سرویس: غیر تولیدی 09:47 - پنجشنبه 05 دی 1398

ماجرای فیلم سینمایی که جیب مخاطبانش را خالی کرد

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی استان اصفهان از شناسایی و دستگیری فردی که با شگرد دانلود فیلم سینمایی در شبکه‌های اجتماعی اقدام به سرقت اطلاعات کارت بانکی شهروندان و برداشت از حساب آن‌ها می‌کرد، خبر داد.

به گزارش اصفهان شرق؛ به نقل از پایگاه خبری پلیس، جواد درستکار اظهار داشت: با ارائه مرجوعه قضائی 4 نفر مال‌باخته مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب بانکی آن‌ها توسط فردی ناشناس در یکی از شبکه‌های اجتماعی، بررسی موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان اصفهان قرار گرفت.

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس اصفهان  افزود: در تحقیقات صورت گرفته از مال‌باختگان مشخص شد، آن‌ها  با مشاهده تبلیغات مربوط به دانلود فیلم سینمایی با عضویت در کانال تلگرامی آگهی‌دهنده اقدام به خرید لینک دانلود و پرداخت 10 هزار ریال کردند که پس از آن نه‌تنها هیچ‌گونه لینکی دریافت نکردند بلکه موجودی حساب بانکی آن‌ها توسط فردی ناشناس به سرقت رفته است.

وی  ادامه داد: تحقیقات توسط کارشناسان پلیس فتای استان آغاز و با بررسی‌های علمی و فنی انجام گرفته نهایتاً متهم شناسایی و دستگیر و جهت اقدامات قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شد.

درستکار در پایان تأکید کرد: افراد سودجو اقدام به ایجاد کانال و صفحات تبلیغاتی با موضوعات جذاب و اغواکننده می‌کنند و از کاربران فضای مجازی درخواست می‌کنند که  برای دریافت کالا یا خدمات با پرداخت مبالغ اندک به آدرسی که جعلی است و خودشان طراحی کرده‌اند مراجعه کنند که در واقع کاربر را به درگاه جعلی پرداخت (فیشینگ) هدایت و سپس با سرقت اطلاعات کارت وارده شده اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب بانکی آن‌ها می‌کنند.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.