اصفهان شرق

زندگی پرندگان مهاجر در «زاینده‌رود خشک» ناراحت‌کننده است

کدخبر: 190610
1398/10/10 در ساعت 14:26

به گزارش اصفهان شرق؛ قاسم تقی‌زاده خامسی ظهر امروز در آئین افتتاحیه نخستین دوره مسابقات کشوری مهارت‌های فنی تخصصی شرکت‌های آب و فاضلاب کشور اظهار داشت: اصفهان را با آب جاری در زاینده‌رود می‌شناسیم و این که پرندگان مهاجر در زمین‌های خشک زندگی می‌کنند بسیار ناراحت کننده است و امیدواریم آب در این رودخانه جاری شود.

وی تصرح کرد: مهارت در کار خلاصه نمی‌شود. مهارت دانش نیست و به گرفتن مدرک تحصیلی بستگی ندارد. مهارت در زندگی و تجربه به دست می‌آید.

معاون آب و آبفا وزیر نیرو بیان کرد: این رویداد مهارت کار است و در کنار آن باید مهارت در زندگی نیز کسب شود. نخستین موضوعی که در مهارت باید به آن توجه داشته باشیم این است که خودخواهی را کنار گذاشته و به رهبری یک تیم توجه داشته باشیم. کسب مهارت در کار در زندگی تاثیرگذار است.

وی بیان کرد: رویداد امروز نخستین رویدادی است که به این شکل در کشور انجام می‌شود. نخستین بار چنین رویدادی با همکاری اسپانیا و پرتغال انجام شده است و در کشورهای دیگر از قبیل چنین نیز انجام شده است.

تقی‌زاده خامسی گفت: از این که این کار جهانی در سطح ملی برگزار می‌شود جای خوشحالی دارد اما باید در این راه پیشرفت کنیم و باید به سمتی برویم که یک رویداد جهانی در کشور برگزار کنیم و باید با تشکیل کارگروهی تا در نهاد جهانی مهارت عضو شویم.

مسابقات مهارت‌های فنی تخصصی نشان دهنده بلوغ منابع انسانی آب و فاضلاب است

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان در این برنامه اظهار داشت: در سی‌امین سالگرد تشکیل شرکت‌های آب و فاضلاب کشور قرار داریم و خدمتگذاران مردم اصفهان در شرکت  آبفا امروزه در عرصه و سنگر خدمتگذاری حضور دارند و جریان و پیوستگی خدمات را برای مردم شریف اصفهان فراهم می‌کنند.

هاشم امینی تصریح کرد: این اتفاق بزرگ نشان دهنده بلوغ منابع انسانی آب و فاضلاب است و بالندگی، رشد و ارتقا بخش آبفا کشور را در پی دارد. صنعت آب و فاضلاب ظرفیت‌های بسیار زیادی در زمینه‌های مختلف دارد که بخش عمده‌ای از این ظرفیت‌ها در دانشگاه‌ها تدریس نمی شود و این در حالی است آموزش و تجربیات در فعالیت‌های شبانه‌روزی حاصل می‌شود و افراد بسیار زیادی حضور دارند که همیشه باید بیدار و به هوش باشند که اگر مشکلی برای بخش آب و فاضلاب رخ داد در صحنه حضور پیدا کنند و ایثارگری کنند که این افراد زندگی خود را وقف مردم کرده‌اند.

وی تصریح کرد: در روزهای نخست که ایده این مسابقات پی ریزی شده به دنبال ایجاد تحول در بخش آموزش بودیم که امروز این تحول به خوبی ایجاد شده است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان ادامه داد: این مسابقات به عنوان یک فرهنگ سازمانی و کار متفاوت است. این رقابت‌ها در 5 بخش برنامه‌ریزی شده است و امیدواریم در سال‌های آینده بخش‌های این رقابت‌ها افزایش پیدا کند و همچنین برگزیدگان نیز به مسابقات جهانی راه پیدا می‌کنند.

وی بیان کرد: این رقابت‌ها در بخش‌های عیب‌یابی، تعمیرات خطوط لوله آب، نصب انشعاب آب و فاضلاب و آزمون‌های پارامتری شیمیایی کیفیت آب در بخش آب و فاضلاب است. این رقابت‌ها در بخش‌ها استانی برگزار شده است و سپس برگزیدگان به رقابت‌های کشوری راه پیدا کرده‌اند. در این بخش که امروز برگزار می‌شود شرکت کنندگان به 7 بلوک تشکیل می‌شوند که امروز شاهد حضور 70 تیم با شرکت 167 شرکت کننده هستیم.

امینی خاطرنشان کرد: ایجاد بستر مناسب جهت پیشبرد صنعت آبفا، ایجاد روحیه نشاط در بین کارکنان، کار تیمی و مشارکت جمعی، افزایش سرعت عمل در کارهای تیمی، تبادل افکار میان شرکت کنندگان، ایجاد انگیزه کاری در بین کارکنان شرکت آب و فاضلاب و افتتاح سایت آموزشی در صنعت آب و فاضلاب با مبلغی بالغ بر 4 و نیم میلیارد تومان از اهداف برگزاری این دوره از مسابقات است.

انتهای پیام/تسنیم