سرویس: سیاسی 12:26 - شنبه 07 دی 1398

بودجه ۹۹ در اواسط سال کشور را زمین گیر می کند/قشرهای مستضعف دیده نشدند/بودجه دفاعی به صفر نزدیک شد

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی گفت: به اعتقاد من بودجه سال 99 به درد مشکلات امروز نمی‌خورد؛ بودجه‌های دفاعی و فرهنگی متأسفانه به‌شدت کاهش پیدا کرده و به صفر نزدیک شده است.

به گزارش اصفهان شرق؛ ابوالفضل ابوترابی در خصوص لایحه بودجه 99 اظهار کرد: با وجود تأکیدات رهبر انقلاب پیرامون تغییر در بودجه، بودجه 99 با بودجه سال‌های گذشته هیچ تفاوتی ندارد و می‌دانم که قطعاً این بودجه در اواسط سال آینده کشور را زمین‌گیر می‌کند.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه بر اساس این لایحه سال آینده کسری بودجه شدید به وجود می‌آید، گفت: منابع دیده ‌شده، قیمت‌گذاری و فروش نفت از جمله اشکالات این لایحه بودجه است؛ قرار بود فروش نفت از بودجه حذف شود امّا این اعداد و ارقام غیر واقعی دیده‌شده است.

فروش 40 هزار میلیاردی اموال دولت محال است

وی افزود: منابع فروش اموال دولت 40 هزار میلیارد تومان دیده شده که این عدد محال است، هر ساله این اعداد در بودجه آورده می‌شود امّا متأسفانه دولت کاری انجام نمی‌دهد و باز هم این عدد محال است به واقعیت برسد.

ابوترابی اضافه کرد: دولت در سال جاری نتوانست بیش از 300 میلیارد اموال مازاد خود را به فروش برساند، متأسفانه به برخی از مسائل مهم مانند مالیات بر خانه‌های خالی، جلوگیری از فرار مالیاتی و از این دست موارد اصلاً پرداخته نشده است.

نماینده مردم نجف آباد و تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حالی افزایش حقوق کارمندان را فقط 15 درصد تعیین کردند که این درصد برای کارمندان با حقوق پایین ظالمانه است، تصریح کرد: حقوق را باید به‌صورت پلکانی مانند سال گذشته هم که متأسفانه عمل هم نشد، قرار داده شود و یا مبلغ خاصی به‌عنوان مثال 600 هزار تومان را برای همه کارمندان قرار دهند که به نفع حقوق‌های پایین باشد.

وی با اشاره به کاهش 16 درصد از منابع صندوق توسعه ملی هم خاطر نشان کرد: به اعتقاد من بودجه سال 99 به درد مشکلات امروز نمی‌خورد؛ بودجه‌های دفاعی و فرهنگی متأسفانه به‌شدت کاهش پیدا کرده و به صفر نزدیک شده است.

دانسته و یا نادانسته کشور را به بنبست می‌رسانند

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با توضیح اینکه واقعاً متوجه نمی‌شویم که نوشتن این بودجه در شرایط کنونی کشور به‌عمد و یا غیر عمد است، تأکید کرد: واقعیت این است که با این بودجه سال آینده کشور را با مشکل و بنبست روبه‌رو می‌کند؛ قشرهای مستضعف در این بودجه دیده نشدند و قیمت‌گذاری 50 دلاری و میزان فروش یک‌میلیونی نفت در روز غیر واقعی است.

ابوترابی در پایان اظهار کرد: قرار بود نفت از بودجه حذف شود، امّا متأسفانه نشد و 40 هزار میلیارد تومان هم از فروش اموال غیر واقعی است؛ دانسته و یا نادانسته کشور را به بنبست می‌رسانند.

انتهای پیام/صاحب نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.