سرویس: غیر تولیدی » نقلی 10:20 - چهارشنبه 11 دی 1398

نماینده اصفهان در مجلس:

طرح دوم آبرسانی اصفهان حقابه دیگر استان‌ها را ضایع نمی‌کند

نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مدیران استانی می‌توانند برای طرح دوم آبرسانی به دنبال سرمایه‌گذار خصوصی بروند، گفت: طرح دوم آبرسانی حقابه دیگران استان‌ها را ضایع نمی‌کند.

به گزارش اصفهان شرق؛ حمیدرضا فولادگر، اظهار داشت: برای نخستین بار در بودجه سال 99 در تبصره 19 یک ردیف بودجه برای طرح دوم آبرسانی استان اصفهان در نظر گرفته شده است. این طرح به صورت مشارکت بین دولت و بخش خصوصی انجام خواهد شد بدین صورت که هر چه بخش خصوصی سرمایه گذاری کند، دولت موظف است معادل آن سرمایه بدهد.

وی افزود: این مشارکتی که در بودجه نهاده شده بدین معناست که مدیران استان این اجازه را دارند که به دنبال سرمایه‌گذار خصوصی بروند.

نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تونل آبرسانی طرح احداث شده و اکنون لوله‌های آن در حال نصب است، گفت: مهمترین بخش این طرح، احداث تصفیه خانه آن است.

وی ادامه داد: استان اصفهان در حدود 5 میلیون نفر جمعیت دارد و وجود تنها یک تصفیه خانه که همواره در معرض آسیب‌ها و خطرات است چندان مناسب نیست. به همین منظور تصفیه خانه جدید در موازات تصفیه خانه فعلی احداث خواهد شد که هم حادثه‌ای برای تصفیه خانه کنونی پیش نیاید و به نوعی یک پدافند غیرعامل باشد و هم توزیع آب 14 شهرستان را انجام دهد که به توزیع عادلانه آب کمک شایانی می‌کند.

فولادگر با تأکید بر اینکه این طرح حق استان‌های دیگر را ضایع نمی‌کند، ادامه داد: در طرح دوم آبرسانی قرار نیست آب جدیدی از سرچشمه اضافه شود یا از بخش‌ها و استان‌های دیگر آب گرفته شود، بلکه این طرح بخشی از حقابه استان اصفهان را تأمین می‌کند که پیشتر هم پیش‌بینی شده بود.

انتهای پیام/تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.