سرویس: اخبار شهرستان 10:35 - یکشنبه 01 دی 1398

امروز در اصفهان؛

خط تولید آبگرمکن و آب‌شیرین‌کن خورشیدی در شرق اصفهان افتتاح شد

خط تولید آبگرمکن و آب‌شیرین‌کن خورشیدی روز شنبه با حضور معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در شهرک صنعتی سگزی در شرق اصفهان افتتاح شد.

به گزارش اصفهان شرق، این خط تولید توسط یک شرکت دانش‌بنیان اصفهان راه‌اندازی شد و محصولات آن می‌تواند به‌طور همزمان آب شور را با استفاده از انرژی خورشیدی به آب شرب و گرم تبدیل کند.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان فناوری‌های سبز آویسا درباره این محصول به خبرنگار گفت: دستگاه آبگرمکن و آب‌شیرین‌کن خورشیدی در کشور ثبت اختراع شده است و آب شور با هر خلوصی را می‌تواند به‌طور همزمان به آب گرم و شرب تبدیل کند.

حمید بابازاده با اشاره به اینکه این دستگاه بیشتر در ساختمان‌ها و خانه‌های مناطق فاقد گاز و بدون دسترسی به آب شرب کاربرد دارد، افزود: قیمت تمام شده این محصول داخل کشور حدود ۵۰ میلیون ریال است.

به گفته وی محصولات آبگرمکن خورشیدی این شرکت در زمان حاضر به پنج کشور کنیا، عراق، افغانستان، سوریه و ارمنستان صادر می‌شود.

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری همچنین در سفر روز شنبه خود به اصفهان از محصولات فناورانه اُپتیک و لیزر شرکت صنایع الکترونیک صاایران (صاپا) بازدید کرد.

بازدید از دستاوردهای نوآورانه دانشگاه صنعتی اصفهان و شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان و دیدار با مسوولان آن از دیگر برنامه‌های سفر یک روزه ستاری به اصفهان است.

دیدار با آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان اصفهان و شرکت در نشست شورای اقتصاد مقاومتی و حضور در جمع فعالان اقتصادی استان اصفهان نیز از برنامه‌های سفر معاون علمی و فناوری رییس جمهوری به اصفهان است.

اصفهان دارای نخستین و تنها شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان و پیشرو در راه‌اندازی مراکز رشد، پارک‌های علم و فناوری و واحدهای فناور در کشور است به‌طوریکه در زمان حاضر بیش از ۵۰۰ شرکت دانش‌بنیان و واحد فناور در آن فعال است.

همچنین اصفهان با بیش از ۲۵۰ هزار دانشجو و ۶ هزار عضو هیات علمی در ۲۳۱ مرکز علمی، تحقیقاتی و دانشگاهی، دومین استانی دانشگاهی کشور است.

انتهای پیام/ ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.