سرویس: غیر تولیدی 14:17 - سه شنبه 10 دی 1398

هشدار رئیس اورژانس:

بستن همه منافذ پنجره ها باعث مسمومیت با مونوکسیدکربن می شود

مدیر حوادث و فوریت های پزشکی استان اصفهان گفت: بستن تمام منافذ هنگام استفاده از بخاری در بسیاری از خانواده ها شایع است؛ بسیاری از مردم حتی درزهای پنجره ها را هم با انواع درزگیرها می پوشانند و این باعث می شود تمام اکسیژن اتاق مصرف شود و مسمومیت با مونوکسید کربن اتفاق بیفتد.

به گزارش اصفهان شرق؛ غفور راستین بیان کرد: با شروع فصل سرما و حتی دو ماه قبل از آن مردم استفاده از وسایل گرمایشی را شروع می کنند و همزمان با همین استفاده، تعداد مصدومان با گاز مونوکسید کربن افزایش می یابند.

مدیر حوادث و فوریت های پزشکی استان اصفهان ادامه داد: در مقایسه با سال گذشته در استان اصفهان تا پایان آذر ماه تعداد مصدومان دو برابر شدند و تعداد مرگ ناشی از این ماده بی رنگ و بی بو به نام مونوکسید کربن به همین نسبت افزایش پیدا کرده است.

وی افزود: از مردم تقاضا داریم از سیستم گرمایشی استاندارد خود به صورت استاندارد استفاده کنند؛ لوله های بخاری و لوله یو شکل پشت بام را بررسی کنند و همچنین لوله بخاری را لمس کنند که در این حالت اگر لوله بود به معنای آن است که تهویه انجام نمی شود.

راستین خاطر نشان کرد: اگر فردی را دیدیم که با مونوکسید کربن مصدوم شده است، بلافاصله پنجره را باز و دستگاه گرمایشی را خاموش کنیم.

وی گفت: همچنین فرد را از محل آلوده به یک فضای باز منتقل و یقه آن را باز کنیم؛ با این روش ها در واقع اکسیژن رسانی صورت می گیرد.

رئیس اورژانس استان بیان داشت: اگر هم آتش سوزی اتفاق افتاد با شماره 125 تماس گرفته شود تا اطفاء حریق انجام شود؛ این توصیه های ابتدایی اگر عمل شوند؛ شاهد مسمومیت با این گاز و مرگ و میر ناشی از آن نخواهیم بود.

راستین با اشاره به این که آمار استان اصفهان در ماه گذشته افزایش پیدا کرد گفت: اوج مسمومیت با این گاز تا به حال در اصفهان در ماه گذشته بود.

مدیر حوادث و فوریت های پزشکی استان اصفهان در پایان ابراز داشت: بستن تمام منافذ هنگام استفاده از بخاری در بسیاری از خانواده ها شایع است؛ بسیاری از مردم حتی درزهای پنجره ها را هم با انواع درزگیرها می پوشانند و این باعث می شود تمام اکسیژن اتاق مصرف شود و مسمومیت با مونوکسید کربن اتفاق بیفتد.

انتهای پیام/صاحب نیوز

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.