سرویس: غیر تولیدی 09:32 - دوشنبه 09 دی 1398

منشأ اغتشاشات اخیر و سرنخ ماجراهای خودرو در فضای مجازی بود / به خاطر مدیریت غیر انقلابی شاهد کاپیتولاسیون در فضای مجازی هستیم

سرپرست معاونت فضای مجازی دادستانی کل کشور گفت: نشریه امریکایی فارین پالیسی به صراحت اعلام کرد که عامل اصلی کاهش ارزش ریال در ایران فعالیت گروه های سازمان یافته در تلگرام بود و در بحث خودرو هم سرنخ ها از فعالیت در تلگرام بود.

به گزارش اصفهان شرق؛ جواد جاویدنیا شب گذشته در همایش روز بصیرت در مسجد مصلی اصفهان با بیان اینکه محاسبه شده که برای هر صندلی خدمت در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بیش از ‌۷۲ شهید تقدیم کردیم، اظهار کرد: برای هر صندلی خدمت یک کربلا ایجاد شده که این نکته وظیفه ما را روز به روز سنگین تر می کند.

سرپرست معاونت فضای مجازی دادستانی کل کشور گفت: در اغتشاشات اخیر یک سری کارهایی باید انجام می شد که نشد و یک سری کارها هم نباید می شد که شد و خسارت سنگین در کشور به بار آورد؛ امّا ولایت مداری و پایپندی این مردم به نظام مقدس جمهوری اسلامی، دوباره ضد انقلاب از را نا امید کرد.

جاویدنیا اضافه کرد: اگر یک ملّت بخواهد پویا و زنده و فعال باشد و فرهنگ خود را به دنیا معرفی کند و همان فرهنگی منجی بشریت را داشته باشد و زمانی که می خواهد ظهور کند باید این فرهنگ را همه دنیا بخواهند و فریاد بزنند؛ اگر ما از رسانه های دنیا قطع باشیم قطعاً محقق نمی شود.

وی با بیان اینکه هر کسی قائل باشد به اینکه شبکه ملی اطلاعات به معنای قطع ارتباط با دنیا و قطع شبکه های اجتماعی خارجی است، شاید متوجه موضوع نباشد، تصریح کرد: این افراد به صورت عمدی این را مطرح می کنند تا یک شائبه ای برای مردم ایجاد شود تا مردم از این مفهوم گریزان باشند و یا تصور کنند که اگر این شبکه ملّی اطلاعات استفاده شود زندانی و محصور می شوند.

سرپرست معاونت فضای مجازی دادستانی کل کشور با توضیح اینکه چگونه می توانیم ضمن اینکه ارتباط را با دنیا حفظ کنیم، استقلال و منافع داخلی کشور را هم حراست کنیم، بیان کرد: در سال ‌۵۷ به برکت امام راحل(ره) ما شاهده بودیم کشوری که تمام زیر ساخت های آن برای بیگانگان بود و زیر نظر امریکایی ها اداره می شد با همه رفاه ظاهری که می خواستند ایجاد کنند، هر چیزی نیاز بود به کشور وارد می شد امّا اجازه اداره آن را نداشتیم.

وی خاطر نشان کرد: چه عواملی سبب شد تا مردم به جایی برسند که اعلام کنند ما این وضعیت را نمی خواهیم و می خواهیم به صورت مستقل تحت حاکمیت اسلام قرار بگیریم؛ جنبه حائز اهمیت حرکت مردم عدم وجود عدالت اجتماعی و عزت ملی و تعیین کردن بیگانه برای استفاده و یا عدم استفاده از یک کالا بود.

جاویدنیا تأکید کرد: اتفاقی که در وضعیت فضای مجازی کشور ما رخ داده، کاپیتولاسیون است و بیگانه برای ما تعیین تکلیف می کند؛ یک شرکت امریکایی تصمیم می گیرد که در گوشی های اپل حق استفاده از نرم افزار های ایرانی ندارید و نرم افزار های ایرانی در گوشی های اپل غیر فعال می شود.

وی افزود: در شبکه های اجتماعی هر صفحه ای که خلاف منافع امریکایی ها، اسرائیلی ها و متهدانشان باشد را مسدود می کنند صفحه سرداران سپاه و مسئولان ارشد کشور و صحفه های مروج مسائل دینی، مذهبی و مفاهیم انقلابی را هر روز مسدود کردند.

سرپرست معاونت فضای مجازی دادستانی کل کشور با بیان اینکه آن ها تعیین می کنند که من ایرانی چه چیزی را در شبکه های اجتماعی ببینم، بشنوم و یا نشنوم و دنبال کنم، عنوان کرد: یک جو خاص برای جوانان ۱۵ تا ۲۳ ایجاد شده که این ها هیچ گونه توجهی به رسانه های داخلی ندارند و مرجع تحلیل اخبارشان شبکه های اجتماعی خارجی است و غرق در آن دنیا هستند.

وی با اشاره به خانه های تیمیِ پس از پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: برخی آن زمان در داخل کشور خانه های تیمی داشتند، افراد را جذب می کردند، آموزش می دادند و در مقابل ما قرار می دادند و به کشور و هموطن خود آسیب می رسانند.

جاوید نیا اضافه کرد: اکنون هم فضای مجازی کشور غیر از این نیست، عمده افرادی که در مسائل تروریستی اهواز و اغتشاشات اخیر رصد کنیم، از طریق فضای مجازی جذب شدند و آموزش دیدند و وارد این مسائل شدند.

وی بیان کرد: ضد انقلاب و منافقان آن زمان با هزینه ها و سختی های زیادی سرشاخه به شهرهای کشور می فرستادند و خانه های تیمی ایجاد می کردند، امروز دقیقاً در فضای مجازی همین اتفاق رقم می خورد.

این مقام قضایی با تأکید بر این که چقدر شهید دادیم و هزینه کردیم تا منافقان را از کشور بیرون کنیم، گفت: یک بار این کار را کردیم و مرصاد به وجود آمد که با ندای امام راحل(ره) مردم در صحنه ها حاضر شدند و آن ها را از کشور بیرون کردیم و امروزه با همکاری اعتدالیون عربستان، سلطنت طلبان با استفاده از فضای مجازی در کمپ های ویژه و با اکانت های زیاد به کشور حمله ور شدند.

وی خاطر نشان کرد: اگر بگوییم کاپیتولاسیون که در زمان طاغوت وجود داشت، الآن هم در فضای مجازی به لطف مدیریت غیر انقلابی برخی از جریانات این اتفاق وجود دارد، گزافه نگفتیم.

جاویدنیا ادامه داد: اولین راه آهن ایران که راه اندازی شد به دستور انگلیسی ها از شمال به جنوب بود و خودر روزنامه های غربی نوشتند که از ناکجا به ناکجا احداث شده است، هیچ گونه ثمره ای برای کشور ما نداشت جز اینکه انگلیسی ها می خواستند در صورت جنگ نیروهای خود را از طریق راه آهن جابه جا کند؛ اکنون فضای مجازی جز این شده که برای نیروهای دشمن است؟

وی تصریح کرد: مسببان این کوتاهی در خون های ریخته شده اشخاصی که جذب این شبکه ها شدند و خانواده های آن ها مسئول هستند؛ با همه پیش بینی هایی که در این زمنیه انجام می شد شرایطی نبود که اجازه دهیم تلاش چندین ساله دشمنان به هزینه های میلیاردی به سرانجام برسد.

سرپرست معاونت فضای مجازی دادستانی کل کشور تأکید کرد: این نکات به معنای این نیست که هیچ گونه حضوری نباید در این شبکه ها داشته باشیم؛ زمانی که رهبر انقلاب می فرمایند فضای مجازی تبدیل به قتلگاه جوانان شده، مردم این فضا زیر بمباران دشمنان هستند و در این فضا دشمن از حمله شیمیایی استفاده می کند، بدانیم چگونه باید در این فضا رفتار کنیم و بصیرت داشته باشیم.

وی اضافه کرد: زمانی که میدان جنگ است که با تمام امکانات ما را رصد می کند جزئیات خلق و خوی ما و ضعف اخلاقی و فکری را تشخیص می دهند؛ روانشناسان غربی عنوان می کنند که در شبکه های اجتماعی با 10 لایک و یا بازدید شما را از نزدیک ترین دوست بهتر می شناسیم؛ با 150 لایک و بازدید، شناسایی بهتر از پدر و مادر و اگر 300 لایک و یا بازدید داشتید از همسرت بهتر می شناسیم.

جاویدنیا اظهار کرد: حضور هوشمندانه یعنی اینکه که یک سری افراد متخصص داشته باشیم که قدر پاسخ گویی به شبهات و شناسایی دشمن را داشته باشند تا اگر در این فضا حضور پید کردند بدانند چه رفتاری نشان دهند که اطلاعاتی دست دشمن ندهد.

وی افزود: فضای مجازیِ امروز، جنگ به معنای واقعی است، از یک مدیر شبکه های اجتماعی از ارزش و سرمایه کارش که پرسیده می شود می گوید حرف های بی اهمیتی که مردم می گویند برای من سرمایه است.

سرپرست معاونت فضای مجازی دادستانی کل کشور گفت: مردم ما اگر بدانند که حضور جمعی و بی پروا و میلیونی مضرات متعددی دارد خطرات کمتری آن را ها تهدید می کند؛ گوگل 350 میلیارد تومان بدون مالیات از کشور ما درآمد تبلیغات می گیرد و آن طرف جوانان تحصیل کرده رشته های فناوری اطلاعات ما بیکار است.

وی بیان کرد: منشأ اغتشاشات اخیر در فضای مجازی بود که هزینه سنگین مالی و جانی به کشور وارد شد؛ نشریه امریکایی فارین پالیسی به صراحت اعلام کرد که عامل اصلی کاهش ارزش ریال در ایران فعالیت گروه های سازمان یافته در تلگرام بود و در بحث خودرو هم سرنخ ها از فعالیت در تلگرام بود.

جاویدنیا مطرح کرد: اگر امروز تلگرام خدماتی به ما ارائه می کند میلیاردها تومان تراکنش مالی برای تبلیغات و فروش اطلاعات به کشورهایی معاند عربستان، امریکا و رژیم صهیونیستی دارد و عاشق چشم و ابروی ما برای خدمت رایگان نیستند.

وی با بیان اینکه برای ورود به تگلرام به کشور مذاکره کردند و سرورهای  آن را به کشور آوردند و ترافیک را اولویت داند و عملا مردم را به این سمت سوق داد که 40 میلیون نفر در این فضا جمع بشوند و از طرفی هم کلیه اطلاعات را به اشتراک بگذارند، تأکید کرد: این که کدام کالا را تحریم کنند تا مردم در مضیقه قرار بگیرند و عصبانی شوند، ناشی از فروش اطلاعات ما به دشمن ما بود.

سرپرست معاونت فضای مجازی دادستانی کل کشور اضافه کرد: رهبر انقلاب می فرمایند مردم در ۹ دی تشخیص دادند چه کاری باید انجام دهند، تا چ زمانی مخواهیم با استدلال های بی اعتبار و گروگان گرفتن مردم در این فضا، باعث بازیچیه دست بیگانه و خسارت های متعدد به کشور شویم.

وی تأکید کرد: در فضای مجازی به ‌۹ دی نیاز داریم، دستگاه های انقلابی و دولتی باید کارهایی را انجام می دادند تا شبکه ملی اطلاعات امروزه به بهره بردای می رسید، اما انجام ندادند.

جاویدنیا اضافه کرد: حرکت های مردمی در سال 57، مرصاد و 9 دی 88 و دست دشمن تا بن دندان مسلح را خالی کرد و تا زمانی که این حرکت مردمی در فضای مجازی رخ ندهد و مشکلات و هزینه ها با شدت بیشتر ادامه خواهد داشت.

وی بیان کرد: زیر ساخت و ارائه خدمات پایه ای مانند شبکه های اجتماعی و موتورهای جستجو که مردم در قطع اخیر اینترنت به آن مشکل داشتند این ها وظیفه وزارت ارتباطات است که چندین سال است که بودجه ها دریافت شده امّا متاسفانه انجام نشد و در بخش های تولید محتوا دستگاه های دولتی و برخی از دستگاه های انقلاب باید اقداماتی انجام می داند اما چیزی انجام نشده است.

این مقام قضایی با توضیح اینکه رهبر انقلاب فرمودند اگر کسی واقعیت این میز خدمت را بفهمد برای رسیدن به آن دست و پا نمی زنند، گفت: برخی ها هر کاری می کند تا به این میز و صندلی برسند و این فرهنگ اسلامی نیست.

وی افزود: ممکن است در رابطه با تک به تک افرادی که در جریان حوادث اخیر نقش داشتند به هر نحوی خود را تبرئه کنیم و به هر روشی جلوه حق به جانب بگیریم تا از اذهان عمومی فرار کنیم، امّا باید جایی باید پاسخ دهیم.

جاویدنیا تأکید کرد: رهبر انقلاب به بسیجیان فرمودند که فعالیت های خود را بین مردم و محلات ببرید، اگر  این اتفاق رخ ندهند و متوجه نشویم و در بین مردم نباشیم دست دشمن را برای ضربه زدین به خودمان بازتر گذاشتیم.

وی ادامه داد: نباید اجازه دهیم جریاناتی که نفعشان در این فضاست، از وضعیت امروز کشور سوء استفاده کنند که اگر چنین نکنیم دشمن به کار خود را قدرت و شدت بیشتر ادامه می دهد؛ اگر در سال 88، 9 دی رقم نمی خورد مشخص نبود که کشور تا چه زمانی درگیر اغتشاش و آشوب باشد.

انتهای پیام/صاحب نیوز

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.