سرویس: اخبار شهرستان » جرقویه علیا 12:44 - چهارشنبه 24 اردیبهشت 1393

معلم حسن آبادی در گفتگو با اصفهان شرق:

نمره ی صفر املای دیروز، سفر 600 کیلومتری امروز برای دیدار معلم را سبب شد

برای اولین بار در ایران و جهان شاگردی به عشق کلام مولایش امیرالمومنین علی(ع) و دیدار استادش بالغ بر 600 کیلومتر را رکاب زد.

خبرنگار اصفهان شرق در جرقویه علیا با شفیعی رکاب زن 600 کیلومتری بعد از بازگشت موفقیت آمیزش مصاحبه ای انجام داده که به قرار ذیل می باشد.
اصفهان شرق: انگیزه شما از این کار چی بوده است؟

سلام و درود می فرستم به تمام انبیاء، شهدا و همه کسانی که در تعلیم وتربیت بشریت نقشی داشته اند.

حسین شفیعی حسن آبادی شاغل در آموزش و پرورش جرقویه علیا با توجه به فرمایش علی(ع) که فرمود: من علمنی حرفا وفقد سیرنی عبدا ” هرکس کلمه ای را یاد من دهد مرا عمری بنده خود نموده و با شعار بنده خود ساخت، امسال نذر کردم از حسن آباد جرقویه علیا تا البرز شهرستان کرج را رکاب بزنم و در روز معلم در خدمت یکی از استادان بزرگوارم که بسیار به اینجانب و همکلاسی هایم خدمت کرده بود رسیده و به نیابت از طرف همکلاسیهایم دست ایشان را ببوسم و یادشان را گرامی بدارم.

Vater-Mark111

اصفهان شرق: کاظم مولا وردیخانی چه ویژگی هایی داشت که آنقدر برای شما مهم بود و به عشق دیدارش 600 کیلومتر را رکاب زدید؟
ایشان فردی فوق العاده بود و دلسوزی او در امر تدریس قوتی را در قدم هایم گذاشت تا به عشق او بتوانم مسیر حسن آباد تا کرج را طی کنم ولی هیچگاه خاطره صفری که از ایشان گرفتم را از یاد نمی برم .

اصفهان شرق: جریان خاطره ی نمره ی صفر را که هنوز در خاطرات چندین ساله ی شما به ثبت رسیده برای ما بازگو کنید؟

اولین املایم که نوشتم فکر کردم 18یا 19 می آورم جلسه بعد که معلم برگه ها را آورد اولین نمره را خواند اسماعیل قربانی 18.5 محمد ضیایی 17.5 مهدی پور 16.5 و همین طور نمرات پایین تر می آمد تا به تک ها و به صفر رسید. سه یا چهار تا صفر را خواند هنوز اسم مرا نخوانده بود تا اینکه استاد گفت حسین شفیعی گفتم منم معلم گفت: اگر این حسین است پس سین آن کجاست؟ تازه فهمیدم اسم خودم را نیز غلظ نوشتم و از این صفر درس گرفتم . البته نمرات بهتر را هم داشتم ولی این صفر چیز دیگری بود و همیشه در ذهنم مانده است.

Vater-Mark457o

اصفهان شرق: چه کسانی شما را در این سفر حمایت کردند ؟

تشویق دوستان باعث دلگرمی من در طول مسیر بود و در طول مسیر وقتی با همکاران فرهنگی برخورد می کردم ماشاالله می گفتند ولی مشکلاتی هم داشتم از ان جمله:

بنده از هیچ ناحیه ای کمک مالی نشدم حتی دوچرخه ام در سفر قبلی چرخ دنده اش خراب شد و قابل استفاده نبود و یکی از دانش آموزان بنام محمد منصوری دوچرخه اش را به من قرض داد و حتی یک دوربین عکاسی هم نداشتم ولی باید بگویم :

بنده خود ساخت مرا اوستاد    آنکه یکی حرف به من یاد داد

بیستون را عشق کند و شهرتش فرهاد برد

اصفهان شرق: شما در حین سفر روپوش سفید بر تن داشتید ایا علت خاصی داشت ؟

بنده به احترام دوستان و همکلاسیهایم که به رشته پزشکی رفتند و هم چنین همه پزشکان با شرافت که قداست لباس پزشکی را حفظ نمودند و هم چنین بعنوان تقدیر و تشکر از پدر سبز طبیعت دکتر غلامعلی بسکی که حسن آباد جرقویه یک روز افتخار میزبانی این پزشک بزرگوار را داشت این روپوش را انتخب کردم.

اصفهان شرق: توصیه شما به جوانان چیست ؟

مقام معظم رهبری فرمودند: توصیه من به شما جوانان، ورزش، تهذیب و درس خواندن است و این سه توصیه حضرت آقا کلید موفقیت جوانان است و از جوانان می خواهم به توصیه های رهبر توجه کرده و به ان عمل نمایند.

سخن معلم حسن آبادی

بی نهایت خداوند بزرگ را شاکرم که این توفیق بزرگ را نصیب این بنده کوچک جامعه فرهنگی کشور کرد تا بتوانم به عشق مولایم حضرت امیر المومنین(ع) به دیدار استادم که همنام مولایم بود برسم و روز معلم را به وی تبریک بگویم.

Vater-Mark758765757

همچنین بخوانید:

یک نظر در مورد “نمره ی صفر املای دیروز، سفر 600 کیلومتری امروز برای دیدار معلم را سبب شد”

  1. aaa گفت:

    اقای شفیعی دستت دردنکند واقعا که پشتکار دارید

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.