سرویس: غیر تولیدی 15:18 - سه شنبه 10 دی 1398

نیاز ضروری کلان شهر اصفهان به سه پایگاه انتقال خون

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان گفت: دو پایگاه انتقال خون در کلانشهر اصفهان وجود دارد و با توجه به جمعیت، کمبود اساسی در این زمینه احساس می شود؛ یکی از نیازهای ضروری اصفهان اضافه کردن دو و یا سه پایگاه انتقال خون است.

به گزارش اصفهان شرق؛ مجید زینلی اظهار کرد: فصل سرما تعداد مراجعه کنندگان اهدای خون کاهش پیدا می کند، امسال هم همین روال را داریم و تا انتهای فصل سرما کاهش تعداد مراجعات را شاهد هستیم.

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان گفت: در حال حاضر وضعیت ذخایر خونی استان اصفهان مناسب است و به طور کامل پاسخگوی مراکز درمانی استان هستیم، اما این روند به شرطی است که مردم همچنان به مرکز اهدای خون استان مراجعه کنند.

وی افزود: اگر آلودگی هوا و سرما باعث کاهش بیشتر مراجعه شود خیلی زود دچار کمبود خون و فرآورده‌های آن می شویم، مراکز درمانی همیشه به خون نیاز دارند و نمی توانند نیاز خونی خود را به یک روزخاص موکول کنند؛ مردم در این فصل هم مانند فصل های گذشته ما را یاری کنند تا به مشکلی بر نخوریم.

زینلی با اشاره به وضعیت پایگاه ها و مراکز خون در سطح استان افزود: در شهرستان های کاشان، نجف آباد، شهرضا و خوانسار پایگاه انتقال خون داریم که این پایگاه ها خون را دریافت، آن را به فرآورده تبدیل و توزیع می کنند و در شهرستان های گلپایگان نائین، خمینی شهر، شاهین شهر و زرین شهر هم مرکز انتقال خون داریم که فقط عملیات دریافت خون انجام می شود؛ پایگاه های انتقال خون سیار هم در شهرستان های که پایگاه و مرکز ثابتی نداریم، حضور پیدا می کنند.

وی اضافه کرد: دو پایگاه انتقال خون در کلانشهر اصفهان وجود دارد و با توجه به جمعیت، کمبود اساسی در این زمینه احساس می شود؛ یکی از نیازهای ضروری اصفهان اضافه کردن دو و یا سه پایگاه انتقال خون است.

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان در پایان بیان کرد: بیشترین و کمترین فراوانی گروه خونی در سطح استان به ترتیب O مثبت و AB منفی است.

انتهای پیام/صاحب نیوز

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.