اصفهان شرق

نقش موثر کشاورزی گلخانه‌ای در اشتغالزایی

کدخبر: 190527
1398/10/09 در ساعت 15:52

به گزارش اصفهان شرق به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان، رئیس کمیسیون کشاورزی و محیط زیست اتاق بازرگانی اصفهان در این بازدید ضمن اشاره به اجرای کشاورزی گلخانه‌ای در اکثر کشورهای دنیا؛ به‌ویژه هلند و چین تاکید کرد: راه اندازی کشاورزی گلخانه‌ای در منطقه جرقویه علیا و آبیاری قطره‌ای و گلخانه‌ای در این منطقه بسیار ضروری است.

محمد صادقی همچنین کشاورزی هوشمند را در رفع مشکلات کشاورزان موثر دانست و افزود: تشکیل شرکت‌های تعاونی در اتحاد کشاورزان و انجام فعالیت‌های موثر در هر منطقه حایز اهمیت است.

علی اکبر جعفری، معاونت نظام های بهره برداری تعاون روستایی استان اصفهان نیز بر یکپارچه سازی اراضی کشاورزی تاکید کرد و گفت: اتحاد کشاورزان منطقه در قالب تشکیل شرکت تعاونی و تجمیع زمین‌های خرده مالکی در رفع مشکلات کشاورزان منطقه بسیار تاثیرگذار است.

وی با اشاره به اجرای کشاورزی گلخانه‌ای و آبیاری تحت فشار در این منطقه، افزود: هر 20 هکتار گلخانه می‌تواند برای 200 نفر اشتغال ایجاد کند؛ از این رو، استفاده از این روش علاوه بر اشتغالزایی در منطقه، موجب رفع مشکلات کشاورزان منطقه نیز خواهد شد.

خدابخش منصوری، رئیس شورای اسلامی حسن آباد جرقویه علیا نیز در ادامه گفت: کشاورزی در این منطقه با زحمت زیاد و بازدهی کم در حال انجام است و بعضا برخی از کشاورزان در زمین‌های اجاره‌ای مشغول کشت هستند.

وی افزود: در صورت اجرای کشاورزی گلخانه‌ای می‌توان از آب مازاد این روش برای اراضی دیگر نیز استفاده کرد.

همچنین حسین صادقی، بخشدار جرقویه نیز در این بازدید بر حرکت گروهی کشاورزان برای اجرایی کردن کشاورزی گلخانه‌ای و انجام فعالیت‌های یکپارچه در این منطقه تاکید نمود.