد

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: در همین شهرستان لنجان جوانانی با تحصیلات عالی زندگی می‌کنند که ساختار اجازه جذب آنان را نمی‌دهد و مجبور می‌شویم از معلمی با ۸۰ سال سن که با عصا راه می‌رود در ناحیه ۴ آموزش و پروش اصفهان استفاده کنیم.

به گزارش اصفهان شرق؛ محمد اعتدادی در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان لنجان اظهار کرد: درباره نظام زیربنایی آموزش و پرورش در این کشور کوچک‌انگاری شده است، اگر برنامه‌ها و اقدامات از آموزش و پرورش شروع نشود نتیجه چیزی بهتر از شرایط فعلی نخواهد بود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان خاطرنشان کرد: روش جذب نیرو در آموزش و پرورش مطلوب بنده نیست اما به من امر می‌کنند این نیرو را باید جذب کنی و در نتیجه کیفیت آموزش کاهش پیدا می‌کند.

وی تصریح کرد: در همین شهرستان لنجان جوانانی با تحصیلات عالی زندگی می‌کنند که ساختار اجازه جذب آنان را نمی‌دهد و مجبور می‌شویم از معلمی با ۸۰ سال سن که با عصا راه می‌رود در ناحیه ۴ آموزش و پروش اصفهان استفاده کنیم.

اعتدادی متذکر شد: آموزش و پرورش استان اصفهان پیش از آغاز سال تحصیلی ۱۶ هزار نفر کسر نیرو داشت و بسیاری تصور نمی‌کردند با ۷ هزار بازنشسته و به کارگیری نیروهای موجود بیشتر از ساعت موظف بتوانیم معلم تمامی کلاس‌ها را تأمین کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان خاطرنشان کرد: بهترین ر‌وش تأمین نیرو در این شرایط، نیروی جوان خرید خدمات است که بعد از طی دوره‌های لازم وارد کلاس می‌شود، البته وضعیت پرداخت حقوق آنان مناسب نیست و حقوق یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی آنان را ۷ ماه بعد می‌دهیم چرا که تأمین اعتبار آموزش و پرورش ملی است.

وی اضافه کرد: سهم زرین‌شهر از مجموع ۳ هزار و ۳۰۰ معلم ۶۴ نفر است، منطقه زرین‌شهر رتبه نوزدهم استان در شاخص رتبه کنکور را داراست در حالی که زمانی رتبه ۷ را داشته است.

اعتدادی خاطرنشان کرد: مشکلات آموزش و پرورش زرین‌شهر اساسی است اما شهرستان لنجان را فراموش نکرده‌ایم‌، توصیه می‌کنم مدیران شهرستانی پیگیر تحول از سمت استان و وزارت نباشند و دست بر زانوی خودشان بگذارند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان خاطرنشان کرد: شورای آموزش و پرورش یکی از سه شورای دارای قانون در استان است و استاندار اصفهان حمایت خوبی از آموزش و پرورش دارد، از فرماندار لنجان انتظار جدیت در جلسات را دارم و از‌ مدیر آموزش و پرورش می‌خواهم طرح‌های خوبی به شورا بیاورد.

وی تأکید کرد: ماده ۱۸، ۱۳ و ۱۶ قانون شوراهای اسلامی شهر تکلیف شهرداری‌ها درباره آموزش و پرورش را مشخص کرده است و جای بحثی باقی نگذاشته است.

اعتدادی با اشاره به انتقاد برخی مدیران از موانع حقوقی حاکم بر آموزش و پرورش تصریح کرد: از ۶۷ قرارداد حقوقی آموزش و پرورش ۱۴ مورد متعلق به آموزش و پرورش زرین‌شهر است و مدیر اداره حقوقی اداره کل آموزش و پرورش را مأمور رفع موانع احتمالی خواهم کرد.

انتهای پیام/فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.